Κεντρική / Game / Anachrony (2017)

Anachrony (2017)

Stars: StarStarStarStarStarStarStarStarStar HalfStar Empty

Βαθμολογία: 8.30

Κατάταξη: 193

Σχεδιαστής Dávid Turczi, Richard Amann, Viktor Peter
Παίκτες 1–4
Διάρκεια 30–120
λεπτά
Ηλικίες 15
Γλώσσα Δεν υπάρχει κείμενο μέσα στο παιχνίδι
Κατηγορία Economic (Οικονομικά & Εμπορίου),Science Fiction (Επιστημονικής Φαντασίας),Strategy (Στρατηγικής)
Εκδόσεις Crowd Games, Engames, Maldito Games, Mindclash Games

Βρισκόμαστε στο τέλος του 26ου αιώνα και η γη προσπαθεί να επανέρθει από μια καταστροφική έκρηξη, η οποία είχε ως αποτέλεσμα να εξολοθρεύσει το μεγαλύτερο μέρος του πληθυσμού, αιώνες πριν και να μετατρέψει την επιφάνεια της γη σε μη κατοικήσιμη, εξαιτίας δυσμενών καιρικών φαινομένων. Οι άνθρωποι που έχουν καταφέρει να επιζήσουν, έχουν οργανωθεί σε τέσσερις δραστικά διαφορετικές ιδεολογίες, τα ονομαζόμενα μονοπάτια, με σκοπό να φτιάξουν ξανά τον κόσμο όπως θεωρούν καλύτερο: Harmony, Dominance, Progress, and Salvation. Οι ακόλουθοι των τεσσάρων μονοπατιών ζουν με μια εύθραυστη ειρήνη και σε παντελή απομόνωση οι μεν από τους δε. Το μοναδικό σημείο συνάντησης τους είναι η τελευταία μεγάλη πόλη της γης που κατάφερε να μείνει όρθια, η επονομαζόμενη πρωτεύουσα. Κάθε φατρία επιδιώκει να ενεργοποιεί συγκεκριμένα ρεύματα στο φάσμα του συνεχούς χρόνου για να φτάσει σε διαφορετικές στιγμές στο παρελθόν της ανθρωπότητας και να προσπαθήσει να προωθήσει την δικιά της ατζέντα. Χρειάζεται ωστόσο προσοχή μιας και η υπερβολή φυσικά θα καταστρέψει την ροή του χωροχρόνου. Ωστόσο ένα παράξενο μήνυμα μέσα από αυτά τα ρεύματα έρχεται στο προσκήνιο, μια επερχόμενη ολική καταστροφή της γης μέσα από την πρόσκρουση ενός πελώριου αστεροειδή και μια ουσίας που αυτός περιέχει το Neutronium. Ακόμα πιο περίεργο είναι ότι οι μετρήσεις δείχνουν η ενέργεια της πρόσκρουσης να ταιριάζει με αυτήν της έκρηξης αιώνες πριν… Το Anachrony περιέχει ένα μοναδικό σύστημα τοποθέτησης εργατών δυο επιπέδων. Οι παίκτες για να καταφέρουν να ταξιδέψουν στην μολυσμένη πρωτεύουσα αλλά και στις διάφορες κατεστραμμένες  περιοχές της για πρώτες ύλες, χρειάζονται όχι μόνο διάφορους ειδικούς (Engineers, Scientists, Administrators, and Geniuses) αλλά και τα αντίστοιχα Exosuits τα οποία θα τους προστατεύσουν από τις δυσμενείς συνθήκες. Το παιχνίδι παίζεται σε 4-7 γύρους, ανάλογα με το πότε θα χτυπήσει η καταστροφή και οι σειρές μετρούνται σε ένα δυναμικό Timeline. Ενεργοποιώντας ρεύματα χωροχρόνου οι παίκτες μπορούν να φτάσουν πίσω στο παρελθόν για να παρέχουν στους παλιούς εαυτούς τους τις απαραίτητες πρώτες ύλες. Όποια φατρία καταφέρει να συγκεντρώσει τους περισσότερους πόντους από τις διαφορετικές τους ατζέντες θα εδραιωθεί ως η κυρίαρχη δύναμη στη γη…

