Κεντρική / Game / Terraforming Mars (2016)

Terraforming Mars (2016)

Βρισκόμαστε στο έτος 2400 και η ανθρωπότητα έχει ξεκινήσει ενεργά την μορφοποίηση του πλανήτη Άρη έτσι ώστε να τον μετατρέψει σε κατοικήσιμο για το ανθρώπινο είδος. Γιγαντιαίες πολυεθνικές εταιρείες χρηματοδοτούμενες από την παγκόσμια κυβέρνηση ξεκινάνε μεγάλα και επιβλητικά έργα με σκοπό να ανεβάσουν τη θερμοκρασία, τα επίπεδα οξυγόνου και των ωκεανών έτσι ώστε να γίνει ο πλανήτης προσιτός στον άνθρωπο. Στο Terraforming Mars οι παίκτες αναλαμβάνουν το ρόλο μιας τέτοιας μεγάλης εταιρείας και εργάζονται όλοι με κοινό σκοπό τη διαδικασία μορφοποίησης του πλανήτη, ωστόσο ανταγωνίζονται για το ποιος θα καταφέρει να συγκεντρώσει τους περισσότερους πόντους νίκης, όχι μόνοι για το Terraforming αλλά και για την ανάπτυξη του ανθρώπινου πολιτισμούς στο ηλιακό μας σύστημα. Οι παίκτες αποκτάν project με την μορφή καρτών, αγοράζοντας τις για να τις προσθέσουν στο χέρι τους. Τα projects αυτά, μπορεί να είναι οτιδήποτε, από την εισαγωγή χλωρίδας και πανίδας στον πλανήτη, το κτίσιμο πόλεων κάτω από πελώριους θόλους και την καθιέρωση βιομηχανιών για την παραγωγή αερίων θερμοκηπίου για να ανεβάσουν την συνολική θερμοκρασία του πλανήτη. Οι κάρτες δίνουν αισθητά bonuses και μερικές φορές ανεβάζουν την παραγωγή των παικτών στις διάφορες πρώτες ύλες του παιχνιδιού. Πολλές τέτοιες κάρτες project έχουν προαπαιτούμενα σε θερμοκρασία, επίπεδα οξυγόνου και νερό σε μορφή έκτασης ωκεανών για να μπορέσουν οι παίκτες να τις κατασκευάσουν. Όταν και οι τρεις παγκόσμιοι παράμετροι εκπληρωθούν η μορφοποίηση του Άρη έχει ολοκληρωθεί και το παιχνίδι τελειώνει μετά από αυτόν τον γύρο αφήνοντας στους παίκτες ένα τεράστιο αίσθημα ολοκλήρωσης και επιτεύγματος που τους κάνει να θέλουν να επιστρέψουν γρήγορα για την επόμενη παρτίδα, εξάλλου οι επιλογές για την νίκη φαντάζουν αμέτρητες…

Βρισκόμαστε στο έτος 2400 και η ανθρωπότητα έχει ξεκινήσει ενεργά την μορφοποίηση του πλανήτη Άρη έτσι ώστε να τον μετατρέψει σε κατοικήσιμο για το ανθρώπινο είδος. Γιγαντιαίες πολυεθνικές εταιρείες χρηματοδοτούμενες από την παγκόσμια κυβέρνηση ξεκινάνε μεγάλα και επιβλητικά έργα με σκοπό να ανεβάσουν τη θερμοκρασία, τα επίπεδα οξυγόνου και των ωκεανών έτσι ώστε να γίνει ο πλανήτης προσιτός στον άνθρωπο. Στο Terraforming Mars οι παίκτες αναλαμβάνουν το ρόλο μιας τέτοιας μεγάλης εταιρείας και εργάζονται όλοι με κοινό σκοπό τη διαδικασία μορφοποίησης του πλανήτη, ωστόσο ανταγωνίζονται για το ποιος θα καταφέρει να συγκεντρώσει τους περισσότερους πόντους νίκης, όχι μόνοι για το Terraforming…

Κριτική Παιχνιδιού

Θέμα - 9
Ευκολία Εκμάθησης - 7.5
Διασκέδαση - 9
Περιεχόμενα - 6.5
Στρατηγική - 10
Απουσία Τύχης - 9

8.5

Πολύ Καλό

Παιχνίδι έκπληξη που έχει καθηλώσει όσους το έχουν δοκιμάσει. Με δεμένους μηχανισμούς και φυσική ροή, ενώ δίνει το αίσθημα του κατορθώματος στο τέλος...

