Έπαιξα το νέο πολλά υποσχόμενο Solo game της CGE, ένα παιχνίδι σχεδιασμένο αποκλειστικά για εναν παίκτη, το οποίο θεματικά μας μεταφέρει σε μια μελλοντική εισβολή εξωγήινων στη γη.
Σε κάθε παρτίδα ο παικτης προσπαθεί να αμυνθεί σε μια πόλη που βρίσκεται στο κάτω μέρος, ενώ ψηλά στον ουρανό εμφανίζεται ένα τεράστιο εξωγήινο σκάφος “Mothership”.
Το Mothership καθώς κατεβαίνει προς τα κάτω εκτοξεύει διαρκώς spaceship fighters τα οποία πλησιάζουν για να κάνουν ζημιά, να επιστρέψουν στο μητρικό σκάφος και να επαναλάβουν ξανά και ξανά τις καταστροφικες τους πτήσεις. Παιχνίδι που οπτικά και σίγουρα και θεματικά μας θυμίζει την δημοφιλή ταινία “Independence Day” με τον Will Smith, ενώ οπτικά οι παλιότεροι θα σκεφτούν σίγουρα το UFO videogame Space Invaders. Το παιχνίδι θα μπορούσε να θεωρηθεί κάπως σαν “Tower Defense” ενώ ανήκει στις κατηγορίες science fiction και dice rolling. Από θέμα μηχανισμών ανάμεσα στα πολλά ξεχωρίζουν το worker placement, modular board, re-rolling and locking ενώ προσφέρει πέραν από το standard παιχνίδι και campaign που μπορεί να παιχτεί ξανά και ξανά.
Από Θέμα Ποιότητας Παραγωγης:
Το πρώτο πράγμα που ξεχωρίζει όταν πάρει κανείς το κουτί είναι το μεγάλο βάρος. Για ένα τόσο μικρό κουτί (μέγεθος codenameς) το βαρους του αμέσως προσδίδει ότι είναι γεμάτο με περιεχόμενα. Μέσα στο κουτί βρίσκουμεια σειρά από πάρα πολλά punchboards από σκληρό χαρτόνι linen finish με όμορφη εκτύπωση. Πέραν από τα πλακίδια για το βασικό παιχνίδι που αν και αρκετά αποτελούν το το 1 5 του πακέτου, μέσα υπάρχουν δεμένα 4 πακετάκια για το campaign. Κάθε ένα με νέο ταμπλό, εξτρα περιεχόμενο, ένα δισέλιδο που έχει ένα θεματικό comix από την μία και την περιγραφή του κεφαλαίου από την πίσω μεριά αναλυτικά με κανόνες κλπ. 3 κεφάλαιο και Τετάρτη ή τελική μάχη. Δε θα μπω σε λεπτομέρειες αλλά εντυπωσιακό value for money και όλα full repayable. Ξέχασα να αναφέρω ότι τα πλακίδια είναι όλα διπλής όψης με πιο δύσκολη πίσω πλευρά, λες και δεν είναι αρκετά δύσκολη μπροστά, αλλά σε περίπτωση που είστε expert γυρίστε τα προς τα πίσω και ετοιμαστείτε για μια αδιανόητη πρόκληση.
