Βαθμολογία: 8.10
Κατάταξη: 305
Σχεδιαστής | Jason D. Kingsley, Randy Hoyt |
Παίκτες | 2–4 |
Διάρκεια | 40–60 λεπτά |
Ηλικίες | 10 |
Γλώσσα | Εκτενής χρήση κειμένου, Πλήρης μετάφραση απαραίτητη |
Κατηγορία | Family (Οικογενειακά),Memory (Μνήμης) |
Εκδόσεις | Foxtrot Games, Renegade Game Studios |
Θα μπορούσαμε να ξεκινήσουμε ένα Spy Club, πρότεινε η Beatrice, ξέρεις… να ψάχνουμε για στοιχεία και μυστήρια να λύσουμε… Στο Spy Club οι παίκτες (με τον ρόλο των νεαρών ντετέκτιβ) εργάζονται μαζί για να λύσουν τα μυστήρια της γειτονιάς τους. Το παιχνίδι περιλαμβάνει ένα σύστημα campaign, το οποίο μπορεί να παιχτεί ξανά και ξανά, με μια μεγάλη ποικιλία υλικού που ξεκλειδώνεται στην πορεία και με 5 ιστορίες, οι οποίες συνδέονται θεματικά μεταξύ τους και ενώνονται για να σχηματίσουν μια μεγαλύτερη υπόθεση. Μέσα από το campaign θα ξεκλειδώσετε νέα modules με επιπρόσθετους κανόνες και στοιχεία της ιστορίας. Το παιχνίδι έρχεται με 40 νέα τέτοια modules και 174 κάρτες στην τράπουλα του campaign, αλλά και με μια συνολικά διαφορετική ιστορία κάθε φορά που παίζετε το παιχνίδι. Στο βασικό παιχνίδι κάθε παίκτης έχει κάποιες μεγάλες κάρτες στοιχείων μπροστά τους, οι οποίες και είναι διπλής όψεως. Στο γύρο μας, χρησιμοποιούμε ενέργειες για να αναποδογυρίσουμε, και να ανταλλάξουμε κάρτες στοιχείων, να κερδίσουμε δείκτες ιδέας και να επιβεβαιώσουμε συγκεκριμένα στοιχεία ως αποδεικτικά. Εάν καταφέρουμε να επιβεβαιώσουμε 5 στοιχεία της ίδιας κατηγορίας, τότε λύσαμε ένα μέρος της υπόθεσης. Καθώς η παρτίδα προχωράει, ολοένα και περισσότερο μέρος από την υπόθεση θα λύνεται. Ο γείτονας σας έκλεψε κάτι από το μαγαζί με τα παγωτά, αλλά τι? και για ποιόν λόγο? Για να λύσετε την υπόθεση, θα πρέπει να βρείτε την απάντηση και στα πέντε τμήματα και να αποκτήσετε μια ολοκληρωμένη εικόνα, όλα αυτά πριν σας τελειώσουν τα στοιχεία και πριν δραπετεύσει ο ένοχος. Το παιχνίδι προσφέρει και τη δυνατότητα για μεμονωμένη ανεξάρτητη παρτίδα χωρίς να παίξετε το campaign ωστόσο εκεί που λάμπει είναι στο τελευταίο…
Κριτική Παιχνιδιού
Θέμα - 8
Ευκολία Εκμάθησης - 9
Διασκέδαση - 9
Περιεχόμενα - 8.5
Στρατηγική - 6.5
Απουσία Τύχης - 7.5
8.1
Πολύ Καλό
έξυπνο, απλό και και καλοδουλεμένο παιχνίδι κυνηγητού στοιχείων υποθέσεων από μια παρέα νεαρών ντετέκτιβ που προσφέρει ανεξάρτητα παιχνίδια καθώς και ένα όμορφο campaign που παίζεται ξανά και ξανά...
Διαβάστε το άρθρο της Έλιας Κεφαλά στην στήλη της FAMILY GAMES εδώ ή και παρακάτω:
Όταν σκέφτομαι παιδική λογοτεχνία το πρώτο πράγμα που μου περνάει από το μυαλό είναι τις υπέροχες ώρες που είχα περάσει διαβάζοντας τους “Πέντε Φίλους” και τους “Μυστικούς Επτά”. Μικροί φίλοι λοιπόν προσπαθούν να λύσουν κάθε λογής μυστήρια και να βρουν τις λεπτομέρειες του εγκλήματος. Αυτό ακριβώς υπόσχεται να παραδώσει το Spy Club και σε ένα αρκετά μεγάλο βαθμό το καταφέρνει περίτρανα. Το βασικό παιχνίδι παίζεται σε μια σειρά από γύρους μέχρι κάποια από τις συνθήκες τέλους να εκπληρωθεί.