User Rating: 3.91 ( 7 votes)

Διαβάστε το άρθρο του Σπύρου Κορώνη στην στήλη του εδώ ή και παρακάτω:

Το Terraforming Mars, η μόλις δεύτερη σχεδιαστική προσπάθεια του Σουηδού σχεδιαστή Jacob Fryxelius, είναι ένα διαστημικού θέματος card-driven, tableau-building παιχνίδι, με στοιχεία tile placement. Πιο αναλυτικά (και πιο Ελληνικά), οι παίκτες αντιπροσωπεύουν πολυεθνικές εταιρείες του μέλλοντος που έχουν αναλάβει από κοινού το μνημειώδες έργο του terraforming του πλανήτη Άρη, δηλαδή την προσαρμογή του περιβάλλοντός του ώστε να μπορεί να φιλοξενήσει την ανθρωπότητα. Κατά τη διάρκεια του παιχνιδιού, οι παίχτες τραβούν και στη συνέχεια παίζουν κάρτες μπροστά τους για να βελτιώσουν την παραγωγή πόρων τους, να προωθήσουν το terraforming του Άρη, να αποκτήσουν ειδικές ιδιότητες και, ενίοτε, να ενισχύσουν την παρουσία τους σε ένα κοινό ταμπλό. Απώτερος στόχος είναι η συγκέντρωση βαθμών, είτε ατομικά είτε σε ανταγωνισμό με τους άλλους παίχτες.

Το Terraforming Mars παίζεται από 2-5 παίχτες (κατά προτίμηση 3-4) αλλά έχει και επιλογή ατομικού παιχνιδιού. Μια μέση παρτίδα διαρκεί περίπου 40 λεπτά ανά παίχτη, και δεν υπάρχει μεγάλη αναμονή μεταξύ των σειρών σας. Η αλληλεπίδραση με τους άλλους παίχτες είναι κυρίως έμμεση και κάποιες φορές απουσιάζει. Η όποια δυσκολία εκμάθησης του παιχνιδιού έγκειται κυρίως στις μοναδικές ιδιότητες των καρτών παρά στους μηχανισμούς του. Μπορείτε να περιμένετε γρήγορη εξοικείωση και υψηλό replayability.

Ποιότητα υλικού (τι έχει μέσα το κουτί;)
Με λίγα λόγια: Συνολικά κάτω του μετρίου, ιδίως όσον αφορά τα player mats. Αναλυτικότερα: Το κουτί έχει ένα βολικό τετράγωνο σχήμα και επαρκές μέγεθος για να χωρέσει τα ταμπλό και τις κάρτες των πρώτων δυο expansion. Δυστυχώς, το insert ήταν σκισμένο με το που άνοιξα το κουτί (κάπου διάβασα ότι δεν ήταν σχεδιασμένο να αντέξει το βάρος των περιεχομένων).  Το ταμπλό είναι από χοντρό χαρτόνι και απεικονίζει μια πλευρά του πλανήτη Άρη. Τα εικονίδια του είναι επαρκώς ευανάγνωστα, και επιπλέον αναγράφονται διάφορα γεωλογικά γνωρίσματα του Άρη, μερικά εκ των οποίων έχουν σημασία στο παιχνίδι. Tα tiles είναι και αυτά ανθεκτικά και ξεχωρίζουν μεταξύ τους. Τα player mats είναι ο πιο αδύναμος κρίκος: πολλοί παίχτες έχουν εκφράσει την απογοήτευσή τους για το λεπτό χαρτόνι από το οποίο είμαι κατασκευασμένα και το ότι τα track παραγωγής είναι στριμωγμένα, με αποτέλεσμα μια τυχαία μετακίνηση των κύβων-δεικτών να μπορεί να προκαλέσει σύγχυση. Αρκετοί έχουν καταφύγει στην αγορά custom trays για να λύσουν αυτό το πρόβλημα. Στο τέλος του review θα παραθέσω μια εναλλακτική μέθοδο που θεωρώ ανέξοδη και αποτελεσματική. Οι διάφανοι κύβοι στα χρώματα των παιχτών είναι ωραίοι και οι κύβοι που αντιπροσωπεύουν τα υλικά διαφέρουν μεταξύ τους τόσο σε μέγεθος όσο και σε χρώμα, ώστε να μην υπάρχει αμφιβολία αν αντιπροσωπεύουν μονάδες, πεντάδες ή δεκάδες. Δυστυχώς, αν και ξεκινούν με ωραία μεταλλικά χρώματα, αυτοί οι δεύτεροι κύβοι έχουν μια τάση να ξεφτίζουν στις γωνίες.
Οι κάρτες είναι αποδεκτής ποιότητας. Είναι πάνω από 200, κάθε μια τους μοναδική, και όλες τους περιλαμβάνουν σύμβολα, κείμενο και flavor text που εξηγούν ξεκάθαρα τις ιδιότητές τους. Σπάνια το κείμενο αναφέρει κάτι που δεν εκφράζεται και με τα σύμβολα, οπότε το παιχνίδι είναι σε μεγάλο (αλλά όχι απόλυτο) βαθμό language independent.