Βρισκόμαστε στο τέλος του 26ου αιώνα και η γη προσπαθεί να επανέρθει από μια καταστροφική έκρηξη, η οποία είχε ως αποτέλεσμα να εξολοθρεύσει το μεγαλύτερο μέρος του πληθυσμού, αιώνες πριν και να μετατρέψει την επιφάνεια της γη σε μη κατοικήσιμη, εξαιτίας δυσμενών καιρικών φαινομένων. Οι άνθρωποι που έχουν καταφέρει να επιζήσουν, έχουν οργανωθεί σε τέσσερις δραστικά διαφορετικές ιδεολογίες, τα ονομαζόμενα μονοπάτια, με σκοπό να φτιάξουν ξανά τον κόσμο όπως θεωρούν καλύτερο: Harmony, Dominance, Progress, and Salvation. Οι ακόλουθοι των τεσσάρων μονοπατιών ζουν με μια εύθραυστη ειρήνη και σε παντελή απομόνωση οι μεν από τους δε. Το μοναδικό σημείο συνάντησης τους…

Κριτική Παιχνιδιού

Θέμα - 7.5
Ευκολία Εκμάθησης - 6.5
Διασκέδαση - 8.5
Περιεχόμενα - 8.5
Στρατηγική - 9.5
Απουσία Τύχης - 9

8.3

Πολύ Καλό

Γεμάτο και βαρύ παιχνίδι Sci-Fi με κεντρικό μηχανισμό worker placement και θέμα σε μια μελλοντική πραγματικότητα όπου ο πλανήτης έχει καταστραφεί, οι παίκτες προσπαθούν να τον σώσουν γυρνώντας πίσω στο χρόνο...

User Rating: 4.55 ( 1 votes)

Διαβάστε το άρθρο από τους Leone di Zante στην στήλη τους εδώ ή και παρακάτω:

Με τα euro έχω μια σχέση αγάπης-μίσους. Ενώ τα συμπεριλαμβάνω άνετα στα τρία καλύτερα είδη επιτραπέζιων που μου αρέσουν, όταν είναι “euro για το euro” σιχαίνομαι το χρόνο που σπαταλάω. Αν το θέμα δεν υποστηρίζεται από τους κανόνες, τότε δεν υπάρχει και λόγος να ασχοληθώ. Κλασικό παράδειγμα το Russian Railroads που έχει τόση σχέση με τα τρένα όση εγώ με τη Scarlett Johansson. Όταν όμως οι μηχανισμοί έχουν κουμπώσει με το θέμα, τότε τα αναθεματισμένα μπορούν να προσφέρουν ατελείωτες ώρες ψυχαγωγικού καψίματος εγκεφαλικών κυττάρων. Στη κατηγορία αυτή βρίσκεται και το Anachrony.Εμπρός πίσω!!… και το ανάποδο.
Το Anachrony αποτελεί προϊόν της Mindclash Games και της ομάδας που μας έδωσε πριν λίγα χρόνια το Trickerion. Αν μάλιστα έχετε ασχοληθεί με τους μάγους των Richard Amann και Viktor Peter θα νιώσετε οικεία και με το Anachrony. Πρόκειται για ένα κλασικό worker placement επιτραπέζιο με sci-fi θεματολογία και μηχανισμούς που ξεφεύγουν κάπως από την περπατημένη που τυχόν έχουμε συνηθίσει.
Το πρώτο πράγμα που μου προκάλεσε εντύπωση, πριν καν αρχίσω να διαβάζω τους κανόνες, ήταν η πλούσια ιστορία γύρω από το παιχνίδι. Δεν θυμάμαι άλλο επιτραπέζιο (που να μην ασχολείται με ιστορικό γεγονός) να έχει επενδύσει στη δημιουργία ενός ολόκληρου σύμπαντος για να πλαισιώσει το θέμα του.
Βρισκόμαστε στα τέλη του 26ου αιώνα και η Νέα Γη επουλώνει τις πληγές της από τη Μέρα της Κάθαρσης: τη μέρα που μια μυστηριώδης έκρηξη εξόντωσε το μεγαλύτερο μέρος του πληθυσμού και έκανε την επιφάνεια της Γης μια αφιλόξενη έρημο. Η ανθρωπότητα ζει πλέον χωρισμένη σε τέσσερις ιδεολογικά διαφορετικές φατρίες (Μονοπάτια) και το μόνο κοινό σημείο επαφής τους είναι η Πρωτεύουσα, η τελευταία κατοικημένη και ανεξάρτητη πόλη στην επιφάνεια της Γης στην οποία κατοικοεδρεύει το Παγκόσμιο Συμβούλιο που αποτελείται από άτομα όλων των φατριών.

