Κεντρική / Board Games / LEONE DI ZANTE REVIEWS: Anachrony

LEONE DI ZANTE REVIEWS: Anachrony

Με τα euro έχω μια σχέση αγάπης-μίσους. Ενώ τα συμπεριλαμβάνω άνετα στα τρία καλύτερα είδη επιτραπέζιων που μου αρέσουν, όταν είναι “euro για το euro” σιχαίνομαι το χρόνο που σπαταλάω. Αν το θέμα δεν υποστηρίζεται από τους κανόνες, τότε δεν υπάρχει και λόγος να ασχοληθώ.

Κλασικό παράδειγμα το Russian Railroads που έχει τόση σχέση με τα τρένα όση εγώ με τη Scarlett Johansson. Όταν όμως οι μηχανισμοί έχουν κουμπώσει με το θέμα, τότε τα αναθεματισμένα μπορούν να προσφέρουν ατελείωτες ώρες ψυχαγωγικού καψίματος εγκεφαλικών κυττάρων. Στη κατηγορία αυτή βρίσκεται και το Anachrony.


Εμπρός πίσω!!… και το ανάποδο.
Το Anachrony αποτελεί προϊόν της Mindclash Games και της ομάδας που μας έδωσε πριν λίγα χρόνια το Trickerion. Αν μάλιστα έχετε ασχοληθεί με τους μάγους των Richard Amann και Viktor Peter θα νιώσετε οικεία και με το Anachrony. Πρόκειται για ένα κλασικό worker placement επιτραπέζιο με sci-fi θεματολογία και μηχανισμούς που ξεφεύγουν κάπως από την περπατημένη που τυχόν έχουμε συνηθίσει.

Το πρώτο πράγμα που μου προκάλεσε εντύπωση, πριν καν αρχίσω να διαβάζω τους κανόνες, ήταν η πλούσια ιστορία γύρω από το παιχνίδι. Δεν θυμάμαι άλλο επιτραπέζιο (που να μην ασχολείται με ιστορικό γεγονός) να έχει επενδύσει στη δημιουργία ενός ολόκληρου σύμπαντος για να πλαισιώσει το θέμα του.

Βρισκόμαστε στα τέλη του 26ου αιώνα και η Νέα Γη επουλώνει τις πληγές της από τη Μέρα της Κάθαρσης: τη μέρα που μια μυστηριώδης έκρηξη εξόντωσε το μεγαλύτερο μέρος του πληθυσμού και έκανε την επιφάνεια της Γης μια αφιλόξενη έρημο. Η ανθρωπότητα ζει πλέον χωρισμένη σε τέσσερις ιδεολογικά διαφορετικές φατρίες (Μονοπάτια) και το μόνο κοινό σημείο επαφής τους είναι η Πρωτεύουσα, η τελευταία κατοικημένη και ανεξάρτητη πόλη στην επιφάνεια της Γης στην οποία κατοικοεδρεύει το Παγκόσμιο Συμβούλιο που αποτελείται από άτομα όλων των φατριών.


Πολλά χρόνια μετά την έκρηξη οι ερευνητές ανακάλυψαν στο σημείο «μηδέν» μια πλούσια φλέβα ενός νέου μετάλλου που ονόμασαν Neutronium. Το ελαφρύ και ανθεκτικό υλικό αποδείχτηκε ιδανικό κατασκευαστικό υλικό. Για να τιμήσουν τα τριακόσια χρόνια από τη Μέρα της Κάθαρσης αποφασίστηκε από το Παγκόσμιο Συμβούλιο η κατασκευή πέντε μνημείων, αποκλειστικά φτιαγμένα από Neutronium, που θα αντιπροσώπευαν το ίδιο και τις τέσσερις φατρίες. Τη μέρα όμως των εορτασμών οι αντιπροσωπίες κάθε φατρίας έγιναν μάρτυρες ενός ανεπανάληπτου φαινομένου.

Ρήγματα στο Χρόνο έκαναν την εμφάνισή τους αποκαλύπτοντας την αληθινή φύση του Neutronium. Το υλικό αυτό, όταν εκτεθεί σε μεγάλα ποσά ενέργειας είναι ικανό να ανοίξει “σκουληκότρυπες” στο χρόνο. Η σύνδεση με το μέλλον και τα δώρα που στέλνουν οι μελλοντικές γενιές οδήγησαν κάθε φατρία σε πρωτοφανή ανάπτυξη και ευημερία, ταυτόχρονα όμως και σε ένα τραγικό συμπέρασμα. Η ενέργεια που προκάλεσε τη Μέρα της Κάθαρσης προήλθε από το μέλλον και συγκεκριμένα από την σύγκρουση της Γης με έναν μετεωρίτη γεμάτο Neutronium.

