Βαθμολογία: 8.30
Κατάταξη: 193
Σχεδιαστής | Peter McPherson |
Παίκτες | 1–6 |
Διάρκεια | 45–60 λεπτά |
Ηλικίες | 14 |
Γλώσσα | Μέτρια ύπαρξη κειμένου μέσα στο παιχνίδι, Χρειάζεται βοηθητικό σημείωμα ή επικόλληση κειμένου |
Κατηγορία | Abstract (Παιχνίδια),Animal (Ζώα),City Building (Κτίσιμο Πόλης),Family (Οικογενειακά),Solo (Για έναν παίκτη) |
Εκδόσεις | Alderac Entertainment Group, Lucky Duck Games, White Goblin Games |
Είστε ο δήμαρχος μια μικρής πόλης στο δάσος όπου τα μικρότερα πλάσματα δημιούργησαν έναν πολιτισμό, κρυμμένο καλά από τα βλέμματα των αρπακτικών. Η νέα αυτή γη είναι μικρή και οι πρώτες ύλες δυσεύρετες και σπάνιες, έτσι ότι έρθει στα χέρια σας δεν μπορείτε παρά να το δεχτείτε και να προσπαθήσετε να κάνετε ότι καλύτερο μπορείτε για να χτίσετε κτίρια. Σκεφτείτε έξυπνα και κατασκευάστε μια λαμπρή πόλη και μην αφήσετε τον λίγο χώρο που έχετε να σας γεμίσει με άχρηστες πρώτες ύλες. Ο παίκτης που θα καταφέρει να χτίσει την πιο αποτελεσματική πόλη θα κερδίσει και το παιχνίδι. Στο Tiny Towns, η ίδια η πόλη σας, αναπαριστάται από ένα πλέγμα 4×4 επάνω στο οποίο τοποθετείτε κύβους πρώτων υλών με συγκεκριμένη διευθέτηση και με απώτερο σκοπό να τα χρησιμοποιήσετε για να κατασκευάσετε κτίρια. Κάθε διαφορετικό κτίριο σκοράρει πόντους νίκης με διαφορετικό τρόπο. Όταν κανένας παίκτης δεν μπορεί να τοποθετήσει κύβους πρώτων υλών στο ταμπλό του ή να κατασκευάσει κτίρια, τότε το παιχνίδι τελειώνει, οι πρώτες ύλες που απέμειναν χωρίς να χρησιμοποιηθούν αφαιρούνται και μας μειώνουν τους πόντους νίκης κατά μείον ένα για κάθε άδεια θέση στο πλέγμα μας. Ο παίκτης με τους περισσότερους πόντους (VPs) που κατάφερε να κάνει ότι καλύτερο στην μικρή του πόλη κερδίζει την παρτίδα…
Κριτική Παιχνιδιού
Θέμα - 6
Ευκολία Εκμάθησης - 10
Διασκέδαση - 10
Περιεχόμενα - 9
Στρατηγική - 7
Απουσία Τύχης - 8
8.3
Πολύ Καλό
Έξυπνο παιχνίδι Pattern recognition με υπέροχη παραγωγή, που μπορεί να φιλοξενήσει μέχρι και 6 παίκτες, έχει γρήγορη ροή ενώ προσφέρει και solo...
Διαβάστε το άρθρο της Έλιας Κεφαλά στην στήλη της FAMILY GAMES εδώ ή και παρακάτω:
Το Tiny Towns είναι ένα παιχνίδι που σε κερδίζει αμέσως με τη απλότητα του, το ευχάριστο αίσθημα της δημιουργίας και τη γρήγορη ροή. Πρόκειται για το νέο παιχνίδι της AEG από τον σχεδιαστή Peter McPherson το οποίο φιλοξενεί, από έναν έως έξι παίκτες και έρχεται με υπέροχα περιεχόμενα και ειδικά σχεδιασμένο insert ώστε όλα να είναι τακτοποιημένα στη θέση τους για γρήγορη και λειτουργική πρόσβαση. Το παιχνίδι ανήκει στην κατηγορία abstract, pattern building, και οι παίκτες κάνοντας χρήση δομικών υλικών (σε μορφή ξύλινων κύβων διαφόρων χρωμάτων) προσπαθούν να φτιάξουν την μικρή τους πόλη, αποτελούμενη από διαφορετικά μοτίβα και να χωρέσουν όσο το δυνατόν περισσότερα κτίρια μέσα στο μικρό πλέγμα που έχουν μπροστά τους για να σκοράρουν στο τέλος του παιχνιδιού, όσο το δυνατόν περισσοτέρους πόντους νίκης.