Αρκετή συζήτηση έχει γίνει και για την εικονογράφηση των καρτών, η οποία θα μπορούσε να χαρακτηριστεί διεκπεραιωτική, καθώς αποτελείται κυρίως από επεξεργασμένες φωτογραφίες (συχνά της οικογένειας του σχεδιαστή) και stock γραφικά. Προσωπικά δε με απασχολεί, καθώς οι κάρτες αφορούν κυρίως τεχνολογικά και κατασκευαστικά project, οπότε δεν περιμένω ιδιαίτερη εικαστική φροντίδα κατά την απεικόνισή τους. Το εγχειρίδιο κανόνων εξηγεί αναλυτικά και με σωστή ροή το παιχνίδι και τα σύμβολά του, ενώ επίσης υπενθυμίζει σημαντικά σημεία που μπορεί να διαφύγουν από αρχάριους παίχτες. Το μέγεθος του κειμένου είναι σχετικά μικρό. Επίσης, υπάρχουν player aids που παραθέτουν τη ροή ενός γύρου και τις ενέργειες που μπορεί να κάνει κάθε παίχτης στη σειρά του.
Οι παίχτες θα παίξουν πολλές κάρτες μπροστά τους κατά τη διάρκεια του παιχνιδιού, αλλά καθώς αρκετές μπορούν να συμπτυχθούν χωρίς να επηρεαστεί το παιχνίδι, ο απαιτούμενος χώρος είναι λιγότερος από τον αναμενόμενο. Κάθε παίχτης χρειάζεται περίπου τόσο χώρο όσο μια πλευρά του ταμπλό σε μήκος και λίγο περισσότερο από το player mat του σε πλάτος. Πέραν αυτού θα χρειαστείτε λίγο χώρο για τη στοίβα των καρτών, ένα σωρό με τους κύβους υλικών και μερικές μικρές στοίβες για τα tiles.

Ροή παιχνιδιού
Με λίγα λόγια: το παιχνίδι κρατά έναν απροσδιόριστο αριθμό γύρων (συνήθως 10-12). Σε κάθε γύρο, οι παίχτες έχουν πρώτα την ευκαιρία να πληρώσουν για να αποκτήσουν νέες κάρτες. Στη συνέχεια, κάθε παίχτης έχει τη δυνατότητα να κάνει έως δυο ενέργειες στη σειρά του ή να πάει πάσο, βγαίνοντας εκτός γύρου. Οι παίχτες συνεχίζουν να παίζουν τις σειρές τους ο ένας μετά τον άλλο μέχρις ότου όλοι να έχουν πάει πάσο. Στη συνέχεια όλοι παράγουν πόρους και ξεκινά ένας νέος γύρος. Οι ενέργειες που μπορούν να κάνουν οι παίχτες συνήθως αφορούν στο να παίξουν κάρτες, να τοποθετήσουν tile στο ταμπλό και/ή να βελτιώσουν μια από τις παραμέτρους του Άρη. Όταν οι παράμετροι του Άρη φτάσουν στο μέγιστο, το παιχνίδι τελειώνει. Οι παίχτες παίρνουν βαθμούς βάσει της συμβολής τους στο terraforming του Άρη, από ορισμένες κάρτες που έπαιξαν, από ορισμένα tile που τοποθέτησαν στο ταμπλό, και από το αν και/ή κατά πόσο εκπλήρωσαν συγκεκριμένους στόχους. Ο παίχτης με τους περισσότερους βαθμούς είναι ο νικητής.

