Βαθμολογία: 8.00
Κατάταξη: 356
Σχεδιαστής | Oleg Sidorenko, Oleksandr Nevskiy |
Παίκτες | 2–7 |
Διάρκεια | 40–50 λεπτά |
Ηλικίες | 10 |
Γλώσσα | Δεν υπάρχει κείμενο μέσα στο παιχνίδι |
Κατηγορία | Deduction (Διεξαγωγής Συμπερασμάτων),Murder Mystery (Φόνου, Μυστηρίου),Party (Πάρτι),Thematic (Θεματικά) |
Εκδόσεις | Asmodee, Bergsala Enigma, Esdevium, F2Z Digital Media Inc., Filosofia Édition, Galápagos Jogos, GoKids, Gém Klub Kft., Kaissa Chess & Games, Lautapelit.fi, Morapiaf, Z-Man Games |
To 1920 ο κ. McDowell, ένας διεθνούς φήμης αστρολόγος, ταυτοποίησε την παρουσία ενός υπερφυσικού όντος, με το που πέρασε το κατώφλι του νέου σπιτιού που αγόρασε στην επαρχία της Σκωτίας. Σε λίγο μόλις διάστημα, και αφού επιβεβαίωσε τις προβλέψεις του, κάλεσε τα πιο γνωστά μέντιουμ της εποχής για μια βραδιά με μοναδικό σκοπό να εξερευνηθούν τα στοιχεία που θα τους έδινε το φάντασμα, μέσα σε 7 ώρες, για να επιλύσουν το μυστήριο πίσω από το φόνο του, κάτι που παρέμενε κλειδωμένο για χρόνια. Ανίκανο να αποκτήσει μιλιά, το φάντασμα επικοινωνεί με τα μέντιουμ, μέσα από οράματα και εικόνες που τους δίνει στο μυαλό. Τα οράματα απεικονίζονται μέσα στο παιχνίδι από τις όμορφα και με μεγάλη λεπτομέρεια, ζωγραφισμένες κάρτες. Τα μέντιουμ καλούνται να αποκωδικοποιήσουν τις εικόνες αυτές μέσα στα οράματα που βλέπουν για να βοηθήσουν το φάντασμα να τους αποκαλύψει πως το σκότωσαν. Ποιος ήταν ο δολοφόνος? Που έγινε το αποτρόπαιο έγκλημα? Με τι αντικείμενο δολοφονήθηκε? Όσο περισσότερο αλλά και καλύτερα συνεργαστούν τα μέντιουμ (παίκτες) μεταξύ τους, τόσο ευκολότερο θα είναι να πιάσουν τον υπαίτιο για το φόνο. Στο Mysterium ένας παίκτης αναλαμβάνει τον ρόλο του φαντάσματος και οι υπόλοιποι τα μέντιουμ που προσπαθούν να λύσουν το μυστήριο του φόνου. Ξεκινώντας το φάντασμα πρέπει να θυμηθεί με τη βοήθεια των μέντιουμ όλους όσους ήταν παρόν στο σπίτι την νύχτα του φόνου. μια σειρά από κάρτες υπόπτων, τοποθεσιών και φονικών όπλων, τοποθετούνται στο τραπέζι ανοικτά και το φάντασμα αναθέτει κρυφά ένα σετ από τα παραπάνω σε κάθε μέντιουμ. Κάθε ώρα (γύρος) που σημειώνεται στο όμορφο ρολόι του παιχνιδιού το φάντασμα δίνει μια ή και περισσότερες κάρτες οραμάτων ανοικτές μπροστά σε κάθε μέντιουμ και ξαναγεμίζει το χέρι τους στις 7 κάρτες. Οι κάρτες αυτές αντιπροσωπεύουν εικόνες ονείρων και κάθε μέντιουμ προσπαθεί να ταυτίσει τις εικόνες που βλέπει με τον ύποπτο. Όταν όλα τα μέντιουμ πάρουν κάρτες, τότε μια κλεψύδρα 2 λεπτών αναποδογυρίζεται και οι παίκτες πρέπει να μαντέψουν τη σωστή κάρτα υπόπτου που τους έχει αναθέσει κρυφά το φάντασμα. Οι παίκτες μπορούν να επιλέξουν να συμφωνήσουν με τις επιλογές παικτών βάζοντας επάνω τους δείκτες τους για να το δείξουν και να κερδίσουν έξτρα πόντους. Αφού τελειώσει ο χρόνος, το φάντασμα θα φανερώσει ποια μέντιουμ μάντεψαν σωστά και αυτά θα προχωρήσουν στο επόμενο στάδιο για να μαντέψουν για την τοποθεσία, ενώ όσα δεν το βρήκαν θα συνεχίσουν και στον επόμενο γύρο προσπαθώντας για τον ίδιο ύποπτο. Επόμενο στάδιο είναι το αντικείμενο του φόνου σε