Κεντρική / Board Games / OUT OF THE FOAM BOX REVIEW: Age of Thieves
Δείτε τι καινούργιο, μόλις έφτασε...

OUT OF THE FOAM BOX REVIEW: Age of Thieves

«Αίγυπτος, 1385. Στις ανατολικές όχθες του Νείλου, δέσποζε η περίφημη πόλη Hadria. Hταν γνωστή για τα περίφημα μετάξια της, όπως επίσης και για τα μοναδικά μπαχάρια της , των οποίων οι μυρωδιές πλανίοντουσαν πάνω από τη πόλη. Ήταν όμως περίφημη και για το μοναδικό κόκκινο διαμάντι της, το οποίο ήταν  καλά φυλασσόμενο στο παλάτι της βασιλικής οικογένειας, το διαμάντι πάντα ήταν σύμβολο κυριαρχίας και πλούτου του οποίου όμοιο δεν υπήρχε. Ήταν όμως πάντα και αντικείμενο πόθου από κλέφτες…»

age-of-thieves_1

Στο Age of Thieves, τέσσερις κλέφτες προσπαθούν να κλέψουν το περίφημο κόκκινο διαμάντι της Hadria και να αποδράσουν από τη πόλη πριν εγκλωβιστούν μέσα σε αυτή. Κάθε παίκτης έχει να αντιμετωπίσει τους φρουρούς του παλατιού, τους συμπαίκτες του, οι οποίοι βρίσκονται στη πόλη για τον ίδιο ακριβώς λόγο, καθώς και το χρόνο ο οποίος είναι ελάχιστος (βλέπετε, μια ολόκληρη πόλη είναι στο «πόδι» και σας ψάχνει). Βέβαια το διαμάντι στο τέλος, θα ανήκει μόνο σ’ έναν ή μήπως όχι…?

age-of-thieves_2

ΠΡΟΕΤΟΙΜΑΣΙΑ 
Ξεκινώντας τη προετοιμασία, θα στήσουμε το ταμπλό του παιχνιδιού, το οποίο είναι μια κάτοψη της πόλης, η οποία, όπως θα παρατηρήσουμε έχει τέσσερις συνοικίες με τέσσερις αντίστοιχες εξόδους, μια σε κάθε σημείο του ορίζοντα. Θα τοποθετήσουμε στις ειδικές θέσεις όλους τους φρουρούς (η διάταξή τους σχηματίζει σταυρό με κέντρο το παλάτι στο οποίο τοποθετούμε το κόκκινο διαμάντι), θα τοποθετήσουμε τα κίτρινα και πράσινα διαμάντια στις ειδικές, επίσης, θέσεις και στην άκρη του ταμπλό θα ετοιμάσουμε τις κάρτες γεγονότων (μπλε χρώματος στην αρχή) καθώς και τις κάρτες ενεργειών (από τις οποίες οι παίκτες τραβάνε σε κάθε γύρο), ενώ σε κάθε σημείο με σχετική ένδειξη θα βάλουμε τυχαία κλειστό ένα token , το οποίο, εφόσον περάσουμε από πάνω κατά τη κίνησή μας μπορεί να μας δώσει extra διαμάντια,ή extra κύβο κίνησης ή πιο δυσάρεστες καταστάσεις όπως η τοποθέτηση ενός extra φρουρού επάνω μας, με συνέπεια τη φυλάκισή μας (βλ. παρακάτω) κλπ. Κάθε παίκτης θα πάρει 10 κύβους ενεργειών, ένα player screen,  2 βασικές κάρτες ενεργειών (ίδιες για όλους τους παίκτες), 2 κάρτες επιπλέον από τη κλειστή στοίβα, καθώς και μια κάρτα με το σχετικό πορτραίτο του κλέφτη που χειρίζεται και το αντίστοιχο special ability του. Είμαστε έτοιμοι να ξεκινήσουμε.