Πιο αναλυτικά: Κάθε γύρος (ή “γενιά” όπως αναφέρεται στους κανόνες για να έχουμε μια αίσθηση του πόσο καιρός χρειάζεται για να γίνει κατοικήσιμος ένας πλανήτης) αποτελείται από τέσσερις φάσεις. Η πρώτη και η τελευταία είναι διαδικαστικές (Αλλαγή πρώτου παίχτη και παραγωγή). Οι σημαντικότερες είναι οι μεσαίες:

  • Φάση Έρευνας: κάθε παίχτης τραβά τέσσερις κάρτες από τη στοίβα και πληρώνει 3 λεφτά για κάθε μια από αυτές που θέλει να κρατήσει. Συνιστώ πάντως να παίξετε με το variant του draft το δυνατόν συντομότερο (μόλις πχ. η παρέα σας αποκτήσει μια σχετική εξοικείωση με τις κάρτες), καθώς κάνει το παιχνίδι πιο ενδιαφέρον και μειώνει τον παράγοντα της τύχης.
  • Φάση Ενεργειών: κάθε φορά που έρχεται η σειρά του, κάθε παίχτης μπορεί να κάνει 1 ή 2 ενέργειες ή να πάει πάσο, βγαίνοντας έτσι εκτός γύρου.

ΠΡΟΣΟΧΗ: κάθε παίχτης μπορεί να έχει πολλές σειρές σε ένα γύρο! Πολύς κόσμος έχει μπερδευτεί νομίζοντας ότι ο γύρος τελειώνει αφού κάθε παίχτης παίξει από μια φορά.
Οι πιθανές ενέργειες είναι:
Α) Να παίξει μια κάρτα από το χέρι του: για να γίνει αυτό, ο παίχτης πρέπει:

  1. να πληρώσει το κόστος της κάρτας, συνήθως με λεφτά, αλλά κάποιες κάρτες μπορούν να πληρωθούν και με εναλλακτικούς πόρους.
  2. να πληροί τυχόν προϋποθέσεις της κάρτας: κάποιες κάρτες μπορούν να παιχτούν μόνο αφού (ή έως) μια παράμετρος του Άρη έχει φτάσει σε ένα συγκεκριμένο μέγεθος, ή αν ο παίχτης έχει παίξει συγκεκριμένα σετ καρτών.
  3. να κάνει όλα όσα του λέει η κάρτα. Αυτό κυρίως αφορά το να μπορεί να πληρώσει κάποια επιπλέον κόστη, όπως τη μείωση της παραγωγής του σε ένα συγκεκριμένο πόρο.
    Αφού η κάρτα παιχτεί, μπορεί να έχει μια στιγμιαία επίδραση, να παράσχει μια παθητική μόνιμη ιδιότητα, και/ή να παράσχει μια ιδιότητα που μπορεί να χρησιμοποιηθεί ως ενέργεια μια φορά το γύρο.

Β) Όπως μόλις ανέφερα, να χρησιμοποιήσει την ιδιότητα μιας από τις κάρτες που έχει παίξει.
Γ) Να παίξει ένα standard project: αυτές είναι ενέργειες που είναι πάντα διαθέσιμες σε όλους τους παίχτες. Αφορούν κυρίως στην αύξηση των παραμέτρων του Άρη και την τοποθέτηση πόλεων και δασών στο ταμπλό, δύο είδη tile που παίζουν ρόλο στην τελική βαθμολογία.
Δ) Να κερδίσει ένα milestone: Στο ταμπλό υπάρχουν πέντε στόχοι. Αν ένας παίχτης έχει πετύχει κάποιον από αυτούς, μπορεί με αυτή την ενέργεια να πληρώσει και να τον εξασφαλίσει για τον εαυτό του, κερδίζοντας βαθμούς στο τέλος του παιχνιδιού. Αυτό μπορεί να γίνει τρεις φορές στο παιχνίδι.
Ε) Να επιλέξει ένα award: Στο ταμπλό υπάρχουν επίσης πέντε κατηγορίες. Έως και τρεις φορές στο παιχνίδι, ένας παίχτης μπορεί να πληρώσει για να βάλει αυτήν την κατηγορία στην τελική βαθμολογία του παιχνιδιού. Ο πρώτος και δεύτερος παίχτης σε κάθε κατηγορία κερδίζουν βαθμούς.
ΣΤ) Να πληρώσει συγκεκριμένα είδη πόρων (θερμότητα ή φυτά) για να αυξήσει την παράμετρο της θερμοκρασίας ή να τοποθετήσει ένα δάσος στο ταμπλό (αυξάνοντας ενδεχομένως την παράμετρο του οξυγόνου) αντίστοιχα.