Από Θέμα Παικτικης Εμπειρίας:
Ας ξεκινήσουμε με τα προφανή. Παρά μα πάρα πολύ δύσκολο παιχνίδι, θα σας χτυπάει ασταμάτητα το ένα κύμα εξωγήινων μετά το άλλο και αν δεν σας αποτελειώσει αυτό τότε το Mothership θα κατέβει αρκετά χαμηλά μέχρι στο σημείο που χάνετε λόγω της ολικής καταστροφής που επιφέρει όταν είναι κάτω κατω. Αυτό βέβαια δεν σημαίνει ότι δεν το καταευχαριστηθηκα, το αντίθετο μάλιστα. Θέλω να πάω ξανά και ξανά στην μάχη μέχρι να τα καταφέρω, να δοκιμάσω αλλά πράγματα, να δουλέψω τα αντιεροπορικα, να εκτόξευση πιο συχρονισμενα jet fighters να κάνουν intercept, να σκαψω πιο βαθιά στην βάση μου για να ξεκλειδώσω περισσότερα δοματια και συνδιασμους και φυσικά να προχωρήσω το campaign για να αρχίσω μετά να προσθέτω advisors, και robots σε όλα τα παιχνίδια μου (και εκτός campaign) για να τα συνδυάσω μεταξύ τους. Πάμε λοιπόν ένα βήμα πίσω. Στο παιχνίδι προσπαθείς να φτάσεις το research Track σου (αριστερά στα πράσσινα) τέρμα επάνω για να κερδίσεις. Αυτό θεματικά δείχνει ότι μελετάμε την τεχνολογία των εξωγήινων και όταν την κάνουμε master τη χρησιμοποιούμε εναντίον τους και κερδίζουμε. Σκεφτείτε την αγαπημένη sci-fi σειρά “Falling Skies”. Στο παιχνίδι χάνουμε εάν η βάση μας (η πόλη που υπερασπιζομαστε) φάει τόσο damage όσο να κατέβει ο κόκκινος δείκτης στο κατω δεξιά μέρος στην νεκροκεφαλή (δεξιά στα κόκκινα). Ένας δεύτερος τρόπος να χάσουμε είναι αν το Mothership κατέβει μέχρι το τελευταίο σημείο επάνω από την βάση μας. Το παιχνίδι παίζεται σε γύρους και κάθε γύρος έχει 3 φασεις:
- Dice Phase: Εδώ ρίχνουμε τα 3 γκρι και 2 λευκά ζάρια και επιλέγουμε ένα ζάρι να τοποθετούμε σε ένα δωμάτιο σε μια από τις 5 κολώνες δωματίων κάτω από την βάση μας (τα δωμάτια είναι στο υπέδαφος) Αν επιλέξουμε λευκό ζάρι τότε πρέπει να κάνουμε reroll μετά όλα τα υπόλοιπα ζάρια υποχρεωτικά. Ο κανόνας είναι μπορούμε να βάλουμε μόνο σένα ζάρι ανά κολώνα και ότι αξία ζαριού βάλουμε τόσες θέσεις κατεβαίνουν τα alien fighters προς τα κάτω. Εκεί που τελειώνουν την κίνηση τους ενεργοποιείται το εικονίδιο (κίνηση αριστερά, κίνηση δεξιά, κίνηση Mothership, vulnerable space για τα jets). Αν ένα fighter κατέβει μέχρι τη βάση μας χάνουμε κια ζων (κόκκινο track) και πηγαίνει πάνω πάλι στο Mothership για να γίνει αργότερα πάλι spawn.
- Rooms Phase: θα έχουμε ενεργοποιήσει το πολύ 5 δωμάτια. Οι επιλογές είναι: α) AA Gun Rooms: (γκρι, όλη η πρώτη γραμμή), αυτες οι θέσεις το μόνο που κάνουν είναι να μειώσουν κατα 1 την κάθοδο μιας και πυροβολούν και αναγκάζουν πιο προσεκτική προσέγγιση από τους εξωγήινους (πχ ένα ζάρι που δείχνει 3 εκεί, σημαίνει αντί να κατέβουν τα σκάφη 3 θέσεις θα κατέβουν 2 κοκ). b) Research Rooms: (πράσσινα) που παράγουν τόση έρευνα όση η αξία του ζαριού και ανεβαίνουμε στο research tracκ αντίστοιχα. c) Jet Fighter Rooms: (πορτοκαλί) αυτές οι θέσεις να πυροβολησουν σε όλες τις θέσεις στο χάρτη που έχουν ίδιο νούμερο με το ζάρι που τοποθετήθηκε και θα καταρρίψουν οποία alien ships είναι εκεί (τα λευκά σκάφη αφαιρούνται από το παιχνίδι, τα κόκκινα επιστρέφουν στο Mothership για respawn). d) Energy Rooms: (κίτρινα) αυτά τα δωμάτια παράγουν ηλεκτρική ενέργεια, απαραίτητη για να ενεργοποιούνται πολλά από τα δωμάτια. Η ενέργεια έχει το δικό της κίτρινο track κάτω αριστερά στο ταμπλό. e) Empty Rooms: δεν κάνουν τίποτα. Στη βάση μας έχουμε επίσης και ένα excavator που σκάβει πιο βαθιά για να ξεκλειδώσουνε περισσότερα δωμάτια στη βάση μας. Όταν τοποθετούμε ζάρια μπορούμε να το βάλουμε στο μονοπάτι μπροστά από το excavator και σε αυτήν τη φάση αν δώσουμε μια ενέργεια, το όχημα θα σκάψει μέχρι εκεί, αρκεί το νούμερο του ζαριού να καλύπτει την απόσταση.
- Mothership Phase:εδώ το μητρικό σαφώς κατεβαίνει μια θέση, έπειτα εκτελούμε το νέο action που ακουμπάει (spawn white ships, loose 1 research, move backwards excavator, loose red skill lowest action). Τέλος νέα εξωγήινα σκάφη ξεπηδανε από το Mothership και ετοιμάζονται να αρχίσουν να κατεβαίνουν. Αυτά είναι όλα όσα χρειάζεται να ξέρετε τουλάχιστον για το βασικό. Πόλη ωραία αίσθηση, ένταση και δυσκολία καθώς οι εξωγήινοι πιέζουν συνέχεια προς τα κάτω προς τη βάση μας.
Τελική Αποψη:
Πρωτοτυπο και με πάρα πολύ gameplay το Under Fallen Skies δικαιολογεί στο 100% τον ντόρο γύρω από το όνομα του. Η εταιρεία CGE έκανε εξαιρετική δουλειά στο development, πήρε μια καλή ιδέα και το έκανε πλήρες, πλούσιο και γεμάτο παιχνίδι. Εξαιρετικό Solo, εξαιρετική παικτικη εμπειρία, το παιχνίδι προσφέρεται για πολύ σκέψη, πως να χρησιμοποιησω τα ζάρια μου όσο το δυνατόν καλύτερα, που να ρισκάρω και που να απαντήσω αποτελεσματικά. Το Under Falling Skies είναι δυναμικό μιας και αφήνει στα χέρια του παίκτη την στρατηγική, θα πάω για γρήγορο research, θα στο κάτω πολύτιμη ενέργεια, θα σκαψω για περισσότερα δωμάτια και επιλογές? Ανυπομονώ για την επόμενη μου παρτίδα για να δοκιμάσω άλλη προσέγγιση. Τέλος το παιχνίδι μεταφέρεται εύκολα, στήνεται γρήγορα και η παρτίδα διαρκεί 20-40 λεπτά, ο σχεδιαστής Tomáš Uhlíř έχει κάνει καταπληκτική δουλειά και η συνεργασία με την CGE ήταν ότι καλύτερο μπορούσε να συμβεί για αυτό το παιχνίδι. Ας μη γελιόμαστε όμως, το παιχνίδι είναι πάρα μα πάρα πολύ δύσκολο, αλλά αυτό δεν είναι κακό, το αντίθετο μάλιστα, μας κάνει να θέλουμε να έρθουμε ξανά και ξανά μιας και το ανθρώπινο είδος είναι επίμονο και δεν σταματάει ποτέ, δε θα αφήσουμε τους εξωγήινους να καταστρέψουν τις πόλεις μας. Η τύχη της ανθρωπότητας είναι στα χέρια μας…
ΣΤΑ ΘΕΤΙΚΑ:
+ Εξαιρετική παραγωγή & ποιοτικά περιεχόμενα
+ Πολύ μεγάλη επαναπαιξιμότητα με επίπεδα δυσκολίας
+ Θεματικό campaign με ιστορία και έξτρα στοιχεία
+ Εύκολοι κανόνες και μικρή διάρκεια παρτίδας
ΣΤΑ ΑΡΝΗΤΙΚΑ:
– Πιάνει πολύ ύψος στο τραπέζι και χρειάζεται χώρο προς τα επάνω
– Το τραβάει το κάψιμο και το analysis paralysis
Live Playthrough Video για το παιχνίδι παρακάτω:
How to Play Video για το παιχνίδι παρακάτω:
Κάντε click παρακάτω στο εξώφυλλο του κουτιού του παιχνιδιού για να μεταβείτε στην σελίδα καταχώρησης με περισσότερες πληροφορίες, κριτική για το παιχνίδι και άλλες ενδιαφέρουσες λεπτομέρειες: