Βαθμολογία: 7.50
Κατάταξη: 752
Σχεδιαστής | Jeff Tidball, John Goodenough |
Παίκτες | 2–2 |
Διάρκεια | 135–180 λεπτά |
Ηλικίες | 13 |
Γλώσσα | Εκτενής χρήση κειμένου, Πλήρης μετάφραση απαραίτητη |
Κατηγορία | Miniature Games (Παιχνίδια με Μινιατούρες),Science Fiction (Επιστημονικής Φαντασίας),Thematic (Θεματικά),Wargames (Πολεμικά) |
Εκδόσεις | Edge Entertainment, Fantasy Flight Games, Heidelberger Spieleverlag, Stratelibri |
Horus Heresy
Κριτική Παιχνιδιού
Θέμα - 8.5
Ευκολία Εκμάθησης - 6.5
Διασκέδαση - 8.5
Περιεχόμενα - 7.5
Στρατηγική - 7
Απουσία Τύχης - 7
7.5
Καλό
Παιχνίδι για 2 στον κόσμο του Warhammer που συγκεντρώνει όλα τα καλά στοιχεία τακτικής και στρατηγικής για 2 στην κατηγορία παιχνιδιών Ameritrash...
Διαβάστε το άρθρο του Αχιλλέα Γαρυφάλου στην στήλη του ΠΑΙΧΝΙΔΙΑ ΣΤΡΑΤΗΓΙΚΗΣ & ΦΑΝΤΑΣΙΑΣ εδώ ή και παρακάτω:
Φίλες και φίλοι του Επιτραπαίζουμε καλησπέρα σας και καλό καλοκαίρι να έχουμε γεμάτο υγεία, μπάνια αλλά και πολύ παιχνίδι. Όπως κάθε μήνα έτσι κι αυτόν δε θα περικλείνω από το στυλ παιχνιδιών που γράφω και μάλιστα θα παραμείνω στον ίδιο κόσμο οπού είχα γράψει και στο προηγούμενο τεύχος δηλαδή στον κόσμο του Warhammer. Όμως αυτή τη φορά αντί για ένα απλό και γρήγορο καρτοπαίχνιδο θα μιλήσουμε για το επικό, βαρύ και μεγάλο σε διάρκεια, Horus Heresy!!!
Το Horus Heresy είναι μια επική μάχη μεταξύ 2 παικτών οπού ο ένας παίρνει τον έλεγχο του Εmperor και τους καλούς σε εισαγωγικά πάντα, ενώ ο άλλος παίρνει τον έλεγχο του Ηorus και των προδοτών οπού έχουν έρθει να καταλάβουν το βασίλειο. Η μέση διάρκεια του παιχνιδιού είναι περίπου 3-4 ώρες καθαρού gameplay. Το παιχνίδι ανήκει στην κατηγορία ameritrash ασφαλώς και παρά την έλλειψη ζαριών δεν του λείπουν τα στοιχειά της τύχης που επηρεάζουν την εξέλιξη της παρτίδας.
Σκοπός των παικτών είναι να ελέγξουν τα 4 αεροδρόμια (spaceports) που υπάρχουν στον χάρτη ή να εξοντώσουν τον αντίπαλο αρχηγό (τον Emperor δλδ ή τον Horus). Επίσης η πλευρά του Emperor μπορεί να κερδίσει αν το initiative track φτάσει στο τέλος οπού και καλά θεματικά έρχονται ενισχύσεις κι έτσι αφού δεν κατάφεραν οι προδότες να πάρουν τον έλεγχο της περιοχής μέχρι τότε, τώρα οπισθοχωρούν διότι μειονεκτούν σε στρατεύματα. Το ταμπλό του παιχνιδιού είναι εξαιρετικό καθώς αποτελείται από ένα μεγάλο ταμπλό με όμορφα 3d components να μπαίνουν σε διάφορα σημεία του για να υποδηλώνουν τις ενισχυμένες αμυντικά περιοχές (οχυρά) και το παλάτι και ακριβώς διπλά έχει έναν στρατηγικό χάρτη μικρογραφία του ταμπλό στο οποίο και οι 2 παίκτες μπορούν να δώσουν εντολές στις μονάδες τους όπου βρίσκονται σε κάποια από εκείνες τις περιοχές. Οι φιγούρες του παιχνιδιού είναι παρά πολλές αλλά μικρές σε μέγεθος όχι όμως ότι αυτό χαλάει την μαγεία του παιχνιδιού, αντιθέτως μάλιστα χωράνε μια χαρά πάνω στο ταμπλό και καθώς μάλιστα είναι και σε ποικιλία χρωμάτων δείχνουν όμορφες στο στήσιμο και στο μάτι.