age-of-thieves_5

ΦΑΣΕΙΣ ΚΑΘΕ ΓΥΡΟΥ
Το παιχνίδι παίζεται σε διάφορους γύρους, όπου κάθε γύρος αποτελείται από τις ακόλουθες φάσεις:

1.ΤΡΑΒΗΓΜΑ ΚΑΡΤΑΣ ΓΕΓΟΝΟΤΩΝ
Στην αρχή αυτής της φάσης τραβάμε μια κάρτα γεγονότων από τις μπλε κάρτες (κατάσταση ηρεμίας), ενώ αν έχει κλαπεί το διαμάντι τραβάμε από τις κόκκινες (κατάσταση συναγερμού). Σε κάθε περίπτωση εκτελούμε το γεγονός της κάρτας και εν συνεχεία εφόσον είμαστε σε κατάσταση ηρεμίας (κοινώς, δεν έχει κλαπεί το διαμάντι) τοποθετούμε ένα κίτρινο διαμάντι (από τη στοίβα) στη συνοικία που μας υποδηλώνει η κάρτα (σύμφωνα με την πυξίδα). Τα κίτρινα διαμάντια μας δίνουν πόντους νίκης στο τέλος του παιχνιδιού, ενώ η τοποθέτησή τους παραλείπεται όταν βρισκόμαστε σε κατάσταση συναγερμού. Τέλος, ρίχνουμε το οκτάπλευρο ζάρι για να δούμε με τι σειρά (initiative) θα κινηθούν οι φρουροί (βλέπε παρακάτω).

2. ΤΡΑΒΗΓΜΑ ΚΑΡΤΑΣ ΕΝΕΡΓΕΙΑΣ
Σ’αυτή τη φάση κάθε παίκτης (ξεκινώντας από τον πρώτο) τραβάει μια κάρτα από τη σχετική στοίβα. Να τονίσουμε ότι το maximum των καρτών που μπορούμε να έχουμε στο χέρι μας είναι 5 , ενώ σ’αυτές δεν προσμετρώνται οι 2 αρχικές που λάβαμε στο set up του παιχνιδιού.

3.ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΙΣΜΟΣ ΕΝΕΡΓΕΙΩΝ
Πίσω από το player screen μας, θα υποδηλώσουμε κρυφά ποιες ενέργειες θέλουμε να εκτελέσουμε. Οι ενέργειες, οι οποίες παίζονται μέσω των καρτών,  μπορεί να είναι είτε βασικές (basic – κίνηση, extra κάρτα) είτε γενικές (general – από τη στοίβα καρτών), είτε ειδικές (special – από την μοναδική ιδιότητα του κάθε παίκτη).  Οι βασικές και οι special κάρτες εφόσον παιχθούν επιστρέφουν στο χέρι μας , ενώ οι γενικές κάρτες (general) δεν πάνε στη στοίβα με τις σκάρτες (discard pile). Κάθε ενέργεια που θέλουμε να παίξουμε υποδηλώνεται τοποθετώντας  κλειστή τη κάρτα μας μπροστά μας (κρυφά από τους άλλους παίκτες) και πάνω σ’αυτή τοποθετούμε όσους μπλε κύβους θέλουμε (κάθε παίκτης έχει 10 μπλε κύβους). Ο σκοπός τοποθέτησης των κύβων είναι για να υποδηλώσουμε πόσο γρήγορα θέλουμε να γίνει η επιλεγμένη κίνηση. Κατά συνέπεια όταν όλοι οι παίκτες τελειώσουν με την επιλογή των ενεργειών τους, αποκαλύπτουν τις επιλογές τους (κρατώντας κλειστές πάντα τις κάρτες τους), και ο παίκτης με τους περισσότερους κύβους πάνω σε μια κάρτα ξεκινάει πρώτος (σε περίπτωση ισοπαλίας, ο πρώτος παίκτης κερδίζει ή ο πιό κοντινός κλέφτης στο πρώτο παίκτη). Σημειώστε δε, ότι, κάθε κάρτα ενέργειας για να ενεργοποιηθεί χρειάζεται τουλάχιστον ένα κύβο επάνω της, ενώ δεν υπάρχει περιορισμός στο πόσες κάρτες θα παίξουμε (αρκεί να έχουν μπλε κύβο).