Το παρόν και το μέλλον είναι στα χέρια κάθε φατρίας έτσι ώστε να προετοιμαστεί κατάλληλα για την μεγάλη σύγκρουση. Μόνο όποιος εκμεταλλευτεί τα μονοπάτια του χρόνου σωστά θα είναι ικανός να επιβιώσει και να κυριαρχήσει στα χρόνια μετά το μεγάλο χαμό. Α μη τι άλλο το Anachrony έχει σενάριο για βιβλίο, ταινία ή videogame αφού το βάθος του κόσμου ξεπερνά τις ανάγκες ενός επιτραπέζιου. Όσοι περιγράψετε το παιχνίδι, αφιερώστε 5-10 λεπτά να εξιστορήσετε τα γεγονότα καθώς θα συμβάλλουν τα μέγιστα στο να βάλουν στο κλίμα τους παίχτες και να καταλάβουν τον σκοπό του παιχνιδιού. Για τους μερακλήδες υπάρχει στο site της Mindclash Games ολόκληρο timeline που περιγράφει αναλυτικά τα γεγονότα μέχρι την σύγκρουση του αστεροειδούς.

Worker placement with a twist.
Καιρός όμως να περάσουμε και στο ζουμί του Anachrony που δεν είναι άλλο από το gameplay του. Το παιχνίδι είναι ένα κλασικό worker placement που παίζεται σε γύρους που αναπαριστούν μια χρονική περίοδο και είναι χωρισμένες σε διάφορες φάσεις. Καθώς προχωράμε στο χρόνο (αλλάζουμε γύρο) πλησιάζουμε όλο και πιο κοντά στη σύγκρουση με το μετεωρίτη και κατ’ επέκταση στο τέλος του παιχνιδιού. Ο νικητής είναι αυτός που έχει συγκεντρώσει περισσότερους πόντους. Το παιχνίδι εξελίσσεται τόσο στο κεντρικό ταμπλό, που αναπαριστά την κατεστραμμένη επιφάνεια της Γης, όσο και στο προσωπικό ταμπλό κάθε παίχτη που αναπαριστά τη βάση του. Στη διάθεσή σας έχετε τρεις συν έναν τύπους εργατών (Επιστήμονας, Μηχανικός, Διαχειριστής και Ιδιοφυΐα που έχει ρόλο μπαλαντέρ) για να “πιάσετε” τις θέσεις ενεργειών. Επειδή η επιφάνεια της Γης δεν είναι πλέον κατοικήσιμη, οι εργάτες μπορούν να παίξουν στο κεντρικό ταμπλό αφού πρώτα φορέσουν τους ειδικούς εξωσκελετούς που διαθέτει κάθε φατρία και χρειάζονται φόρτιση στην αρχή κάθε γύρου.

Στο Anachrony θα βρείτε όλες τις κλασικές ενέργειες που υπάρχουν στα worker placement που σέβονται τον εαυτό τους. Στρατολόγηση, συλλογή πόρων, κατασκευή, συναλλαγή κτλ. Στη βάση σας έχετε τη δυνατότητα να χτίσετε ένα πλήθος διαφορετικών δωματίων και superprojects, που θα σας προσφέρουν έξτρα κινήσεις, bonuses και δυνατότητες που αν τις εκμεταλλευτείτε σωστά θα καταστρώσετε combos καθοριστικά για την επικράτηση εναντίον των αντιπάλων σας. Όλα αυτά θα γίνουν ξοδεύοντας πρώτες ύλες όχι τόσο μεγάλες σε αριθμό όσο σε είδος. Πλάκα, πλάκα μιλάμε για… μούμπλε, μούμπλε… εφτά διαφορετικούς τύπους πόρων, που πρέπει να αναζητήσετε και να συνδυάσετε και η αξιοποίηση τους μόνο εύκολη δεν είναι.