Πάμε όμως να δούμε το παιχνιδι πως παίζεται πιο αναλυτικά: Στο παιχνίδι πάντοτε παίζει ο παίκτης που βρίσκεται πιο πίσω ο δείκτης του στο initiative track. Άρα ένας παίκτης μπορεί να παίξει πάνω από μια κινήσεις καθώς θα παίζει συνεχόμενα έως ότου προσπεράσει στο initiative track τον αντίπαλο του. Στο γύρο του κάθε παίκτης μπορεί να κάνει τα έξης:
- Να παίξει μια εντολή από το χέρι του και να πληρώσει το κόστος της σε χρόνο (δλδ να κινήσει μπροστά στο initiative track τον δείκτη του τόσες θέσεις όσο κοστίζει η εντολή που έπαιξε δλδ από 0-3 θέσεις)
- Να τοποθετήσει κλειστή μια εντολή στον στρατηγικό χάρτη με κόστος 1
- Να εκτελέσει μια εντολή που βρίσκεται πάνω πάνω σε μια από τις θέσεις στον στρατηγικό χάρτη επίσης με κόστος 1. Να σημειωθεί εδώ ότι όταν μια εντολή εκτελείται από τον στρατηγικό χάρτη έκτος του στάνταρ κόστους της όπου είναι το 1 ασχέτως ποσό θα κόστιζε αν παιζόταν από το χέρι πολλές φορές παίρνει κι ένα έξτρα μπόνους όπου αναγράφεται ξεκάθαρα στην κάρτα. Το μοναδικό μειονέκτημα μιας εντολής όπου παίζεται από τον στρατηγικό χάρτη είναι ότι πρέπει να παιχτεί στο συγκεκριμένο σημείο όπου έχει τοποθετηθεί ενώ αν παιχτεί από το χέρι μπορεί να παιχτεί σε οποιοδήποτε σημείο του ταμπλό
- Να θάψει μια εντολή στον στρατηγικό χάρτη δλδ να βάλει τελευταία στη στοίβα μια κάρτα που βρίσκεται πάνω πάνω. Αυτό γίνεται είτε για να φέρει πιο κοντά στην εκτέλεση μια δικής του κάρτα, είτε για να καθυστερήσει την εκτέλεση μιας κάρτας του αντίπαλου του.
- Τέλος μπορεί να τραβήξει μια κάρτα εντολών από το deck του.