Στην σειρά του ένας παίκτης θα εκπληρώσει τα παρακάτω τρία στάδια: Πρώτον θα χρησιμοποιήσει τις ενέργειες του. Στο παιχνίδι υπάρχουν τέσσερις δυνατές ενέργειες και κάθε παίκτης μπορεί να επιβλέψει τρεις από τις τέσσερις δυνατές να κάνει στο γύρο του, ακόμα και την ίδια ενέργεια παραπάνω από μια φορά. Οι δυνατές επιλογές είναι οι ακόλουθες:
Α) Να διερευνήσει (investigate). Γυρίσει οποιαδήποτε κάρτα στοιχείου (clue card) μια, μια κάθε φορά από την πίσω μεριά της κάρτας και της αλλάζει όψη. (όλες οι κάρτες αυτές στο παιχνίδι είναι διπλής όψεως). Μετά από κάθε γύρισμα ο παίκτης αποφασίζει αν θέλει να συνεχίσει να γυρίζει κάρτες ή όχι.
Β) Να εστιάσει αλλού την προσοχή του (shift focus). Εδώ ο παίκτης μετακινεί τον δείκτη μεγεθυντικού φακού που είχε κάτω από μια από τις κάρτες που έχει μπροστά του στο τραπέζι σε μια άλλη. Κατόπιν κερδίζει ένα δείκτη ιδέας (idea token) για κάθε κάρτα ίδιου χρώματος με την νέα εστιασμένη κάρτα (συμπεριλαμβανομένης και της ίδιας).
Γ) Επιβεβαίωση στοιχείου (confirm). Εδώ ο παίκτης μετακινεί κάρτα από την περιοχή του στο κεντρικό ταμπλό για να το κλειδώσει (η ενέργεια είναι δωρεάν αν είναι η εστιασμένη κάρτα αλλιώς πληρώνει δείκτες ιδέας).
Δ) Να ψάξει για στοιχεία (scout). Ο παίκτης τραβάει μια κάρτα από τις εισερχόμενες και πληρώνει με δείκτες ιδέας ανάλογα με την θέση της στην ουρά.
Δεύτερον και μετά τις ενέργειες, ο παίκτης αναπληρώνει τις άδειες κάρτες από μπροστά του καθώς και από την κοινή ουρά με τα εισερχόμενα στοιχεία. Τρίτον κινεί τον δείκτη του ενόχου επάνω στο μονοπάτι διαφυγής στο κεντρικό ταμπλό. Ο παίκτης φανερώνει την πάνω κάρτα από την ειδική τράπουλα και την τοποθετεί στο κεντρικό ταμπλό ενώνοντας τα μονοπάτια δεξιά της προηγούμενης. Εάν η κάρτα που ανοίχθηκε δείχνει σύμβολο διαφυγής τότε προχωράμε τον δείκτη υπόπτου προς την έξοδο του Αν φτάσει στο τέλος της διαδρομής το παιχνίδι τελειώνει αυτόματα και οι νεαροί ντετέκτιβ χάνουν την παρτίδα. Η κάρτα επίσης δείχνει πόσες θέσεις θα κινηθεί η φιγούρα σε κυκλική ροή από κάρτα σε κάρτα από παίκτη σε παίκτη και πάνω από όποια κάρτα σταματήσει, ελέγχουμε το χρώμα και αυτού του τύπου το event πραγματοποιείται.
Οι παίκτες πρέπει να συνεργαστούν για να καταφέρουν να έχουν 5 κάρτες ίδιου χρώματος επάνω στο κεντρικό ταμπλό και να λύσουν έτσι ένα από τα στοιχεί της υπόθεσης (π.χ. για παράδειγμα τοποθεσία, ύποπτος κλπ). Όλα μαζί αν καταφέρουν να τα λύσουν όλα τα χρώματα οι παίκτες, απαρτίζουν συνολικά την υπόθεση που παίχτηκε. Αντίστοιχα οι παίκτες χάνουν αν ο δείκτης διαφυγής του υπόπτου φτάσει στο τέλος, οι δείκτες ιδέας σας τελειώσουν και δεν είναι αρκετοί για να αφαιρέσετε όσους πρέπει από το παιχνίδι, δεν έχετε άλλη κάρτα κίνησης υπόπτου να τραβήξετε γιατί η τράπουλα εξαντλήθηκε ή δεν έχετε αρκετές κάρτες στοιχείων για να αναπληρώσετε το χέρι όλων των παικτών.