Στο τέλος του γύρου όπου και οι τρεις παράμετροι του Άρη έχουν φτάσει στο μέγιστο, το παιχνίδι τελειώνει. Οι παίχτες μπορούν να χρησιμοποιήσουν τα φυτά από την τελευταία φάση παραγωγής τους για να τοποθετήσουν δάση στο ταμπλό και στην συνέχεια αθροίζουν τους βαθμούς τους, οι οποίοι μπορούν να προέλθουν από τα εξής μέρη:

  1. Το Terraforming Rating τους (TR), το οποίο ξεκινά στα 20 και αυξάνεται κυρίως κάθε φορά που αυξάνεις μια παράμετρο του Άρη. Το TR είναι σημαντικό όχι μόνο επειδή αποτελεί μεγάλο μέρος της τελικής βαθμολογίας, αλλά επίσης επειδή αποτελεί μεγάλο μέρος της παραγωγής χρημάτων κατά τη διάρκεια του παιχνιδιού.
  2. Τυχόν Milestone που έχει προλάβει (5 βαθμοί) και πρώτες ή δεύτερες θέσεις σε Award που έχουν αποφασιστεί (5 και 2 βαθμοί αντίστοιχα).
  3. 1 βαθμό για κάθε δάσος του στο ταμπλό.
  4. 1 βαθμό για κάθε δάσος γύρω από κάθε μια από τις πόλεις του στο ταμπλό, ανεξαρτήτως σε ποιόν ανήκει αυτό το δάσος. Κάθε πόλη βαθμολογείται ξεχωριστά, επομένως το ίδιο δάσος μπορεί να δώσει βαθμούς σε πολλές πόλεις.
  5. Βαθμοί τυπωμένοι πάνω στις κάρτες του, οι οποίοι μπορεί είτε να είναι ένας απόλυτος αριθμός, είτε να ποικίλλουν ανάλογα με το π.χ. πόσες φορές τις ενεργοποίησε μέσα στο παιχνίδι.

Πώς είναι να παίζεις το Terraforming Mars;
Καμπύλη εκμάθησης/Βαθμός δυσκολίας: Το παιχνίδι στηρίζεται στις κάρτες του. Ο αριθμός τους και η ποικιλία τους μπορεί να προκαλέσουν μια αρχική σύγχυση και μεγάλη διάρκεια παρτίδων. Ωστόσο, το παιχνίδι δεν είναι τόσο δύσπεπτο όσο μπορεί να φανεί αρχικά. Οι περισσότερες κάρτες κάνουν παρόμοια πράγματα (αύξηση παραγωγής/αύξηση παραμέτρων/εκπτώσεις/τοποθέτηση tile/συγκέντρωση βαθμών), απλώς σε διαφορετικούς συνδυασμούς και με διαφορετικά κόστη. Μπορείτε επίσης να παίξετε με λιγότερες κάρτες (το παιχνίδι ονομάζει ένα μέρος των καρτών του “expansion”) και να ξεκινήσετε την παραγωγή κάθε πόρου στο 1 αντί για το 0, που κάνει το παιχνίδι πολύ ευκολότερο και γρηγορότερο. Τέλος, οι corporations (ταυτότητες των παιχτών που καθορίζουν τους αρχικούς τους πόρους και παραγωγή όπως και ειδικές ιδιότητες) είναι επίσης προαιρετικές. Κάθε παίχτης, ή μόνο οι πρωτάρηδες, μπορούν να ξεκινήσουν με μια “ανώνυμη” εταιρεία, η οποία στερείται ειδικών ιδιοτήτων, αλλά ξεκινά με δωρεάν κάρτες και αρκετά χρήματα. Με τα πολλαπλά επίπεδα δυσκολίας και έναν κατανοητό κεντρικό μηχανισμό, θα εξοικειωθείτε γρήγορα με το Terraforming Mars.