Το παιχνίδι συνεχίζεται κατ αυτόν τον τρόπο έως ότου η μια από τις 2 πλευρές να επικρατήσει ή να ολοκληρωθεί ο χρόνος φτάνοντας το initiative track στο τέρμα. Πάμε λοιπόν να δούμε και λίγο τις μάχες που πραγματικά είναι εκπληκτικές για να έχουμε μια ολοκληρωμένη άποψη. Στο Horus Heresy έκτος των μονάδων υπάρχουν και κάποιοι ήρωες (στρατηγοί) οι όποιοι οδηγούν τις μονάδες υπό τις οδηγίες τους. Κάθε μονάδα έχει στη βάση της από 1 ως 4 δείκτες που μας δείχνουν και την δύναμη της μονάδας αλλά και την αντοχή της (την ζωή της). Σε κάθε περιοχή όπου υπάρχουν εχθρικά στρατεύματα ξεκάνει μάχη η οποία παίζεται από 4 έως 8 γύρους αναλόγως την εντολή που έχει παιχτεί. Η μάχη διαχωρίζει τον αμυνόμενο από τον επιτιθέμενο όπως σε κάθε παιχνίδι του είδους κι αυτό δεν αλλάζει μέχρι το τέλος όλων των γύρων της. Όμως έκτος αυτού σε κάθε γύρο μάχης ο ένας παίκτης είναι ο ενεργός, δηλαδή αυτός που θα προσπαθήσει περάσει αν τα καταφέρει ζημιά στον αντίπαλο και ο άλλος εκείνος που πρέπει να αμυνθεί στην επίθεση αυτή. Αυτό πάει εναλλάξ δηλ αν πχ ο Α παίκτης ήταν ο ενεργός στον 1ο γύρο θα γίνει ο παθητικός στον 2ο και ξανά ο ενεργός στον 3ο γύρο κτλ. Οι γύροι της μάχης τώρα έκτος του ότι μας δηλώνουν ποιος παίκτης είναι ενεργός κάθε φορά κι ότι αν δεν υπάρχει νικητής στο τέλος των γύρων αυτών τελειώνει η μάχη μας δείχνουν επίσης και το πόσες κάρτες μπορούν να παιχτούν. Έτσι στον 1ο γύρο ο ενεργός παίκτης έχει δικαίωμα να παίξει μόλις μια κάρτα για να κάνει ζημιά ενώ ο παθητικός μόλις μια κάρτα για να βγάλει άμυνα. Στον 2ο γύρο ως 2 κάρτες κτλ. Άρα όσο πιο πολύ γύροι τόσο μεγαλύτερο πλεονέκτημα αποκτά ο μεγαλύτερος στρατός καθώς ο κάτοχος του θα έχει περισσότερες κάρτες στο χέρι του.
Στην αρχή της μάχης λοιπόν κάθε παίκτης μέτριοι την συνολική δύναμη των δεικτών των μονάδων του και διαιρεί δια 2 με στρογγυλοποίηση προς τα πάνω και τραβάει τόσες κάρτες!!! Άρα πχ ένας παίκτης με δύναμη μονάδων 13 θα τραβήξει 13:2=6,5 άρα 7 κάρτες. Αν υπάρχει έστω ένας ήρωας που οδηγεί τον στρατό ο παίκτης θα τραβήξει άλλες 2 και μονό 2 κάρτες (κι ας έχει περισσότερους από έναν ήρωες) από ένα ξεχωριστό deck αυτό των ηρώων. Αφού κάθε παίκτης έχει τραβήξει τις κάρτες του ο αμυνόμενος αποφασίζει ποιος παίκτης θα είναι ενεργός στον 1ο γύρο και μετά θα πηγαίνει αυτό εναλλάξ. Εν συνεχεία ακολουθούμε την πορεία που είπαμε παραπάνω δλδ στον 1ο γύρο ο ενεργός παίκτης παίζει 1 κάρτα κτλ. Κάθε κάρτα έχει πάνω της έναν αριθμό που δείχνει ποσό ζημιά θα προκαλέσει στον αντίπαλο κι ορισμένες κάρτες έχουν πάνω τους έναν αριθμό από ασπίδες όπου σαφώς είναι πόση ζημιά γλιτώνει ο παίκτης αν της παίξει σε απάντηση στις επιθετικές κάρτες του αντιπάλου. Τέλος όλες οι κάρτες έχουν μια έξτρα ιδιότητα την οποία όμως μπορεί να την επωφεληθεί ο κάτοχος της αν έχει τη συγκεκριμένη μονάδα που αναγράφεται πάνω της (θεματικά είναι η σπέσιαλ δύναμη του συγκεκριμένου τύπου μονάδας πχ να καταστρέψει ένα οχυρό αν έχει τιτάνα κτλ). Όμως κάθε παίκτης μπορεί να επωφεληθεί μονό από μια τέτοια ειδική ικανότητα της κάρτας ακόμα κι αν έχει παίξει 4 κάρτες κι έχει διαθέσιμες και τις 4 μονάδες που χρειάζονται. Άρα είναι σημαντικό ποια ειδική ικανότητα θα διαλέξει ο καθένας να εκμεταλλευτεί.
Η μάχη ολοκληρώνεται με 2 τρόπους. Ο 1ος να τελειώσουν οι γύροι που κρατεί και να υπάρχουν μονάδες και των 2 παικτών και ο 2ος να εξολοθρευτεί εντελώς ένας από τους 2 στρατούς ή να υποχωρήσει κάποιος. Αν νικητής της μάχης είναι ο αμυνόμενος τότε παραμένει στην περιοχή και ο επιτιθέμενος επιστρέφει στην περιοχή την οποία επιτέθηκε. Διαφορετικά ο επιτιθέμενος εισέρχεται στην περιοχή που επιτέθηκε και την καταλαμβάνει.
Αυτό φίλες και φίλοι είναι το επικό Horus Heresy. Σε λεπτομέρειες (που έχει πολλές) δεν θα μπω απλώς για να σας πωρώσω θα πω το έξης: Το παιχνίδι ξεκάνει από την μια η πλευρά του Emperor έχει πολύ περισσότερο στρατό στο ταμπλό αλλά δεν βγάζει άλλον στην πορεία του παιχνιδιού ενώ η πλευρά του Horus ξεκινά με λιγότερο και βγάζει σε όλη τη διάρκεια. Ότι πεθαίνει βγαίνει μόνιμα έκτος παιχνιδιού και δεν επιστρέφει πίσω στο παιχνίδι!!! Πολύ καλό αυτό γιατί πλέον κάθε απώλεια πονάει! Όμως το πιο ωραίο είναι ότι μετά το αρχικό σετ απ το παιχνίδι δίνει την ευκαιρία στη πλευρά του Horus να προσπαθήσει να δωροδοκήσει μονάδες του emperor και να τις πάρει με το μέρος του. Αυτό γίνεται μέσω ενός ειδικού deck όπου για κάθε μονάδα τραβιέται μια κάρτα κι αν έρθει το σήμα του Horus η μονάδα αλλάζει στρατόπεδο διαφορετικά παραμένει πίστη στον Emperor. Τέλος η πλευρά του Horus μπορεί να βομβαρδίσει έναν αριθμό από περιοχές όπου ορίζεται από το σενάριο της αποστολής και να προκαλέσει αρχικές απώλειες στην πλευρά του Emperor. Όλα αυτά δίνουν μια όμορφη και διαφορετική πινελιά στο παιχνίδι!
Συνοψίζοντας λοιπόν το Horus Heresy είναι το απολυτό ameritrash όπου κάθε fun του είδους επιβάλλεται να το παίξει τουλάχιστον 1-2 φορές στην επιτραπεζιακη ζωή του. Έχει τα πάντα, πρωτοτυπία, ξύλο, τακτική, τύχη κι όλα αυτά δεμένα εκπληκτικά μεταξύ τους. Στα θετικά του σαφώς η μάχη του, το υπέροχο ταμπλό του και η πρωτοτυπία του. Στα αρνητικά του τώρα ένα αλλά αρκετά σημαντικό. Έχει μεγάλη δόση τύχης ειδικά στο αρχικό σετ απ καθώς έχει τεράστια σημασία πόσες μονάδες αλλά και ποιες θα πάρεις με το μέρος σου, πόση ζημιά θα κάνει (αν κάνει) ο βομβαρδισμός σου καθώς και κάποια events που βγαίνουν σε συγκεκριμένα σημεία κι είναι εντελώς στην τύχη ποιος θα τα εκμεταλλευτεί. Κατά τα αλλά οι μάχες του δεν έχουν αυτό το πρόβλημα καθώς η τύχη περιορίζεται απλώς στο τράβηγμα καρτών όμως μετά είναι αρκετά διαχείριση.