Πολλά χρόνια μετά την έκρηξη οι ερευνητές ανακάλυψαν στο σημείο «μηδέν» μια πλούσια φλέβα ενός νέου μετάλλου που ονόμασαν Neutronium. Το ελαφρύ και ανθεκτικό υλικό αποδείχτηκε ιδανικό κατασκευαστικό υλικό. Για να τιμήσουν τα τριακόσια χρόνια από τη Μέρα της Κάθαρσης αποφασίστηκε από το Παγκόσμιο Συμβούλιο η κατασκευή πέντε μνημείων, αποκλειστικά φτιαγμένα από Neutronium, που θα αντιπροσώπευαν το ίδιο και τις τέσσερις φατρίες. Τη μέρα όμως των εορτασμών οι αντιπροσωπίες κάθε φατρίας έγιναν μάρτυρες ενός ανεπανάληπτου φαινομένου.
Ρήγματα στο Χρόνο έκαναν την εμφάνισή τους αποκαλύπτοντας την αληθινή φύση του Neutronium. Το υλικό αυτό, όταν εκτεθεί σε μεγάλα ποσά ενέργειας είναι ικανό να ανοίξει “σκουληκότρυπες” στο χρόνο. Η σύνδεση με το μέλλον και τα δώρα που στέλνουν οι μελλοντικές γενιές οδήγησαν κάθε φατρία σε πρωτοφανή ανάπτυξη και ευημερία, ταυτόχρονα όμως και σε ένα τραγικό συμπέρασμα. Η ενέργεια που προκάλεσε τη Μέρα της Κάθαρσης προήλθε από το μέλλον και συγκεκριμένα από την σύγκρουση της Γης με έναν μετεωρίτη γεμάτο Neutronium.
Το παρόν και το μέλλον είναι στα χέρια κάθε φατρίας έτσι ώστε να προετοιμαστεί κατάλληλα για την μεγάλη σύγκρουση. Μόνο όποιος εκμεταλλευτεί τα μονοπάτια του χρόνου σωστά θα είναι ικανός να επιβιώσει και να κυριαρχήσει στα χρόνια μετά το μεγάλο χαμό. Α μη τι άλλο το Anachrony έχει σενάριο για βιβλίο, ταινία ή videogame αφού το βάθος του κόσμου ξεπερνά τις ανάγκες ενός επιτραπέζιου. Όσοι περιγράψετε το παιχνίδι, αφιερώστε 5-10 λεπτά να εξιστορήσετε τα γεγονότα καθώς θα συμβάλλουν τα μέγιστα στο να βάλουν στο κλίμα τους παίχτες και να καταλάβουν τον σκοπό του παιχνιδιού. Για τους μερακλήδες υπάρχει στο site της Mindclash Games ολόκληρο timeline που περιγράφει αναλυτικά τα γεγονότα μέχρι την σύγκρουση του αστεροειδούς.
Worker placement with a twist.
Καιρός όμως να περάσουμε και στο ζουμί του Anachrony που δεν είναι άλλο από το gameplay του. Το παιχνίδι είναι ένα κλασικό worker placement που παίζεται σε γύρους που αναπαριστούν μια χρονική περίοδο και είναι χωρισμένες σε διάφορες φάσεις. Καθώς προχωράμε στο χρόνο (αλλάζουμε γύρο) πλησιάζουμε όλο και πιο κοντά στη σύγκρουση με το μετεωρίτη και κατ’ επέκταση στο τέλος του παιχνιδιού. Ο νικητής είναι αυτός που έχει συγκεντρώσει περισσότερους πόντους. Το παιχνίδι εξελίσσεται τόσο στο κεντρικό ταμπλό, που αναπαριστά την κατεστραμμένη επιφάνεια της Γης, όσο και στο προσωπικό ταμπλό κάθε παίχτη που αναπαριστά τη βάση του. Στη διάθεσή σας έχετε τρεις συν έναν τύπους εργατών (Επιστήμονας, Μηχανικός, Διαχειριστής και Ιδιοφυΐα που έχει ρόλο μπαλαντέρ) για να “πιάσετε” τις θέσεις ενεργειών. Επειδή η επιφάνεια της Γης δεν είναι πλέον κατοικήσιμη, οι εργάτες μπορούν να παίξουν στο κεντρικό ταμπλό αφού πρώτα φορέσουν τους ειδικούς εξωσκελετούς που διαθέτει κάθε φατρία και χρειάζονται φόρτιση στην αρχή κάθε γύρου.

