Όταν η είδηση ότι ο Martin Wallace έφτιαξε ένα νέο παιχνίδι το οποίο και εκδίδει η εταιρεία Space Cowboys έφτασε στα μάτια μου, ξανακοίταξα για να διαπιστώσω ότι διάβασα σωστά και δεν έκανα λάθος πηδώντας τις γραμμές της είδησης, κι όμως ήταν σωστή. Καταλαβαίνεται πως αισθάνθηκα, σαν να έβλεπα να ρίχνει κάποιος στην λεμονάδα του ταυτόχρονα ζάχαρη και αλάτι. Γιατί ρωτάτε? Μα φυσικά γιατί είναι 2 όροι που δεν θα περίμενα να δω μαζί και πόσο μάλιστα επάνω στο κουτί ενός παιχνιδιού. Ας εξηγήσω λίγο καλύτερα τι εννοώ. Ο κύριος Wallace είναι γνωστός για πολλά του παιχνίδια όπως Brass, Steam, London, A Few Acres of Snow, Perikles και άλλα πολλά. Όλα τα παραπάνω παιχνίδια καθώς και τα περισσότερα που έχει σχεδιάσει έχουν το κοινό ότι είναι παιχνίδια αρκετού βάρους με βάθος στρατηγικής που τραβάνε την προσοχή του έμπειρου gamer. Το “Αλάτι” δηλαδή. Στην απέναντι όχθη, η εταιρεία Space Cowboys μας έχει συνηθίσει σε όμορφα οικογενειακά παιχνίδια, με έξυπνο μηχανισμό αλλά απλά στην αντίληψη και εκτέλεση τους, όπως Black Fleet, Splendor, Elysium κλπ. Η “Ζάχαρη” δηλαδή. Πως γίνεται όμως να βάλεις στην λεμονάδα σου και “Αλάτι” και “Ζάχαρη”? Και αν το τολμήσεις τι θα βγει? Για να μην σας κουράζω άλλο απλά θα το πω τώρα για να είμαι ξεκάθαρος, θα βγει η καλύτερη λεμονάδα που μπορείτε να πείτε εκεί έξω. Τόσο απλά.
To Via Nebula είναι το παιχνίδι που έπαιξα τις τελευταίες μέρες 5 φορές ασταμάτητα και με ανυπομονησία. Θα μου πει κανείς και τι έγινε? Αν κάποιος με ξέρει προσωπικά θα καταλάβει τι σημαίνει αυτό για μένα και πόσο πολύ μου άρεσε το συγκεκριμένο παιχνίδι. Και το όμορφο της υπόθεσης είναι ότι όσους το έδειξαν συμφώνησαν μαζί μου… Ας πάρουμε τα πράγματα όμως από την αρχή όπως θα έπρεπε να γίνεται σε κάθε παρουσίαση παιχνιδιού που δεν έχει μεθύσει από ευτυχία και χαρά. Ο κύριος Wallace έφτιαξε ένα πανέμορφο παιχνίδι απλό αλλά τόσο βαθύ και έξυπνο ενώ η Space Cowboys το περιτύλιξε στο ποιο όμορφο αμπαλάζ που θα μπορούσατε να ζητήσετε. Στo Via Nebula μια κοιλάδα βγαίνει από την σκοτεινή εποχή, όπου για αιώνες τέρατα κρύβονταν στην ομίχλη και καταδυνάστευαν όλη την επικράτεια. Νέοι γενναίοι εξερευνητές που θέλουν ένα καλύτερο μέλλον για την κοιλάδα τους, βουτάνε στα ομιχλώδη μονοπάτια και αρχίζουν να ανακαλύπτουν ξανά τα πλούσια κοιτάσματα της περιοχής, φέρνοντας κάθε μέρα πίσω πολύτιμες πρώτες ύλες. Απαραίτητες και πολύτιμες για την ανέγερση νέων κτιρίων και πόλεων επάνω στα γκρεμίσματα που είχαν αφήσει πίσω τους τα τέρατα. Η Nebula θα ανθίσει και πάλι και θα βρει την ειρήνη και την ευημερία που την έκανε και παλιά το διαμάντι της κοιλάδας.