Αυτό βέβαια δε σημαίνει ότι το παιχνίδι είναι και απλό. Επειδή πληρώνεις όχι μόνο για να παίξεις κάρτες αλλά και για να τις κρατήσεις, μπορεί να αναγκαστείς να πάρεις αρκετές δύσκολες αποφάσεις κατά τη διάρκεια του παιχνιδιού. Αν παίξεις εντελώς εκ του ασφαλούς και κρατήσεις μόνο ό,τι μπορείς να παίξεις αμέσως, η ανάπτυξή σου θα είναι πολύ αργή. Ούτε όμως συμφέρει να κρατάς κάρτες που θα παίξεις αργά ή ποτέ, ιδίως αν, προσπαθώντας να τις παίξεις όσο το δυνατόν γρηγορότερα, σακατεύεις την υπόλοιπη ανάπτυξή σου. Τα πράγματα περιπλέκονται περισσότερο αν σκεφτούμε τις κάρτες που έχουν ελάχιστες ή μέγιστες προϋποθέσεις για να παιχτούν ή την παραλλαγή draft. Συνολικά, το παιχνίδι έχει ένα μέτριο βαθμό δυσκολίας ακόμη και μετά την εξοικείωσή σας με αυτό.

Στρατηγική/Τακτική: Στο παιχνίδι υπάρχει μια δόση αναπτυσσόμενης στρατηγικής, καθώς πολλές κάρτες αλληλεπιδρούν αποτελεσματικά μεταξύ τους και τα Milestones και Awards είναι στόχοι τους οποίους κυνηγούν όλοι οι παίχτες, αλλά θα έλεγα οτι κυρίως λόγο παίζει η τακτική, καθώς οι κάρτες που παίρνετε στην αρχή κάθε γύρου είναι άγνωστες και αρκετές ενέργειες είναι πολύ πιο αποτελεσματικές όταν γίνουν την κατάλληλη στιγμή για να εμποδίσετε ή να επωφεληθείτε από την ενέργεια κάποιου παίχτη. Αυτό κυρίως φαίνεται στις κινήσεις που αφορούν στο ταμπλό, όπως π.χ. αν τοποθετήσετε μια πόλη σας δίπλα στο δάσος ενός άλλου παίχτη ή κοντά σε δική του πόλη ώστε τυχόν δάση να εφάπτονται και στις δύο.
Παράγοντας τύχη: Αν και όλες οι κάρτες μπορούν να φανούν χρήσιμες, ανάλογα με το πώς εξελίσσεται η κάθε παρτίδα κάποιες θα αποδειχθούν καταλληλότερες από άλλες. Επομένως, ιδίως όταν παίζετε χωρίς draft, η τύχη μπορεί να παίξει ρόλο σε κάποιες καλές κινήσεις που μπορεί να γίνουν νωρίς και να ευνοήσουν έναν παίχτη. Δεδομένου όμως των δεκάδων καρτών που κάθε παίχτης καταλήγει να παίζει σε μια παρτίδα, συνήθως η όποια επίδραση της τύχης δεν είναι ή τουλάχιστον δε φαίνεται να είναι τελικώς καθοριστική.
Αλληλεπίδραση: Η αλληλεπίδραση μεταξύ των παιχτών φαίνεται εντονότερα σε περίπου 10% των καρτών οι οποίες μειώνουν την παραγωγή ή τους πόρους των παιχτών, συνηθέστερα τα φυτά. Αν και φαινομενικά πολύ επιθετικές, σπανίως αυτές οι κάρτες καταστρέφουν ή αποκλείουν την προσέγγιση ενός παίχτη και αρκετές φορές αφαιρούν βαθμούς από αυτόν που τις έπαιξε ως “τιμωρία” για την ανηθικότητα της πράξης του. Το μεγαλύτερο μέρος της αλληλεπίδρασης των παιχτών είναι έμμεσο και όπως ανέφερα παραπάνω έχει να κάνει κυρίως με την τοποθέτηση tile στο ταμπλό.
Θέμα: Το θέμα του Terraforming Mars είναι παρόν σε όλα τα στοιχεία του παιχνιδιού. Κάθε κάρτα βασίζεται σε μια υπάρχουσα ή εικαζόμενη τεχνολογία και οι ιδιότητές της έχουν άμεση σχέση με αυτό που περιγράφει. Προκειμένου να μεταμορφώσετε τον Άρη, θα ρίξετε αστεροειδείς, θα λιώσετε τους πάγους, θα εξορύξετε ορυκτά και φυσικό αέριο και θα χτίσετε θολωτές πόλεις. Είναι προφανές πως ο σχεδιαστής γνωρίζει και αγαπά το θεματικό αντικείμενο του παιχνιδιού και έχει φροντίσει να το αποδώσει στους μηχανισμούς του όσο το δυνατόν περισσότερο.
Replayability: το παιχνίδι έχει πάνω από 200 κάρτες και 12 corporations. Ανάλογα με το ποιες κάρτες θα τραβηχτούν από ποιο corporation και πότε, το παιχνίδι μπορεί να εξελιχθεί πολύ διαφορετικά. Τη μια μπορεί κάποιος να τοποθετήσει δάση και να παίξει πόλεις και ζώα για βαθμούς. Την άλλη μπορεί να εστιάσει σε κάρτες επιστήμης, που του δίνουν εκπτώσεις και μπόνους όταν παίζει αντίστοιχες κάρτες. Άλλοτε πάλι μπορεί να χρησιμοποιήσει ακριβές κάρτες μετεωριτών για να αυξήσει γρήγορα τις παραμέτρους του Άρη…και πάει λέγοντας. Κανένας παίχτης δεν κάνει μόνο μια από τις παραπάνω προσεγγίσεις, αλλά μπορείτε να είστε σίγουροι οτι η επαναληψιμότητα του παιχνιδιού είναι πολύ υψηλή.
Ατομικό παιχνίδι: η πρόκληση είναι να ολοκληρώσετε το terraforming του Άρη μέσα σε 14 γύρους, ξεκινώντας με TR 14 (αντί για 20 του κανονικού παιχνιδιού) και με δυο πόλεις και δάση ήδη στο ταμπλό. Αν κερδίσετε (κάτι που σύντομα καθίσταται αρκετά εύκολο), στη συνέχεια η πρόκληση γίνεται να μεγιστοποιήσετε τη βαθμολογία σας και κατά πόσο μπορείτε να κυνηγήσετε βαθμούς χωρίς να χάσετε το παιχνίδι. Αν και δεν είναι πιο ενδιαφέρουσα από το κανονικό παιχνίδι, η ατομική εκδοχή είναι ευχάριστη, κρατά μόνο 1 ώρα, και είναι ένας άριστος τρόπος να εξοικειωθείτε με τις κάρτες και να πειραματιστείτε με συνδυασμούς.