Μέχρι εδώ όλα μοιάζουν οικεία και κοινότυπα. Εκεί όμως που ποντάρει το Anachrony είναι στη Χρονική Ζώνη. Στη τέταρτη φάση κάθε γύρου έχετε τη δυνατότητα να “παραγγείλετε” πρώτες ύλες ή/και εργατικό δυναμικό από… το μέλλον. Αυτό συνεπάγεται ότι στους επόμενους γύρους θα πρέπει να προνοήσετε να έχετε κατασκευάσει χρονομηχανές και να στείλετε εργάτες πίσω στο χρόνο “πληρώνοντας” τους πόρους που στείλετε… στο παρελθόν! Προσοχή! όσο πιο άπληστοι είστε με το μηχανισμό αυτό και όσο δεν φροντίζετε να συμμαζέψετε το χρονικό συνεχές σας, τόσο αυξάνετε τις πιθανότητες να εμφανιστούν χρονικά παράδοξα που θα σας στερήσουν πόντους και θα καταστρέψουν τη βάση σας. Ειδικά μετά την έκρηξη γίνεται ο χαμός και όλοι τρέχουν και δε φτάνουν αφού το τέλος καθορίζεται και από εμάς. Οι ισορροπίες μπορούν εύκολα να ανατραπούν και από εκεί που υπερείχατε να βρεθείτε να κοιτάτε τη πλάτη των ανταγωνιστών σας. Ο παραπάνω μηχανισμός είναι μια πραγματικά πρωτότυπη ιδέα που διαφοροποιεί σημαντικά το Anachrony από τα συγγενή παίγνια. Τα περισσότερα worker placement έχουν τη λογική “μαζεύω – σπαταλάω – εξαργυρώνω” είτε αυτό είναι στο τέλος κάθε γύρου, είτε στο τέλος του παιχνιδιού. Το Anachrony όμως σας αναγκάζει να μπείτε σε μια διαδικασία να καταμερίσετε τους πόρους σας και να οργανώσετε τη στρατηγικής σας όχι μόνο στο γύρο που βρίσκεστε αλλά 2-3 ακόμα παραπέρα… ίσως και ακόμα πιο μακριά.

Συγχρονιστείτε.
Το Anachrony δεν είναι το πολύ βαρύ euro, θα έλεγα ότι οριακά μπορεί να χαρακτηριστεί υψηλής δυσκολίας. Αυτό όμως δε του στερεί το προνόμιο να είναι ένα εξαιρετικά διασκεδαστικό επιτραπέζιο, ιδανικά ισορροπημένο και με αρκετά variants για να προσαρμόσετε την πρόκληση όπως εσείς επιθυμείτε. Στη πρώτη παρτίδα που παίξαμε, μείναμε όλοι σκυμμένοι από πάνω του να προσπαθούμε για το καλύτερο δυνατό και όταν τελειώσαμε, νιώσαμε ότι είχαμε ξύσει μόνο την επιφάνεια από το βάθος που έχει. Είναι από τα λίγα επιτραπέζια, στο είδος του, που είναι έξυπνο χωρίς να θέλει να είναι σφιχτό και προσωπικά ήταν κάτι που το εκτίμησα ίσως περισσότερο απ’ όλα. Σίγουρα ο σύλλογος θα δει αρκετές παρτίδες ακόμα. Να σημειώσουμε ότι στο βασικό κουτί περιέχεται, εκτός από ένα expansion, η δυνατότητα για solo η οποία δουλεύει αρκετά καλά και βοηθά περισσότερο στο να εξασκηθείς με το παιχνίδι. Ξεχωριστά πωλείται ένα σετ μινιατούρων που παριστάνουν τους εξωσκελετούς μαζί με δυο ακόμα variants. Η ποιότητά τους φαίνεται εξαιρετική αλλά αποτελεί καθαρά διακοσμητικό στοιχείο. – Κωνσταντίνος Ρουσιάνος Leone di Zante.

Κάντε click παρακάτω στο εξώφυλλο του κουτιού του παιχνιδιού για να μεταβείτε στην σελίδα καταχώρησης με περισσότερες πληροφορίες, κριτική για το παιχνίδι και άλλες ενδιαφέρουσες λεπτομέρειες:

Σχετικά με Leone di Zante

Οι Φίλοι Επιτραπέζιων Παιχνιδιών Ζακύνθου “Leone di Zante” ξεκίνησαν σαν ιδέα, από ανθρώπους που μοιράζονται την ίδια αγάπη και δίψα, για τα επιτραπέζια παιχνίδια και που συγκεντρώνονταν κατά καιρούς από σπίτι σε σπίτι. Η ομάδα του Leone di Zante χει ως σημείο συνάντησης το κέντρο της Ζακύνθου και αριθμεί αρκετά μέλη στην πλειοψηφία ηλικίας άνω των 30 ετών. Λάτρεις των επιτραπέζιων παιχνιδιών στη Ζάκυνθο και δηλωμένοι ταξιδιώτες σ’ έναν φανταστικό και ιστορικό κόσμο!

Δείτε επίσης...

TOP 30 Must Have Boardgames – Essen Spiel 2022 by Epitrapaizoume

⚡️ https://linktr.ee/epitrapaizoume 🎲 TOP 30 Must Have Boardgames – Essen Spiel 2022 by Epitrapaizoume ✏️ …