Το παιχνίδι έρχεται με 2 campaign decksπου μπορείτε να τα παίξετε ξανά και ξανά και με αυτόν τον τρόπο πέραν από το βασικό προσφέρουν άπειρη φρεσκάδα και επαναπαιξιμότητα, δίνοντας ταυτόχρονα νέα και ενδιαφέροντα πράγματα που περιμένουν να τα ανακαλύψουμε. Μιας και οι κάρτες δεν καταστρέφονται όπως σε άλλα legacy παιχνίδια, εδώ περισσότερο μιλάμε για παιχνίδι mosaic που μπορείς να το παίξεις ξανά και ξανά σε campaign mode. Η παραγωγή του παιχνιδιού είναι εξαιρετική και όλα ταιριάζουν άρτια στο θέμα του. Οι κάρτες μεγάλες και πολύχρονες και οι λεπτομέρειες, όπως οι δείκτες μεγεθυντικού φακού και ιδεών προσθέτουν πολλά στο αισθητικό κομμάτι του παιχνιδιού.
Εύκολα μιλάμε για ένα από τα καλύτερα οικογενειακά παιχνίδια της χρονιάς και σίγουρα πρόκειται για παιχνίδι που αξίζει να βρίσκεται στις βιβλιοθήκες όλων. Μη ξεχνάτε όποτε τελειώνετε μια παρτίδα να αφηγείστε την ιστορία του εγκλήματος με τα στοιχεία που ανακαλύψατε.Tο Spy Club είναι ένα από τα καλύτερα παιχνίδια που δοκιμάσαμε φέτος, ελαφρύ, ωστόσο με επιλογές και ενδιαφέρον, δε θα κάψει το μυαλό σας, ωστόσο θα σας βάλει για καλά στην θέση του νεαρού ντετέκτιβ. Γεμάτο φρεσκάδα και έξυπνες ιδέες. Μην το προσπεράσετε χωρίς να το δοκιμάσετε γιατί κινδυνεύετε να χάσετε την πιο γλυκιά έκπληξη της χρονιάς…
Κριτική Παιχνιδιού
Θέμα - 8
Ευκολία Εκμάθησης - 9
Διασκέδαση - 9
Περιεχόμενα - 8.5
Στρατηγική - 6.5
Απουσία Τύχης - 7.5
8.1
Πολύ Καλό
έξυπνο, απλό και και καλοδουλεμένο παιχνίδι κυνηγητού στοιχείων υποθέσεων από μια παρέα νεαρών ντετέκτιβ που προσφέρει ανεξάρτητα παιχνίδια καθώς και ένα όμορφο campaign που παίζεται ξανά και ξανά...
Σχεδιαστής | Jason D. Kingsley, Randy Hoyt |
Εικονογράφηση | Bartłomiej Kordowski, Dan Blanchett, Helen Zhu, Keith Pishnery, Malwina Kwiatkowska |
Εκδόσεις | Foxtrot Games, Renegade Game Studios |
Χρονιά | 2018 |
Αριθμός Παικτών | 2–4 |
Προτείνεται για | 2–4 παίκτες |
Διάρκεια | 40–60 λεπτά |
Ηλικίες | 10 |
Εξάρτηση από γλώσσα | Εκτενής χρήση κειμένου, Πλήρης μετάφραση απαραίτητη |
Κύρια Ονομασία | Spy Club |
Εναλλακτικές Ονομασίες | |
Κατηγορία | Family (Οικογενειακά), Memory (Μνήμης) |
Μηχανισμοί | Action Point Allowance System (Σύστημα Διαχείρισης Ενεργειών), Co-operative Play (Συνεργασίας), Memory (Μνήμη), Set Collection (Συλλογή Σετ) |
Βραβεία | |
Παίξτε το Online | |
Κανόνες (Αγγλικά) | |
Κανόνες (Ελληνικά) |