Η προσωπική μου άποψη είναι ότι δικαίως αυτό το παιχνίδι αναρριχήθηκε τόσο γρήγορα στην κατάταξη του BGG, καθώς έχει κατανοητούς μηχανισμούς αλλά μεγάλη ποικιλία στην έκφρασή τους, δίνοντας έτσι σε παίχτες όλων των επιπέδων εμπειρίας πολλές ευχάριστες παρτίδες.
Θα σας αρέσει το Terraforming Mars αν:

  • Είστε λάτρεις της “ρεαλιστικής” επιστημονικής φαντασίας.
  • Σας αρέσει να τελειώνετε το παιχνίδι με ένα “τραχανά” καρτών στρωμένο μπροστά σας, ανεξαρτήτως αποτελέσματος.
  • Σας αρέσει κάθε επιλογή σας να είναι μοναδική.

Δεν θα σας αρέσει το Terraforming Mars αν:

  • Δίνετε μεγάλη σημασία στο εικαστικό κομμάτι ενός παιχνιδιού.
  • Σας αρέσει η έντονη και άμεση αλληλεπίδραση μεταξύ των παιχτών.
  • Θέλετε πλήρη και ανοιχτή πληροφόρηση του τι συμβαίνει σε ένα παιχνίδι.

Επίμετρο (εναλλακτική πρόταση για τα player mats)
Μια καλή λύση που διάβασα για την κίνηση των κύβων πάνω στα player mats είναι η εξής: κάθε παίχτης έχει πολλούς κύβους στο χρώμα του, και συνήθως χρησιμοποιεί λίγους από αυτούς. Αντί να τοποθετείτε έναν κύβο σε κάθε track παραγωγής, βάλτε τόσους σε κάθε track όσο και η παραγωγή σας. Έτσι, ακόμη και αν κουνηθούν, ξέρετε πόσοι είναι. Αν κάποια παραγωγή σας υπερβεί τη δεκάδα, τοποθετήστε έναν χρυσό κύβο – δύσκολα θα ξεχάσετε ότι έχετε τόσο μεγάλη παραγωγή ακόμη και αν κουνηθεί. Δεν είναι τέλεια μέθοδος, αλλά είναι τελείως ανέξοδη.