Στο Anachrony θα βρείτε όλες τις κλασικές ενέργειες που υπάρχουν στα worker placement που σέβονται τον εαυτό τους. Στρατολόγηση, συλλογή πόρων, κατασκευή, συναλλαγή κτλ. Στη βάση σας έχετε τη δυνατότητα να χτίσετε ένα πλήθος διαφορετικών δωματίων και superprojects, που θα σας προσφέρουν έξτρα κινήσεις, bonuses και δυνατότητες που αν τις εκμεταλλευτείτε σωστά θα καταστρώσετε combos καθοριστικά για την επικράτηση εναντίον των αντιπάλων σας. Όλα αυτά θα γίνουν ξοδεύοντας πρώτες ύλες όχι τόσο μεγάλες σε αριθμό όσο σε είδος. Πλάκα, πλάκα μιλάμε για… μούμπλε, μούμπλε… εφτά διαφορετικούς τύπους πόρων, που πρέπει να αναζητήσετε και να συνδυάσετε και η αξιοποίηση τους μόνο εύκολη δεν είναι.

Μέχρι εδώ όλα μοιάζουν οικεία και κοινότυπα. Εκεί όμως που ποντάρει το Anachrony είναι στη Χρονική Ζώνη. Στη τέταρτη φάση κάθε γύρου έχετε τη δυνατότητα να “παραγγείλετε” πρώτες ύλες ή/και εργατικό δυναμικό από… το μέλλον. Αυτό συνεπάγεται ότι στους επόμενους γύρους θα πρέπει να προνοήσετε να έχετε κατασκευάσει χρονομηχανές και να στείλετε εργάτες πίσω στο χρόνο “πληρώνοντας” τους πόρους που στείλετε… στο παρελθόν! Προσοχή! όσο πιο άπληστοι είστε με το μηχανισμό αυτό και όσο δεν φροντίζετε να συμμαζέψετε το χρονικό συνεχές σας, τόσο αυξάνετε τις πιθανότητες να εμφανιστούν χρονικά παράδοξα που θα σας στερήσουν πόντους και θα καταστρέψουν τη βάση σας. Ειδικά μετά την έκρηξη γίνεται ο χαμός και όλοι τρέχουν και δε φτάνουν αφού το τέλος καθορίζεται και από εμάς. Οι ισορροπίες μπορούν εύκολα να ανατραπούν και από εκεί που υπερείχατε να βρεθείτε να κοιτάτε τη πλάτη των ανταγωνιστών σας. Ο παραπάνω μηχανισμός είναι μια πραγματικά πρωτότυπη ιδέα που διαφοροποιεί σημαντικά το Anachrony από τα συγγενή παίγνια. Τα περισσότερα worker placement έχουν τη λογική “μαζεύω – σπαταλάω – εξαργυρώνω” είτε αυτό είναι στο τέλος κάθε γύρου, είτε στο τέλος του παιχνιδιού. Το Anachrony όμως σας αναγκάζει να μπείτε σε μια διαδικασία να καταμερίσετε τους πόρους σας και να οργανώσετε τη στρατηγικής σας όχι μόνο στο γύρο που βρίσκεστε αλλά 2-3 ακόμα παραπέρα… ίσως και ακόμα πιο μακριά.
Συγχρονιστείτε.
Το Anachrony δεν είναι το πολύ βαρύ euro, θα έλεγα ότι οριακά μπορεί να χαρακτηριστεί υψηλής δυσκολίας. Αυτό όμως δε του στερεί το προνόμιο να είναι ένα εξαιρετικά διασκεδαστικό επιτραπέζιο, ιδανικά ισορροπημένο και με αρκετά variants για να προσαρμόσετε την πρόκληση όπως εσείς επιθυμείτε. Στη πρώτη παρτίδα που παίξαμε, μείναμε όλοι σκυμμένοι από πάνω του να προσπαθούμε για το καλύτερο δυνατό και όταν τελειώσαμε, νιώσαμε ότι είχαμε ξύσει μόνο την επιφάνεια από το βάθος που έχει. Είναι από τα λίγα επιτραπέζια, στο είδος του, που είναι έξυπνο χωρίς να θέλει να είναι σφιχτό και προσωπικά ήταν κάτι που το εκτίμησα ίσως περισσότερο απ’ όλα. Σίγουρα ο σύλλογος θα δει αρκετές παρτίδες ακόμα. Να σημειώσουμε ότι στο βασικό κουτί περιέχεται, εκτός από ένα expansion, η δυνατότητα για solo η οποία δουλεύει αρκετά καλά και βοηθά περισσότερο στο να εξασκηθείς με το παιχνίδι. Ξεχωριστά πωλείται ένα σετ μινιατούρων που παριστάνουν τους εξωσκελετούς μαζί με δυο ακόμα variants. Η ποιότητά τους φαίνεται εξαιρετική αλλά αποτελεί καθαρά διακοσμητικό στοιχείο.

