Βαθμολογία: 8.10
Κατάταξη: 305
Σχεδιαστής | Mark Herman |
Παίκτες | 1–4 |
Διάρκεια | 45–360 λεπτά |
Ηλικίες | 12 |
Γλώσσα | Εκτενής χρήση κειμένου, Πλήρης μετάφραση απαραίτητη |
Κατηγορία | Ancient (Αρχαιότητας),Greece Thematic Games (Παιχνίδια με Θέμα την Ελλάδα),Political (Πολιτικής),Solo (Για έναν παίκτη),Wargames (Πολεμικά) |
Εκδόσεις | GMT Games |
Το Pericles The Peloponnesian Wars είναι ένα σύστημα παιχνιδιού που καλύπτει την εποχή από 460 π.Χ. μέχρι 400 π.Χ. Οι παίκτες αναλαμβάνουν την μεριά είτε ενός συμμάχου των Αθηναίων είτε ενός των Σπαρτιατών, συμπεριλαμβανομένου και των προαναφερθέντων. Το παιχνίδι έχει μια φάση πολέμου όπου οι παίκτες είναι “εμείς” ενάντια “αυτών” και μια φάση πολιτικής όπου οι παίκτες είναι “εγώ” ενάντια “εσένα” (Αθηναϊκός σύμμαχος ενάντια Αθηναϊκού συμμάχου και Σπαρτιάτης βασιλιάς ενάντια Σπαρτιάτης βασιλιά. Η πόλη κράτος (Αθήνα ή Σπάρτη) που θα καταφέρει να κερδίσει την περισσότερη τιμή κερδίζει τον πόλεμο και ο σύμμαχος από την πλευρά που κέρδισε που θα έχει την περισσότερη τιμή κερδίζει το παιχνίδι. Στο παιχνίδι υπάρχουν περισσότερα από είκοσι σενάρια τα οποία καλύπτουν διαφορετικά τμήματα του πολέμου με περιόδους από 30 λεπτά (μίνι σενάριο πολέμου), 45 λεπτά (6 χρόνια πολέμου), 90 λεπτά (μια δεκαετία πολέμου) ενώ υπάρχουν και τα 3 μεγάλα σενάρια τα οποία καλύπτουν τον πρώτο πελοποννησιακό πόλεμο, τον δεύτερο πελοποννησιακό πόλεμο καθώς και το παιχνίδι εκστρατείας. Στο παιχνίδι υπάρχουν κανόνες επίσης για 3 και 2 παίκτες καθώς και η επιλογή solo…
Κριτική Παιχνιδιού
Θέμα - 7.5
Ευκολία Εκμάθησης - 6.5
Διασκέδαση - 8
Περιεχόμενα - 8.5
Στρατηγική - 10
Απουσία Τύχης - 8.5
8.2
Πολύ Καλό
Παιχνίδι πολέμου, από την ειδική στο είδος εταιρεία GMT και αγαπημένο θέμα τον πρώτο και δεύτερο πελοποννησιακό πόλεμο καθώς και με πολλά άλλα σενάρια...
Διαβάστε το άρθρο του Γιάννη Μονογυιού στην στήλη του ΟΧΙ ΠΑΙΖΟΥΜΕ εδώ ή και παρακάτω:
Μια καλή ιστορία, με όποιον τρόπο κι αν την πεις είναι πάντα μια καλή ιστορία. Το ίδιο ισχύει και για τα επιτραπέζια. Θα μπορούσε η εισαγωγή να είναι μια καλή δικαιολογία για την εμμονή της στήλης να παρουσιάζει σχεδόν συνέχεια παιχνίδια της GMT, αλλά στο Pericles ο Mark Herman κάνει πολλά!
ΣΕΝΑΡΙΟ
Υπάρχουν 2 πλευρές και 4 ας τις ονομάσουμε ομάδες συμφερόντων. Η πλευρά της Αθήνας και η Πλευρά της Σπάρτης. Στην μεριά της Αθήνας είναι οι Δημοκρατικοί και η Αριστοκρατία ενώ στην πλευρά της Σπάρτης ο οίκος των Αγιαδών και ο οίκος των Ευρυποντιδών. Στόχος είναι μέσα από πολεμικές συγκρούσεις αλλά και πολιτικές διαμάχες η κάθε ομάδα να συγκεντρώσει τα περισσότερα Honor. Το παιχνίδι τελειώνει αν οι Αθηναίοι κατακτήσουν την Σπάρτη ή αν οι Σπαρτιάτες κατακτήσουν την Αθήνα. Επίσης οι Σπαρτιάτες μπορούν να κερδίσουν αν οι Αθηναίοι στο τέλος του γύρου μείνουν χωρίς σιτοβολώνες- granary theaters.