4. ΕΚΤΕΛΕΣΗ ΕΝΕΡΓΕΙΩΝ
Σ’αυτή, λοιπόν τη φάση, κάθε παίκτης εκτελεί με βάση τον αριθμό των κύβων του την ενέργειά του ξεκινώντας από τον παίκτη με τους περισσότερους κύβους τοποθετημένους πάνω σε μια κάρτα. Είπαμε πώς η ισοπαλία μεταξύ παικτών τακτοποιείται με βάση τον πρώτο παίκτη, ή τον παίκτη πλησιέστερα στον πρώτο. Σε περίπτωση ισοβαθμίας με τους φρουρούς, σε κατάσταση ηρεμίας προηγείται ο παίκτης, ενώ σε κατάσταση συναγερμού προηγείται ο φρουρός. Οι φρουροί του παιχνιδιού κινούνται σε κάθε γύρο με βάση το initiative του οκτάπλευρου ζαριού που ρίξαμε στην αρχή του γύρου. Καταλαβαίνουμε πως αν ρίξουμε 7 αξία σε ένα οκτάπλευρο ζάρι, τότε για να παίξουμε πριν τους φρουρούς θα πρέπει να τοποθετήσουμε τουλάχιστον 7 κύβους σε μια κάρτα (σε κατάσταση ηρεμίας) ή και παραπάνω ( σε κατάσταση συναγερμού). Οπότε σ’αυτή τη περίπτωση θα δυσκολευτούμε σε ενέργειες καθώς «θεματικά» η κινητικότητα των φρουρών είναι ιδιαίτερα έντονη και οι εναπομείναντες κύβοι θα είναι ελάχιστοι.

5. ΕΚΚΑΘΑΡΙΣΗ ΚΑΡΤΩΝ ΚΑΙ ΕΙΔΙΚΩΝ ΓΕΓΟΝΟΤΩΝ
Μόλις εκτελεστούν όλες οι ενέργειές , θα ξεσκαρτάρουμε όλες τις κάρτες που παίξαμε (εκτός των general και special καρτών), θα  καθαρίσουμε το χάρτη από τυχόν «ειδικά γεγονότα», όπως καπνούς αντιπερισπασμού ή φωτιές κλπ, θα κάνουμε διαθέσιμους ξανά όλους τους κύβους ενεργειών (μπλέ) και θα ξεκινήσουμε νέο γύρο τραβώντας μια νέα κάρτα γεγονότων (μπλε ή κόκκινη).