 

 

Βρισκόμαστε στο έτος 2400 και η ανθρωπότητα έχει ξεκινήσει ενεργά την μορφοποίηση του πλανήτη Άρη έτσι ώστε να τον μετατρέψει σε κατοικήσιμο για το ανθρώπινο είδος. Γιγαντιαίες πολυεθνικές εταιρείες χρηματοδοτούμενες από την παγκόσμια κυβέρνηση ξεκινάνε μεγάλα και επιβλητικά έργα με σκοπό να ανεβάσουν τη θερμοκρασία, τα επίπεδα οξυγόνου και των ωκεανών έτσι ώστε να γίνει ο πλανήτης προσιτός στον άνθρωπο. Στο Terraforming Mars οι παίκτες αναλαμβάνουν το ρόλο μιας τέτοιας μεγάλης εταιρείας και εργάζονται όλοι με κοινό σκοπό τη διαδικασία μορφοποίησης του πλανήτη, ωστόσο ανταγωνίζονται για το ποιος θα καταφέρει να συγκεντρώσει τους περισσότερους πόντους νίκης, όχι μόνοι για το Terraforming…

Κριτική Παιχνιδιού

Θέμα - 9
Ευκολία Εκμάθησης - 7.5
Διασκέδαση - 9
Περιεχόμενα - 6.5
Στρατηγική - 10
Απουσία Τύχης - 9

8.5

Πολύ Καλό

Παιχνίδι έκπληξη που έχει καθηλώσει όσους το έχουν δοκιμάσει. Με δεμένους μηχανισμούς και φυσική ροή, ενώ δίνει το αίσθημα του κατορθώματος στο τέλος...

User Rating: 3.91 ( 7 votes)

1 Rules Booklet
1 Game Board
5 Player Boards
17 Corporation Cards
208 Project Cards
8 Reference Cards
200 Player Markers (transparent plastic cubes, 5 colours)
200 Resource Markers (opaque plastic cubes in gold (45, 10mm), silver (30, 8mm), and copper (125, 7mm) in different sizes)
3 Game Board Markers (big white plastic cubes)
9 Ocean Tiles
60 Greenery/City Tiles
11 Special Tiles
1 First Player Tile

more games

Messina 1347 (2021)
Arkham Horror The Card Game Revised Core Set (2016)
Maquis (2013)
Eldritch Horror (2013)
7 Wonders Architects (2021)
Golem (2021)
Boonlake (2021)
Euthia Torment of Resurrection (2021)
Pandemic Legacy Season 1 (2015)
Ark Nova (2021)
Tinners' Trail (2021)
Arkham Horror (Third Edition) (2018)
Anno 1800 (2020)
Tranglar (2021)
Stardew Valley The Board Game (2021)
MicroMacro Ανεξιχνίαστες Υποθέσεις (2021)

Σχετικά με Epitrapaizoume

” We don’t stop playing because we grow old; we grow old because we stop playing” δηλαδή ” Δεν σταματάμε να παίζουμε επειδή γερνάμε αλλά γερνάμε επειδή σταματάμε να παίζουμε” George Bernard Μας αρέσουν τα επιτραπέζια παιχνίδια και κυρίως μας αρέσει να διασκεδάζουμε παίζοντας ότι λογής παιχνίδι υπάρχει με καλούς φίλους και παρέα!!! Αυτή ήταν και θα είναι η κινητήρια δύναμη αυτής της σελίδας. Η φιλοσοφία του Επιτραπαίζουμε είναι ότι τα παιχνίδια μας φέρνουν περισσότερο κοντά... πήγαινε παίξε

Δείτε επίσης...

TOP 30 Must Have Boardgames – Essen Spiel 2022 by Epitrapaizoume

⚡️ https://linktr.ee/epitrapaizoume 🎲 TOP 30 Must Have Boardgames – Essen Spiel 2022 by Epitrapaizoume ✏️ …