Το παιχνίδι έχει πλήθος σεναρίων διάρκειας από 30 λεπτά έως 90 λεπτά. Στην πραγματικότητα δύσκολα πιστεύω πως μια παρτίδα τελειώνει γρηγορότερα από 45 λεπτά, αλλά ικανοί παίχτες σίγουρα μπορεί να το φτάσουν. Ωστόσο ο χρόνος κυλά πάντα δυναμικά καθώς όλες οι φάσεις παρουσιάζουν κάτι το ενδιαφέρον, τόσο για την εξέλιξη της παρτίδας, αλλά και ως μηχανισμοί.
ΡΟΗ ΓΥΡΟΥ
H περιγραφή των οδηγιών του άρθρου είναι συνοπτική, καθώς η GMT βελτιώνεται νομίζω πως 3 αναγνώσεις αρκούν για την κατανόηση του παιχνιδιού, ενώ δεν υπάρχουν δυσνόητοι ή πολύπλοκοι μηχανισμοί. Τα components εθιστικά στην απλότητα τους, με απλά sticks να συμβολίζουν τις ναυτικές δυνάμεις και κύβους τις πεζές δυνάμεις. Πρακτικά στην χρήση τους καθότι θα χρειαστεί σε κάποιες στιγμές ειδικά μάχες να μετρήσετε τα component της μιας και της άλλης ομάδας. Ο χάρτης είναι πολύ καλά σχεδιασμένος και βοηθάει ακόμα και σε περιπτώσεις που δεν έγινε με την πρώτη κατανοητός ένας κανονισμός. Η αισθητική basic αλλά και στο θέμα της εποχής.
ΣΥΜΠΕΡΑΣΜΑΤΑ
Το Pericles σίγουρα θα λατρευτεί από τους φανατικούς του είδους, αλλά είναι το πρώτο παιχνίδι που περισσότερο από ποτέ μπορεί να παιχτεί κι από gamers που δεν προτιμούν αντίστοιχα παιχνίδια. Πολύ ακριβές ιστορικά, πολύ πλούσιο σε ενέργειες και δραστηριότητες μέσα στην κάθε φάση δύσκολα θα βαρεθείς ή θα χάσεις το ενδιαφέρον σου για το τι συμβαίνει στο ταμπλό του χάρτη, ή στο ταμπλό των debate. Απλό στις διαδικασίες τος αλλά πληθωρικό στην στρατηγική του, δίνει πολύ μεγάλο περιθώριο για προσωπικές επιλογές και αναδίπλωση στρατηγικής. Βασικό που δεν πρέπει να ξεχάσουμε είναι το γεγονός πως η κάθε πλευρά πρέπει πραγματικά να συνεργαστεί αν θέλει να καταφέρει κάτι, είναι από τα πιο συνεργατικά-ανταγωνιστικά παιχνίδια και μας βάζει πλήρως στο θέμα!
Περικεφαλαία, μια καθαρή χλαμύδα για τις ομιλίες σε βουλή άντε και λίγο τύχη και η μάχη είναι δική μας! Ο πόλεμος όμως;
Κριτική Παιχνιδιού
Θέμα - 7.5
Ευκολία Εκμάθησης - 6.5
Διασκέδαση - 8
Περιεχόμενα - 8.5
Στρατηγική - 10
Απουσία Τύχης - 8.5
8.2
Πολύ Καλό
Παιχνίδι πολέμου, από την ειδική στο είδος εταιρεία GMT και αγαπημένο θέμα τον πρώτο και δεύτερο πελοποννησιακό πόλεμο καθώς και με πολλά άλλα σενάρια...
Σχεδιαστής | Mark Herman |
Εικονογράφηση | David Dockter, Knut Grünitz, Mark Simonitch, Rodger B. MacGowan |
Εκδόσεις | GMT Games |
Χρονιά | 2017 |
Αριθμός Παικτών | 1–4 |
Προτείνεται για | 1–4 παίκτες |
Διάρκεια | 45–360 λεπτά |
Ηλικίες | 12 |
Εξάρτηση από γλώσσα | Εκτενής χρήση κειμένου, Πλήρης μετάφραση απαραίτητη |
Κύρια Ονομασία | Pericles The Peloponnesian Wars |
Εναλλακτικές Ονομασίες | |
Κατηγορία | Ancient (Αρχαιότητας), Greece Thematic Games (Παιχνίδια με Θέμα την Ελλάδα), Political (Πολιτικής), Solo (Για έναν παίκτη), Wargames (Πολεμικά) |
Μηχανισμοί | Area Control and Area Influence (Ελέγχου Επιρροής Περιοχών), Hand Management (Διαχείρισης Καρτών Χεριού), Point to Point Movement (Κίνηση σε Δίκτυο Γραμμών), Simulation (Προσομοίωσης) |
Βραβεία | |
Παίξτε το Online | |
Κανόνες (Αγγλικά) | |
Κανόνες (Ελληνικά) |