age-of-thieves_7

ΛΟΙΠΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ ΤΟΥ ΠΑΙΧΝΙΔΙΟΥ

  • Ο βασικός μηχανισμός του παιχνιδιού είναι programming με point to point movement στοιχεία. Η δυνατότητα του να επιλέξουμε πόσο γρήγορα θα εκτελέσουμε μια κίνηση είναι σημαντικό στοιχείο παιχνιδιού καθώς ενδέχεται σε κάποιες καταστάσεις να θελήσουμε να δούμε την κίνηση των αντιπάλων μας πρώτα. Από την άλλη όμως οι πολύ γρήγορες ενέργειες μας καταναλώνουν πολλούς κύβους αφήνοντάς μας λίγα περιθώρια για την εκτέλεση επιπλέον ενεργειών.
  • Οι φρουροί έχουν ένα συγκεκριμένο αριθμό τετραγώνων που κινούνται ο οποίος αυξάνεται σε καθεστώς συναγερμού. Εκτός από την κίνηση έχουν και ένα πεδίο ανίχνευσης θα λέγαμε, στο οποίο αν εντοπίσουν κλέφτη αρχίζουν και κινούνται προς το μέρος του (ειδάλλως παραμένουν ακίνητοι). Πάντα κινούνται προς τον πλησιέστερο κλέφτη ενώ εάν ισαπέχουν από δύο κλέφτες, ο starting player που τους κινεί , επιλέγει προς τα που θα κινηθούν.
  • Σε κατάσταση συναγερμού εισέρχονται στο χάρτη επιπλέον 2 φρουροί και 2 αξιωματικοί, με τους τελευταίους να έχουν σαφώς καλύτερα χαρακτηριστικά (σε κίνηση και ανίχνευση) σε σχέση με τους φρουρούς.
  • Ένας κλέφτης μπορεί να συλληφθεί εφόσον ο φρουρός βρεθεί στο ίδιο σημείο με το κλέφτη. Αυτό είναι μια δυσάρεστη για το παίκτη συνέπεια, αφού χάνει το κόκκινο διαμάντι (εφόσον το έχει) και φυλακίζεται στο μπουντρούμι της συνοικίας όπου τον συνέλαβαν, από το οποίο στην επόμενη φάση ξεκινάει μόνο με 3 μπλε κύβους (αντί των 10) χάνοντας παράλληλα μια κάρτα ενέργειας και ένα διαμάντι.
  • Οι παίκτες γενικότερα, προσπαθούν να κάνουν δύσκολη τη ζωή των αντιπάλων τους, είτε στέλνοντας τους πάνω στους φρουρούς, είτε στέλνοντας τους φρουρούς πάνω στους αντιπάλους. Βέβαια ένας σωστός κλέφτης πάντα έχει διαθέσιμα «πονηρά» όπλα, όπως βόμβες καπνού ή γρήγορη κίνηση κλπ. Επίσης, οι παίκτες πάντα στοχοποιούνται από τους αντιπάλους τους, καθώς μπορεί να τους κλέψουν διάφορα διαμάντια , ακόμα και το περίφημο κόκκινο διαμάντι της Hydria.
  • Kατά τη κλοπή του βασιλικού διαμαντιού, η πόλη γυρίζει σε κατάσταση συναγερμού. Αυτομάτως 3 από τις 4 εξόδους σφραγίζονται και μόνο μία παραμένει ανοικτή για διαφυγή (υποδηλώνεται τυχαία τραβώντας μια κάρτα εξόδου από τις τέσσερις διαθέσιμες). Η διαφυγή αποτελεί και τη μεγαλύτερη πρόκληση του παιχνιδιού, αφού, μια ολόκληρη πόλη σας κυνηγάει (φρουροί, αξιωματικοί), ενώ επιπλέον σας κυνηγάει ο χρόνος και οι συμπαίκτες σας (…και φυσικά θέλουν να σας κλέψουν αυτό για το οποίο μοχθήσατε!).
  • Οι κάρτες ενεργειών προσφέρουν πολλά τρικ εναντίων των αντιπάλων σας αλλά και εναντίων των φρουρών. Επιπρόσθετα οι βασικές κάρτες έχουν από 2 επιλογές. Η μια είναι απλή (πχ. μετακίνηση θέσεων) αλλά επιτρέπει το παίξιμο κι άλλης ενέργειας, ενώ η άλλη επιλογή είναι πιο ενισχυμένη (πχ. μετακίνηση 7 θέσεων) αλλά δεν επιτρέπει τη χρήση άλλης ενέργειας στον εν λόγω γύρο.
  • Στη πόλη υπάρχουν κρύπτες (δεν γίνεστε αντιληπτοί από τους φρουρούς όπως και υπόνομοι οι οποίοι μπορούν να σας ταξιδέψουν υπογείως στην άλλη άκρη της πόλης κλπ.