Τα περιεχόμενα αυτού του όμορφου οικογενειακού επιτραπέζιου παιχνιδιού είναι υψηλής ποιότητας και σε εντυπωσιάζουν όταν τα πάρεις στο χέρι. Το παιχνίδι έρχεται με 126 ξύλινα κτίρια αρκετά μεγάλου μεγέθους, σε διαφορετικά χρώματα και σχήματα αλλά και μεγέθη. Καθώς αυτά κατασκευάζονται και παίρνουν την θέση τους στο προσωπικό ταμπλό των παικτών, το τραπέζι γεμίζει χρώμα και ωραίες εικόνες δίνοντας μια εντυπωσιακή οπτική αίσθηση. Πέραν από τα διαφορετικά κτίρια το παιχνίδι έρχεται και με μια πληθώρα διαφορετικών ξύλινων κύβων, τα δομικά υλικά, τα οποία οι παίκτες χρησιμοποιούν μέσα στο παιχνίδι για να κατασκευάσουν τα κτίρια. Τα υλικά του παιχνιδιού με τη μορφή διαφορετικών χρωματιστών κύβων είναι ξύλο (καφέ), τούβλο (κόκκινο), γυαλί (μπλε), σιτηρά (κίτρινο) και τέλος πέτρα (γκρι). Τέλος μέσα στο κουτί βρίσκουμε ένα όμορφο, μεγάλο, λευκό, ξύλινο σφυρί, με το οποίο ξεκινάει ο πρώτος παίκτης (master builder) στην παρτίδα.
Το προσωπικό ταμπλό του κάθε παίκτη αποτελείται από μια πράσινη πεδιάδα, χωρισμένη σε ένα πλέγμα 4×4 το οποίο παρέχει 16 συνολικά θέσεις για να χτισθούν τα διάφορα κτίρια. Το παιχνίδι έρχεται με μια μεγάλη τράπουλα από διαφορετικά κτίρια χωρισμένα σε ομάδες και σε κάθε παρτίδα, ένα από αυτά θα επιλεχθεί για να παρέχει την περιγραφή του απαιτούμενου μοτίβου υλικών επάνω στο πλέγμα, καθώς και την ιδιότητα/πόντους νίκης που αυτό χαρίζει ανάλογα με την συνθήκη που περιγράφει. Η μεγάλη ποικιλία καρτών σημαίνει ότι κανένα παιχνίδι δεν θα είναι σαν το προηγούμενο και φυσικά το φυλλάδιο οδηγιών μας προτείνει μια περισσότερο ισορροπημένη επιλογή καρτών για το πρώτο μας παιχνίδι.
Πριν ξεκινήσουμε το παιχνίδι κάθε παίκτης θα πάρει 2 κάρτες monument με ειδικά κτίρια που αποφέρουν συνήθως αρκετούς πόντους νίκης καθώς και ένα τέτοιο μόνο κτίριο με την μορφή μοβ πύργου. Συνήθως αυτά είναι κάπως δυσκολότερα να κατασκευαστούν αλλά αποφέρουν περισσότερους πόντους νίκης είτε άμεσα είτε έμμεσα. Από αυτές τις κάρτες θα επιλέξει μια κρυφά και την άλλη θα την πετάξει. Αυτή η κάρτα προορίζεται μόνο για τον κάθε παίκτης σαν πιθανό κτίριο, ωστόσο οι υπόλοιπες που είδαμε αρχικά είναι ανοικτές για όλους τους παίκτες για να τις φτιάξουν και μάλιστα πιθανόν περισσότερο από μα φορά στο ταμπλό τους.