Βρισκόμαστε στο τέλος του 26ου αιώνα και η γη προσπαθεί να επανέρθει από μια καταστροφική έκρηξη, η οποία είχε ως αποτέλεσμα να εξολοθρεύσει το μεγαλύτερο μέρος του πληθυσμού, αιώνες πριν και να μετατρέψει την επιφάνεια της γη σε μη κατοικήσιμη, εξαιτίας δυσμενών καιρικών φαινομένων. Οι άνθρωποι που έχουν καταφέρει να επιζήσουν, έχουν οργανωθεί σε τέσσερις δραστικά διαφορετικές ιδεολογίες, τα ονομαζόμενα μονοπάτια, με σκοπό να φτιάξουν ξανά τον κόσμο όπως θεωρούν καλύτερο: Harmony, Dominance, Progress, and Salvation. Οι ακόλουθοι των τεσσάρων μονοπατιών ζουν με μια εύθραυστη ειρήνη και σε παντελή απομόνωση οι μεν από τους δε. Το μοναδικό σημείο συνάντησης τους…

Κριτική Παιχνιδιού

Θέμα - 7.5
Ευκολία Εκμάθησης - 6.5
Διασκέδαση - 8.5
Περιεχόμενα - 8.5
Στρατηγική - 9.5
Απουσία Τύχης - 9

8.3

Πολύ Καλό

Γεμάτο και βαρύ παιχνίδι Sci-Fi με κεντρικό μηχανισμό worker placement και θέμα σε μια μελλοντική πραγματικότητα όπου ο πλανήτης έχει καταστραφεί, οι παίκτες προσπαθούν να τον σώσουν γυρνώντας πίσω στο χρόνο...

User Rating: 4.55 ( 1 votes)
  • 1 Main Board
  • 4 Player Boards
  • 80 Workers
    • 25 Scientist
    • 25 Engineer
    • 15 Administrator
    • 15 Genius
  • 80 Resource Tokens
    • 15 Neutronium (Purple)
    • 20 Gold (Yellow)
    • 20 Uranium (Green)
    • 25 Titanium (Grey)
  • 24 Energy Core Tokens
  • 66 Victory Point Tokens (30 Value ‘5’ VPs, 35 Value ‘1’ VPs, 1 Value ‘-3’ VPs)
  • 30 Water Tokens (20 Light Blue ‘1 Water’ Drop Tokens, 10 Dark Blue ‘5 Water’ Drop Tokens)
  • 4 Dual-Sided Path Boards
  • 8 Leader Cards
  • 24 Hex-Shaped Exosuit Markers
  • 1 Dual-Sided Player Aid Cards
  • 4 Player Banners with Plastic Standee
  • 8 Time Travel and Morale Markers
  • 32 Path Markers
  • 36 Warp Tiles
  • 60 Building Tiles
  • 11 Recruit Pool Cards
  • 11 Mine Pool Cards
  • 12 Dual-Sided Timeline Tiles
  • 1 Impact Tile
  • 18 Superproject Tiles
  • 2 Research Dice
  • 1 Paradox Die
  • 1 Dual-Sided Evacuation Action Tile
  • 12 Anomaly Tiles
  • 45 Breakthrough Tiles
  • 15 Collapsing Capital Tiles
  • 9 ‘Hex Unavailable’ Tiles
  • 8 Endgame Condition Cards
  • 16 Starting Asset Cards
  • 16 Paradox Tokens
  • 1 Scoring Pad