Λοιπόν φίλοι μου τι λέτε? Διαλέξατε στρατόπεδο γι αυτήν την μεγάλη μάχη? Δεν πιστεύω να είστε από εκείνους που είναι αναποφάσιστοι και περιμένετε τον Horus να σας δωροδοκήσει δίνοντας σας περισσότερα προνομία και χρήματα από την αυτοκρατορία… Η μάπας είστε τόσο δειλοί ώστε θα μείνετε εντελώς αμέτοχοι? Η επιλογή δική σας… Η δική μου είναι μονόδρομος!!! Ανεβαίνω στο μεταγωγικό διπλά στον Horus και πάω να καταστρέψω αυτή τη σάπια αυτοκρατορία τους. Να παρακαλάτε να μη βρεθούμε αντίπαλοι στο πεδίο της μάχης…
Κριτική Παιχνιδιού
Θέμα - 8.5
Ευκολία Εκμάθησης - 6.5
Διασκέδαση - 8.5
Περιεχόμενα - 7.5
Στρατηγική - 7
Απουσία Τύχης - 7
7.5
Καλό
Παιχνίδι για 2 στον κόσμο του Warhammer που συγκεντρώνει όλα τα καλά στοιχεία τακτικής και στρατηγικής για 2 στην κατηγορία παιχνιδιών Ameritrash...
Contents:
Game Board
3D plastic terrain (3 factories, 6 fortresses, 1 Imperial Palace)
Playing Pieces (12 Space Marines, 24 Imperial Army, 12 Imperial Tank Divisions, 3 Adeptus Custodes, 3 Adeptus Arbites, 3 Adeptus Mechanicus, 3 Imperial Titans, 16 Chaos Space Marines, 4 Chaos Titans, 8 Chaos Thunderhawks, 8 Chaos Cultists, 8 Chaos Warbands, 8 Demon Hordes)
60 Imperial Bases
Combat Iteration Tokens
6 Defense Lasers
2 Reference Sheets
32 Bombardment Cards
30 Event Cards
40 Imperial Order Cards
64 Traitor Bases
40 Traitor Order Cards
32 Imperial Combat Cards
32 Traitor Combat Cards
8 Imperial Hero Combat Cards
10 Special Tokens
8 Traitor Hero Combat Cards
10 Hero Markers and Bases
10 Hero Damage Markers
28 Legion Designators
2 Initiative Markers
36 Damage Tokens
57 Activation Markers
5 Fortification Markers
12 Breach Markers
Rulebook (44 pages)
Scenario Book (20 pages)
Σχεδιαστής | Jeff Tidball, John Goodenough |
Εικονογράφηση | Daarken, Tim Arney-O'Neil |
Εκδόσεις | Edge Entertainment, Fantasy Flight Games, Heidelberger Spieleverlag, Stratelibri |
Χρονιά | 2010 |
Αριθμός Παικτών | 2–2 |
Προτείνεται για | 2–2 παίκτες |
Διάρκεια | 135–180 λεπτά |
Ηλικίες | 13 |
Εξάρτηση από γλώσσα | Εκτενής χρήση κειμένου, Πλήρης μετάφραση απαραίτητη |
Κύρια Ονομασία | Horus Heresy |
Εναλλακτικές Ονομασίες | |
Κατηγορία | Miniature Games (Παιχνίδια με Μινιατούρες), Science Fiction (Επιστημονικής Φαντασίας), Thematic (Θεματικά), Wargames (Πολεμικά) |
Μηχανισμοί | |
Βραβεία | |
Παίξτε το Online | |
Κανόνες (Αγγλικά) | |
Κανόνες (Ελληνικά) |