Το Tiny Towns είναι ένα παιχνίδι πανεύκολο στον πυρήνα του. Σε κάθε γύρο o Master builder θα επιλέξει και θα ονομάσει ένα υλικό και όλοι οι παίκτες πρέπει να το πάρουν και να διαλέξουν μια θέση να το τοποθετήσουν επάνω στο προσωπικό τους ταμπλό. Ακολουθεί ο επόμενος παίκτης κάνοντας το ίδιο κ.ο.κ. Οι κανόνες τοποθέτησης είναι απλή και στόχος των παικτών είναι να καταφέρουν να φτιάξουν σχηματικές αλληλουχίες με υλικά (ένα υλικό σε κάθε θέση) για να μπορέσουν να χτίσουν τα κτίρια, αφαιρώντας όλα τα υλικά από όλες τις θέσεις και τοποθετώντας το αντίστοιχο κτίριο σε μια από τις θέσεις αυτές, αφήνοντας τις υπόλοιπες και πάλι κενές και διαθέσιμες για νέα σχέδια και κατά επέκταση νέα κτίρια.
Οι παίκτες πρέπει να σκεφτούν προσεκτικά σε ποια σημεία θα βάλουν το κάθε υλικό έτσι ώστε να μεγιστοποιήσουν τον αριθμό των κτιρίων που θα μπορούν να κατασκευάσουν. Στο τέλος της παρτίδας, όταν κανένας παίκτης δεν μπορεί να τοποθετήσει κτίριο ή υλικό επάνω στο πλέγμα του, τα υλικά αφαιρούνται, τα κτίρια μένουν και για κάθε άδεια θέση αφαιρείται ένας πόντος νίκης από το τελικό σκορ. Το τελευταίο θα προκύψει από τις κάρτες των διαφορετικών τύπων κτιρίων και θα δώσουν πόντους για διαφορετικά κτίρια σε γειτονικές θέσεις και άλλες παρόμοιες συνθήκες.
Όμορφο, έξυπνο με πολύ μεγάλη επαναπαιξιμότητα ενώ παράλληλα παίζει το ίδιο καλά με οποιοδήποτε αριθμό παικτών. Πρόκειται για ένα παιχνίδι το οποίο στέκεται άξια δίπλα σε άλλα παρόμοια όπως το Azul, το Patchwork, το Sagrada και άλλα αυτής της κατηγορίας. Ιδανικό για οικογένειες και για μεγάλες παρέες, το προτείνω ανεπιφύλακτα για κάθε βιβλιοθήκη…
Κριτική Παιχνιδιού
Θέμα - 6
Ευκολία Εκμάθησης - 10
Διασκέδαση - 10
Περιεχόμενα - 9
Στρατηγική - 7
Απουσία Τύχης - 8
8.3
Πολύ Καλό
Έξυπνο παιχνίδι Pattern recognition με υπέροχη παραγωγή, που μπορεί να φιλοξενήσει μέχρι και 6 παίκτες, έχει γρήγορη ροή ενώ προσφέρει και solo...
Σχεδιαστής | Peter McPherson |
Εικονογράφηση | Gong Studios, Matt Paquette |
Εκδόσεις | Alderac Entertainment Group, Lucky Duck Games, White Goblin Games |
Χρονιά | 2019 |
Αριθμός Παικτών | 1–6 |
Προτείνεται για | 1–5 παίκτες |
Διάρκεια | 45–60 λεπτά |
Ηλικίες | 14 |
Εξάρτηση από γλώσσα | Μέτρια ύπαρξη κειμένου μέσα στο παιχνίδι, Χρειάζεται βοηθητικό σημείωμα ή επικόλληση κειμένου |
Κύρια Ονομασία | Tiny Towns |
Εναλλακτικές Ονομασίες | |
Κατηγορία | Abstract (Παιχνίδια), Animal (Ζώα), City Building (Κτίσιμο Πόλης), Family (Οικογενειακά), Solo (Για έναν παίκτη) |
Μηχανισμοί | Pattern Building (Χτίζοντας Σχέδιο) |
Βραβεία | |
Παίξτε το Online | |
Κανόνες (Αγγλικά) | |
Κανόνες (Ελληνικά) |