μετέπειτα γύρο. Όταν ένα μέντιουμ μαντέψει σωστά τον ύποπτο, την τοποθεσία και το αντικείμενο του φόνου συλλέγει ένα πόντο για κάθε ώρα που απομένει στο παιχνίδι ακόμα. Αν κάποιος παίκτης δεν καταφέρει να βρει το σετ που του έχει αντιστοιχηθεί μέχρι το τέλος της έβδομης ώρα, τότε το φάντασμα απέτυχε και ο μυστήριο παραμένει άλυτο. Αν αντιθέτως όλα τα μέντιουμ βρουν τον ύποπτο, την τοποθεσία και το φονικό όπλο, τότε το φάντασμα καταφέρνει να ανακτήσει όλες τους τις μνήμες και να υποδείξει τον δολοφόνο του. Όλοι οι παίκτες μαζεύουν στο τελικό στάδιο τα σετ τους και το φάντασμα θυμάται και διαλέγει κρυφά ένα σετ. Διαλέγει μια κάρτα ονείρου για τον ύποπτο, μια για την τοποθεσία και μια για το φονικό αντικείμενο. Οι παίκτες ψηφίζουν κρυφά ανοίγοντας μια κάρτα ονείρου, ενώ οι παίκτες που μάζεψαν περισσότερους πόντους ανοίγουν και δεύτερη πριν ψηφίσουν, ενώ οι τελευταίοι και τρίτη πριν ψηφίσουν. Αν η πλειοψηφία των μέντιουμ κατάφερε να βρει τη σωστή επιλογή σετ, τότε το φάντασμα λευτερώνεται μια και η ιστορία του υπώθηκε, αν όχι το μυστικό του φόνου του χάνεται για πάντα…
Κριτική Παιχνιδιού
Θέμα - 8.5
Ευκολία Εκμάθησης - 8.5
Διασκέδαση - 10
Περιεχόμενα - 10
Στρατηγική - 5
Απουσία Τύχης - 6
8
Πολύ Καλό
Εθιστικό παιχνίδι party όπου οι παίκτες προσπαθούν με τον ρόλο των μέντιουμ να αποκαλύψουν την ιστορία ενός φαντάσματος που πέθανε άδικα σε ένα στοιχειωμένο σπίτι. Ιδανικό για παρέες, εγγυάται να σας βάλει μέσα στο θέμα...
Κριτική Παιχνιδιού
Θέμα - 8.5
Ευκολία Εκμάθησης - 8.5
Διασκέδαση - 10
Περιεχόμενα - 10
Στρατηγική - 5
Απουσία Τύχης - 6
8
Πολύ Καλό
Εθιστικό παιχνίδι party όπου οι παίκτες προσπαθούν με τον ρόλο των μέντιουμ να αποκαλύψουν την ιστορία ενός φαντάσματος που πέθανε άδικα σε ένα στοιχειωμένο σπίτι. Ιδανικό για παρέες, εγγυάται να σας βάλει μέσα στο θέμα...
For the psychics
- 54 psychic cards
- 6 intuition tokens
- 6 sleeves
- 36 clairvoyance tokens
- 6 clairvoyance level markers
- 1 clairvoyance track
- 4 progress boards
- 1 clock board
For the ghost
- 1 game screen
- 84 vision cards
- 54 ghost cards
- 6 ghost tokens
- 6 culprit tokens
- 3 crow markers
- 1 sand timer
Σχεδιαστής | Oleg Sidorenko, Oleksandr Nevskiy |
Εικονογράφηση | Igor Burlakov, Oleg Sidorenko, Oleksandr Nevskiy, Xavier Collette |
Εκδόσεις | Asmodee, Bergsala Enigma, Esdevium, F2Z Digital Media Inc., Filosofia Édition, Galápagos Jogos, GoKids, Gém Klub Kft., Kaissa Chess & Games, Lautapelit.fi, Morapiaf, Z-Man Games |
Χρονιά | 2015 |
Αριθμός Παικτών | 2–7 |
Προτείνεται για | 3–6 παίκτες |
Διάρκεια | 40–50 λεπτά |
Ηλικίες | 10 |
Εξάρτηση από γλώσσα | Δεν υπάρχει κείμενο μέσα στο παιχνίδι |
Κύρια Ονομασία | Mysterium |
Εναλλακτικές Ονομασίες | |
Κατηγορία | Deduction (Διεξαγωγής Συμπερασμάτων), Murder Mystery (Φόνου, Μυστηρίου), Party (Πάρτι), Thematic (Θεματικά) |
Μηχανισμοί | Co-operative Play (Συνεργασίας), Hand Management (Διαχείρισης Καρτών Χεριού), Pattern Recognition (Αναγνώριση Μοτίβων) |
Βραβεία | |
Παίξτε το Online | |
Κανόνες (Αγγλικά) | |
Κανόνες (Ελληνικά) |