age-of-thieves_12

ΤΕΛΕΙΩΝΟΝΤΑΣ ΤΟ ΠΑΙΧΝΙΔΙ – ΣΥΝΘΗΚΕΣ ΝΙΚΗΣ
Ένα από τα σημεία του παιχνιδιού πους μας εντυπωσίασε ήταν τα losing και victory conditions (συνθήκες ήττας-νίκης). Θα περίμενε κανείς πως όποιος βγει από τη πόλη με το κόκκινο διαμάντι κερδίζει, ειδάλλως χάνει… Η συνθήκη αυτή είναι εν μέρει σωστή, καθώς το παιχνίδι κάποιος παίκτης μπορεί να το κερδίσει χωρίς απαραίτητα να έχει βγει με το κόκκινο διαμάντι….αρκεί να έχει καταφέρει να δραπετεύσει… Ας τα δούμε λίγο πιο αναλυτικά. Το παιχνίδι το «χάνουν» οι παίκτες όταν:

  • 10 μπλε κάρτες γεγονότων έχουν παιχθεί και το διαμάντι δεν έχει κλαπεί ακόμα
  • 5 κόκκινες κάρτες γεγονότων έχουν παιχθεί και κανείς δεν έχει διαφύγει από την πόλη.

Οι παίκτες κερδίζουν το παιχνίδι όταν:

  • Kάποιος διαφύγει από την πόλη ΜΕ το κόκκινο διαμάντι, (instant win-αυτόματη νίκη)
  • Εάν πολλοί παίκτες διαφύγουν χωρίς το διαμάντι, ο παίκτης με τα περισσότερα «φθηνά» διαμάντια (κίτρινα-πράσινα) κερδίζει το παιχνίδι
  • Εάν κάποιος παίκτης καταφέρει και διαφύγει με «άδεια» χέρια, αρκεί να μην έχει διαφύγει κανείς άλλος με τουλάχιστον ένα διαμάντι. Αν δύο παίκτες διαφύγουν με «άδεια» χέρια, τότε αυτός που βγήκε πρώτος , κερδίζει.

Θα πει κανείς, αφού μπορώ να κερδίσω χωρίς το κόκκινο διαμάντι, ποιο το νόημα να πάω να το κλέψω? Η απάντηση είναι απλή, καθώς ο παίκτης που το κλέβει πρώτος παίρνει το bonus των 3 VP για το κόκκινο διαμάντι, το οποίο bonus δεν το χάνει ακόμη αν του κλαπεί το διαμάντι. Επιπλέον, ας σημειωθεί πώς ο κάτοχος του κόκκινου διαμαντιού, όσο το έχει στη κατοχή του, έχει τρεις επιπρόσθετους κύβους ενεργειών (κόκκινο χρώμα)  που τον κάνουν σαφώς πιο δυνατό σε σχέση με τους αντιπάλους του που έχουν δέκα. Οπότε καταλαβαίνει κανείς πως το κίνητρο απόκτησης του πολυπόθητου κόκκινου διαμαντιού είναι ιδιαίτερα υψηλό.

age-of-thieves_4

ΣΥΝΟΨΙΖΟΝΤΑΣ
Το Age of Thieves είναι πραγματικά μια από τις  πολύ ευχάριστες εκπλήξεις της φετινής Essen, καθώς βγάζει πολύ ωραία το θεματικό κομμάτι του παιχνιδιού, κρατώντας υψηλά τα επίπεδα της αδρεναλίνης. Κάθε παρτίδα μπορεί να κρατήσει 90΄με 120’ λεπτά, τα οποία όμως δεν θα καταλάβετε πως πέρασαν. Η μάχη ενάντια στο χρόνο και τους φρουρούς το καθιστά ιδιαίτερα ευρηματικό, ενώ το γεγονός ότι σε κάθε βήμα σου προς την έξοδο της πόλης παραμονεύουν οι αντίπαλοί σου, το κάνει απρόβλεπτα ανατρεπτικό. Σε μια παρτίδα το διαμάντι μπορεί να αλλάξει πολλές φορές χέρια, αλλά στο τέλος μόνο ένας, ή ίσως και κανένας, μπορεί να διαφύγει με αυτό από τη πόλη… ή και πάλι… ίσως όχι… Αν και η διαπραγμάτευση (negotiation) δεν επιτρέπεται στο παιχνίδι, θα δείτε ότι υπάρχουν αρκετές backstabbing καταστάσεις, ενώ το να βοηθάς κάποιον συμπαίκτη σου προς όφελός σου, ίσως τελικά να μην είναι καλή ιδέα καθώς μπορεί να βρεθείς σε καταστάσεις που θυμίζουν την περίφημη Ιταλική ταινία του 1958 με την Κλαούντια Καρντινάλε «Ο Κλέψας του Κλέψαντος» !!!

age-of-thieves_3

OUT OF THE FOAM BOX
Το παιχνίδι, σίγουρα δεν έχει τα αμέτρητα components τα οποία να χρήζουν ομαδοποίησης κλπ. Σίγουρα όμως, ένα τακτοποιημένο insert είναι πάντα καλύτερο από ένα παιχνίδι με zip bags. Ιδιαίτερα όταν το set up ελαχιστοποιείται. Κατασκευάσαμε λοιπόν, ένα insert, σε δύο «πατώματα». Όπως θα παρατηρήσει κανείς, σχεδόν όλα τα components του παιχνιδιού βρίσκονται στα επάνω trays, ενώ τα player screens φυλάσσονται στη βάση του κουτιού. Ο χώρος που υπάρχει, για να φιλοξενήσει τυχόν expansion στο μέλλον είναι άπλετος. Τέλος, επηρεασμένοι από τη θεματολογία του παιχνιδιού, τοποθετήσαμε στο κέντρο του κουτιού, όλα τα «πολύτιμα» πετράδια του παιχνιδιού, τα οποία δίνουν ξεχωριστό χρώμα, ενώ στα πλαϊνά υπάρχουν οι κάρτες ενεργειών. Πλέον μπορούμε να απολαύσουμε το παιχνίδι μας γρήγορα και ευχάριστα!

Καλή επιτυχία!!!

age-of-thieves_16

age-of-thieves_17

age-of-thieves_18

age-of-thieves_19

age-of-thieves_20

Δείτε το Video Παρουσίαση του παιχνιδιού από το Επιτραπαίζουμε:

age-of-thieves

Βρείτε τις καλύτερες τιμές, που αλλού?

Σχετικά με Άρης Κτιστάκης

Ο Άρης εργάζεται ως τραπεζικός υπάλληλος τα τελευταία 17 χρόνια. Η αγάπη του για τα παιχνίδια στρατηγικής και role playing ξεκινάει κάπου 20 χρόνια πριν όταν για πρώτη φορά ασχολήθηκε με το Magic The Gathering και το Dungeons & Dragons. Παρ'όλα αυτά μόλις τα τελευταία 4 χρόνια τα επιτραπέζια έγιναν το επίσημο πάθος του, περνώντας ατελείωτες ώρες στην εξερεύνηση τους. Σαν γνήσιος λάτρης του χόμπι δηλώνει αθεράπευτα Euro-gamer, ενώ η αγάπη του για τα παιχνίδια τον οδήγησε στην ενασχόλησή του με κατασκευές foam inserts (διαχωριστικά κουτιών από μακετόχαρτο).

Δείτε επίσης...

Διαγωνισμός Epitrapaizoume & The Game Rules – HeroQuest (Nέα Έκδοση 2022)

🎁 #EPITRAPAIZOUME #THEGAMERULES  #GIVEAWAYS 🎁 Σήμερα είναι η Παγκόσμια Ημέρα Επιτραπέζιων Παιχνιδιών! Το Επιτραπαίζουμε μαζί με …