‘Doomsday’ Module Components

  • 1 Doomsday Board
  • 10 Level 1 Experiments
  • 10 Level 2 Experiments
  • 1 Endgame Condition Card
  • 2 Trajectory Dice
  • 1 ‘Save Earth’ Tracker Token
  • 1 ‘Seal Fate’ Tracker Token

Chronobot Components

  • 1 Chronobot Board
  • 1 Chronobot Banner
  • 6 Hex-Shaped Exosuit Markers
  • 8 Chronobot Warp Tiles
  • 6 Chronobot Tokens
  • 1 Chronobot Die
Σχεδιαστής Dávid Turczi, Richard Amann, Viktor Peter
Εικονογράφηση Laslo Forgach, László Fejes, Márton Gyula Kiss, Péter Meszlényi, Villő Farkas
Εκδόσεις Crowd Games, Engames, Maldito Games, Mindclash Games
Χρονιά 2017
Αριθμός Παικτών 1–4
Προτείνεται για 3–4 παίκτες
Διάρκεια 30–120
λεπτά
Ηλικίες 15
Εξάρτηση από γλώσσα Δεν υπάρχει κείμενο μέσα στο παιχνίδι
Κύρια Ονομασία Anachrony
Εναλλακτικές Ονομασίες
Κατηγορία Economic (Οικονομικά & Εμπορίου), Science Fiction (Επιστημονικής Φαντασίας), Strategy (Στρατηγικής)
Μηχανισμοί Action Point Allowance System (Σύστημα Διαχείρισης Ενεργειών), Card Drafting (Τράβηγμα Καρτών), Dice Rolling (Χρήση Ζαριών), Set Collection (Συλλογή Σετ), Variable Player Powers (Εναλλαγής Δυνατοτήτων Παίκτη), Worker Placement (Τοποθέτηση Εργατών)
Βραβεία
Παίξτε το Online
Κανόνες (Αγγλικά)
Κανόνες (Ελληνικά)
more games

Messina 1347 (2021)
Arkham Horror The Card Game Revised Core Set (2016)
Maquis (2013)
Eldritch Horror (2013)
7 Wonders Architects (2021)
Golem (2021)
Boonlake (2021)
Euthia Torment of Resurrection (2021)
Pandemic Legacy Season 1 (2015)
Ark Nova (2021)
Tinners' Trail (2021)
Arkham Horror (Third Edition) (2018)
Anno 1800 (2020)
Tranglar (2021)
Stardew Valley The Board Game (2021)
MicroMacro Ανεξιχνίαστες Υποθέσεις (2021)

Σχετικά με Epitrapaizoume

” We don’t stop playing because we grow old; we grow old because we stop playing” δηλαδή ” Δεν σταματάμε να παίζουμε επειδή γερνάμε αλλά γερνάμε επειδή σταματάμε να παίζουμε” George Bernard Μας αρέσουν τα επιτραπέζια παιχνίδια και κυρίως μας αρέσει να διασκεδάζουμε παίζοντας ότι λογής παιχνίδι υπάρχει με καλούς φίλους και παρέα!!! Αυτή ήταν και θα είναι η κινητήρια δύναμη αυτής της σελίδας. Η φιλοσοφία του Επιτραπαίζουμε είναι ότι τα παιχνίδια μας φέρνουν περισσότερο κοντά... πήγαινε παίξε

Δείτε επίσης...

TOP 30 Must Have Boardgames – Essen Spiel 2022 by Epitrapaizoume

⚡️ https://linktr.ee/epitrapaizoume 🎲 TOP 30 Must Have Boardgames – Essen Spiel 2022 by Epitrapaizoume ✏️ …