Στον γύρο τους οι παίκτες έχον να κάνουν 2 ενέργειες κάθε φορά και η επιλογή για αυτές είναι από τα παρακάτω:
• Να τοποθετήσουν έναν εργάτη σε ένα δείκτη υλικών, υποδηλώνοντας έτσι ότι ανακάλυψαν πέτρες, τούβλα, στάχυα, γουρούνια ή ξύλα και παίρνοντας τον δείκτη.
• Να τοποθετήσουν έναν γερανό τους στα ερείπια παλαιών κατεστραμμένων κτιρίων, υποδηλώνοντας έτσι ότι εκεί κάποια στιγμή θα κτίσουν κάποιο κτίριο.
• Να τοποθετήσουν ένα πλακίδιο πράσινης κοιλάδας δίπλα σε ένα κομμάτι που ελέγχουν (εργάτη, γερανό, κτίριο) ή δίπλα σε ένα άλλο άδειο πλακίδιο κοιλάδας που υπάρχει ήδη στο ταμπλό, υποδηλώνοντας έτσι ότι εξερεύνησαν μέσα στην ομίχλη ένα τμήμα μιας διαδρομής.
• Να τοποθετήσουν ένα πλακίδιο πράσινης κοιλάδας πάνω σε ένα απολιθωμένο δάσος (αυτή η επιλογή καταναλώνει και τις 2 διαθέσιμες ενέργειες που έχει ο παίκτης).
• Να μεταφέρουν ένα υλικό από ένα σημείο που έχει ανακαλυφθεί (είτε από τους είδους είτε από αντιπάλους τους) ακολουθώντας μια διαδρομή που έχει εξερευνηθεί, δηλαδή επάνω μόνο από πράσινα πλακίδια κοιλάδας.
• Να χτίσουν ένα χτίριο με τα υλικά που αυτό απαιτεί, εφόσον τα υλικά βρίσκονται ήδη επάνω στον γερανό τους.
Όταν ένας παίκτης τοποθετήσει το 5ο του και τελευταίο κτίριο, τότε κάθε άλλος παίκτης παίζει έναν ακόμα γύρο και το παιχνίδι τελειώνει με τον υπολογισμό των συνολικών πόντων νίκης για τον καθένα. Οι παίκτες παίρνουν πόντους νίκης για:
• Κτίρια που έχουν καταφέρει να κτίσει (κάρτες συμβολαίων κτιρίων).
• Δείκτες υλικών που ανακάλυψαν και έχουν επάνω πόντους νίκης.
• Αριθμό πράσινων πλακιδίων κοιλάδας που τοποθέτησαν (ουσιαστικά όσο περισσότερο εξερεύνησαν) τόσους περισσότερους πόντους παίρνουν.
• Ο παίκτης που έβαλα πρώτος το 5ο του κτίριο παίρνει και την κάρτα τέλους που δίνει 2 πόντους νίκης επιπλέον.
• Αντίθετα οι παίκτες χάνουν 1 πόντο νίκης για κάθε 1 υλικό σε γερανό που δεν χρησιμοποίησαν, ή δίπλα από το εργάτη τους για υλικά που ανακαλύφθηκαν αλλά δεν καταναλώθηκαν στην πορεία του παιχνιδιού.
Αξίζει να πούμε σε αυτό το σημείο λίγα λόγια για την παραγωγή του παιχνιδιού και τα περιεχόμενα τα οποία είναι υποδειγματικά. Τα απάντα είναι λαμπερά και όμορφα όπως θα ήθελε κανείς να είναι. Τα υλικά έχουν άλλο σχήμα για κάθε είδος και το ταμπλό είναι διπλής όψης με μια βασική και μια προχωρημένη μεριά για περισσότερο σφιχτό παιχνίδι. Η εικονογράφηση είναι ολοζώντανη και απολαυστική, θα μπορούσε να είναι εύκολα γραφικά από βιντεοπαιχνίδι. Τέλος το Insert του παιχνιδιού είναι λειτουργικό και καλοσχεδιασμένο με ειδικές θέσεις γι κάθε υλικό, για τις κάρτες για τα πλακίδια, όλα όμορφα δεμένα κάνοντας το μέρος της παρτίδας που εξυπηρετεί και παράλληλα προσθέτει στον δείκτη eye candy που είναι ήδη ψηλά από μόνος του. Κατά τις μετακινήσεις τίποτα δεν φεύγει από την θέση τους και σε λίγα δευτερόλεπτα μπορεί κανείς να ανοίξει το κουτί και να ξεκινήσει να παίζει αμέσως.
Ωραία όλα αυτά αλλά είναι το παιχνίδι καλό? Αυτή είναι η ερώτηση του ενός εκατομμυρίου. Ναι φίλες και φίλοι το παιχνίδι είναι απίστευτο. Το δοκιμάσαμε με όλους τους αριθμούς παικτών: 2, 3 και 4 και όντως παίζει εξίσου καλά με όλα τα νούμερα, ακόμα και στους 2 παίκτες. Η διάρκεια του παιχνιδιού είναι τίμια και όση αναγράφεται στο κουτί 45-60 λεπτά και γρήγορα θέλει κανείς να στήσει την δεύτερη του παρτίδα αμέσως μόλις τελειώσει την πρώτη.
To Via Nebula είναι το παιχνίδι που ενώ είναι πανεύκολο σε μηχανισμούς και κανόνες παράλληλα μας αφήνει ανοικτές τις επιλογές. Εύκολα μπορεί κανείς να βρει να κάνει μια σειρά από πράγματα ωστόσο το μυστικό και το σημαντικότερο που πρέπει να προσέχετε είναι το γεγονός το ότι τις περισσότερες φορές αυτό που κάνετε δίνει πάσα και στους άλλους αφού τους βοηθάει και αυτούς στα σχέδια τους. Κάθε κέντρο υλικό που ανακαλύπτεται κάθε μονοπάτι που ξεκαθαρίζετε από την ομίχλη βοηθάει και τους άλλους. Και ενώ ο κάθε παίκτης έχει 2 μυστικά συμβόλαια στο χέρι τους, τα περισσότερα συμβόλαια είναι ανοικτά για όλους και κατά μια έννοια τρέχουν όλοι να προλάβουν. Ωστόσο πρέπει να θυμούνται οι παίκτες να χρησιμοποιούν όλα τους τα υλικά αλλιώς θα χάσουν πολύτιμους πόντους στο τέλος.
Στα θετικά του παιχνιδιού συγκαταλέγονται:
• Η ευκολία μάθησης αλλά και του παιξίματος στην διάρκεια της παρτίδας.
• Το πόσο γρήγορα παίζει ο γύρος του κάθε παίκτη και τόσο γρήγορα έρχεται ξανά η σειρά του να παίξει.
• Η πληθώρα των επιλογών και των τρόπων να κερδίσει κανείς πόντους νίκης
• Η λίγης έως καθόλου τύχη στο παιχνίδι.
• Η τεράστια επαναπαιξιμότητα μιας και το που θα μπουν οι δείκτες υλικών καάνει την κάθε παρτίδα μοναδική και ιδιαίτερη
Στα αρνητικά του παιχνιδιού συγκαταλέγονται:
• Είναι τόσο γρήγορη μια παρτίδα που μας αφήνει πάντα να θέλουμε και άλλο (αν και φυσικά μπορούμε να παίξουμε εύκολα και δεύτερη αμέσως).
• Πολλοί gamers θα το προσπεράσουν νομίζοντας ότι είναι οικογενειακό παιχνίδι, ενώ στην πραγματικότητα κάνει για όλους.
• Κυριολεκτικά δεν μπορούμε να βρούμε τίποτα κακό με το παιχνίδι.
Πάρτε μια κόπια για την συλλογή σας αν σας αρέσουν τα γρήγορα παιχνίδια, οι εύκολοι μηχανισμοί με τις πολλές επιλογές, η διαχείριση υλικών στα παιχνίδια, η δικτύωση και το networking. Δεν είναι κρυφό διαβάζοντας τα παραπάνω ότι το παιχνίδι το αγαπήσαμε και ότι θα είναι πάντα μια εύκολη επιλογή από εδώ και πέρα για μια όμορφη παικτική εμπειρία για κάθε είδους κοινό. Είναι ωραία μέσα σε μια συλλογή 1500 παιχνιδιών να βρίσκεις ένα παιχνίδι που σε ξεσηκώνει τόσο και σε κάνει να θέλεις και άλλο…
Καλό Παιχνίδι…
Δείτε το Video Παρουσίαση του παιχνιδιού από το Επιτραπαίζουμε: