Κεντρική / Board Games / REVIEW: Project ELITE

REVIEW: Project ELITE

Δείτε τι καινούργιο, μόλις έφτασε...

Το Project: Elite είναι ένα Real Time Cooperation Game για 1-4 παίκτες το οποίο διαρκεί γύρω στα 20-30 λεπτά. Στη γη έχουν κάνει ντου τα Ζεργκ και η μόνη ελπίδα της ανθρωπότητας είναι η Ομάδα Elite.

Ο κάθε παίκτης ελέγχει ένα μέλος της ομάδας και πρέπει σε περιορισμένο «χρόνο» να φέρουν σε πέρας την αποστολή τους και να την κάνουν μετά ελαφρών αναπηδήσεων.

Περιεχόμενα: Μεγάλο κουτί και ασφυκτικά γεμάτο. Πλήθος μινιατούρων, custom και μη ζάρια, εκατοντάδες κάρτες και τόκενς, ένα κακομούτσουνο αλλά πρακτικό χρονόμετρο κι ένα ταμπλό διπλής όψης. Η ποιότητα κυμαίνεται σε υψηλά επίπεδα, το artwork είναι ταιριαστό. Οι μινιατούρες στην παρούσα φάση είναι ως επί το πλείστον καλές, με εξαίρεση τα bosses που κυμαίνονται από κακά ως πολύ κακά. Πρακτικό πρόβλημα δεν έχουν και είναι εξαιρετικά ανθεκτικές ώστε αν επιθυμεί κάποιος σκοτώνοντας ένα alien μπορεί να βουτήξει και να το πετάξει πέρα με μόνο κίνδυνο για ότι ή όποιον πετύχει. Βέβαια τώρα που επίκειται καινούρια έκδοση από την CMON οι μινιατούρες θα είναι κατάλληλες για να κρατήσετε τα παιδιά σας άγρυπνα μέχρι να ενηλικιωθούν.

Στήσιμο: Αν και δεν του φαίνεται με τόσο πράμα, το στήσιμο είναι σχετικά γρήγορο και το ξαναστήσιμο ακόμη πιο γρήγορο. Ο πόνος είναι στο μάζεμα. Το παιχνίδι θέλει 5-10 λεπτά από τη στιγμή που θα κατέβει από το ράφι μέχρι να ξεκινήσει και για το επόμενο παιχνίδι πρακτικά λίγο ανακάτεμα και μοίρασμα καρτών.

Gameplay: Το παιχνίδι χωρίζεται σε γύρους με δυο φάσεις ο καθένας. Στην πρώτη φάση σκάνε μύτη τα aliens, κινούνται, δαγκώνουν, πυροβολούν, άσχημα πράγματα συμβαίνουν. Αφού διεκπεραιώσουν (σε ελάχιστο χρόνο) οι παίκτες το τι κάνουν τα aliens, έχουν όσο χρόνο θέλουν να συζητήσουν για το τι θα προσπαθήσουν να κάνουν. Μη φανταστείτε βαριά στρατηγική, εγώ πάω εδώ εσύ κάθεσαι και φυλάς τσίλιες εκεί, εσύ μακελεύεις εκεί πέρα, αυτά τα aliens μπορούν να κινηθούν αυτά όχι. Αφού όλοι οι παίκτες νομίζουν ότι κατάλαβαν τι θα κάνουν, κάποιος πατάει το κουμπάκι του χρονόμετρου και ξεκινάει ο χαμός για τα επόμενα 2 συνήθως λεπτά. Όλοι οι παίκτες ρίχνουν μανιωδώς τα 4 ζάρια τους και προσπαθούν να εκμεταλλευτούν τα αποτελέσματα για να εκτελέσουν το σχέδιο τους. Αναλυτικότερα το αποτέλεσμα κάθε ζαριού μπορεί να είναι ένα από τα εξής:
Πράσινο ανθρωπάκι: ο παίκτης μπορεί να κινήσει τη μινιατούρα του ένα τετράγωνο προς οποιαδήποτε κατεύθυνση (όχι μέσα από τοίχους και off terrain περιοχές). Πιστόλι, μεγεθυντικός φακός, γαλλικό κλειδί, χέρι: Τα σύμβολα αυτά ή συνδυασμός τους απαιτείται για την ενεργοποίηση όπλων, ολοκλήρωση objectives, χρήση αντικειμένων.


Αλιενόφατσα: όπως όλα τα «ξαναρόλαρε αν δεν σου αρέσει» παιχνίδια, έτσι και το P:E έχει ένα παράγοντα ανάσχεσης ώστε ο παίκτης να σκέφτεται πώς να αξιοποιήσει τα ζάρια του και να κάνει οικονομία στα rolls. Όταν κάποιος φέρει την φάτσα αυτή δεν μπορεί να κάνει τίποτα άλλο μέχρι να μετακινήσει ένα alien μια θέση μπροστά. Οι διαδρομές που ακολουθούν τα aliens είναι προκαθορισμένες αλλά συνήθως υπάρχουν εναλλακτικές διαδρομές. Ο παίκτης μπορεί να κρατήσει κάποιο ζάρι για μελλοντική χρήση και να ρίξει τα υπόλοιπα. Κάτι τέτοιο είναι σημαντικό καθώς όσα λιγότερα ζάρια ρίξει τόσο μικρότερες πιθανότητες για αλιενόφατσα. Τα όπλα και τα αντικείμενα απαιτούν ένα ή περισσότερα εικονίδια για να ενεργοποιηθούν. Όταν ο παίκτης έχει ρίξει τα εικονίδια τότε ενεργοποιεί το αντικείμενο και συνήθως μετά παίρνει τα ζάρια πίσω και συνεχίζει. Τα objectives, τα events, καθώς και κάποια πιο ισχυρά όπλα και αντικείμενα κρατάνε τα ζάρια που χρησιμοποιήθηκαν για την ενεργοποίηση τους κλειδωμένα ως το τέλος του γύρου, οπότε θέλει προσοχή.


Η ποικιλία των όπλων είναι μεγάλη και υπάρχουν επιλογές για όλες τις περιστάσεις. Η σωστή διανομή τους στους παίκτες είναι σημαντική για την επιτυχή εκτέλεση της αποστολής. Το κάθε όπλο εκτός από τον απαιτούμενο συνδυασμό για να χρησιμοποιηθούν έχουν ενδεχομένως μια ειδική ικανότητα, που καλά θα κάνει ο παίκτης να θυμάται στο χαμό, και 3 στατιστικά: βεληνεκές, αριθμό βολών και ευστοχία. Το βεληνεκές δείχνει προφανώς σε πόσα τετράγωνα απόσταση μπορεί να χτυπήσει το όπλο, λαμβάνοντας υπόψιν φυσικά και line of sight. Ο παίκτης ρίχνει ένα αριθμό κανονικών εξάπλευρων ζαριών, τόσα όσα λέει ο αριθμός βολών και όσων ο αριθμός είναι μεγαλύτερος ή ίσος από την ευστοχία του όπλου δίνουν από ένα hit. Τα κανονικά aliens ψοφάνε με τη μια, τα mini bosses και τα bosses όμως είναι πιο ανθεκτικά. Όταν τα δυο λεπτά τελειώσουν και ο μισητός διαπεραστικός ήχος του χρονομέτρου ακουστεί τότε όλοι σταματάνε τα rolls, μπορούν να εκτελέσουν ότι θέλουν με τα ζάρια που έχουν ήδη ρίξει και μετά ελέγχουν αν ολοκληρώθηκε κάποιο objective ή event και προχωράνε στον επόμενο γύρο με την αντεπίθεση των aliens. Οι παίκτες τρώνε ζημιά αν κατά την κίνηση τους τα aliens κινηθούν σε τετράγωνο τους, οπότε τους σπρώχνουν προς τα πίσω, ή αν του δαγκώσουν ή πυροβολήσουν κατά την ενεργοποίηση τους. Ο κάθε χαρακτήρας έχει 3 ζωή, όταν τη χάσει ξαναγεμίζει αλλά χάνει ένα από τα 4 ζάρια του. Αν κάποιος χάσει όλα τα ζάρια ή κάποιο alien φτάσει και πατήσει στην θέση εκκίνησης των παικτών, ή ολοκληρωθούν 8 γύροι χωρίς να έχουν νικήσει οι παίκτες τότε το παιχνίδι τελειώνει με ήττα. Αν το objective ολοκληρωθεί και οι παίκτες επιστρέψουν στη αφετηρία και τα aliens δεν τους προλάβουν στο φεύγα, τότε… High five!!!!

Ο ρυθμός στη δεύτερη φάση είναι φρενήρης και απαιτεί αρκετή συγκέντρωση. Βέβαια γίνονται λάθη και όταν γίνονται κανείς δεν θα τα παρατηρήσει πόσο μάλλον θα τα διορθώσει, αλλά λόγω του συνεργατικού δεν πειράζει ιδιαίτερα αρκεί φυσικά να μη γίνεται σκόπιμα. Η τύχη μπορεί να παίξει ρόλο, γιατί μπορεί να υποτίθεται ότι ο μεγάλος αριθμός ζαριών να επιτρέπει στη στατιστική να λειτουργήσει αλλά έλα πες το μου όταν φέρω τρεις αλιενόφατσες μαζεμένες.

Το παιχνίδι έρχεται με 4 ειδών αποστολές που δεν είναι και δραματικά διαφορετικές μεταξύ τους αλλά δεν τις λες και ίδιες. Επίσης έχει 3 επίπεδα δυσκολίας, η οποία έχει να κάνει με τη συχνότητα εμφάνισης boss και events τα οποία κάνουν τη ζωή των παικτών μίζερη. Οι παίκτες έχουν διαφορετικές, αν και όχι το ίδιο χρήσιμες, ιδιαίτερες δυνατότητες, υπάρχει μεγάλη ποικιλία όπλων, αντικειμένων και events τα οποία επίσης κυμαίνονται χρησιμότητας και χρηστικότητας με μερικά να είναι ιδιαίτερα περιστασιακά και κάποια εντελώς άχρηστα. Όλα αυτά σε συνδυασμό με τη φύση του παιχνιδιού του δίνουν τεράστιο replayability. Ενώ είναι ίσως το πλέον πολυπαιγμένο παιχνίδι μου, δεν έχω κάνει ακόμη τον κόπο να χρησιμοποιήσω τα υλικό του expansion και του KS γιατί απλά δεν ένιωσα ακόμη την ανάγκη να το κάνω.

Ατμόσφαιρα/ανάδειξη θέματος: Εδώ το Project: Elite δίνει ρέστα. Όταν ξεκινάει το δίλεπτο του χαμού η αδρεναλίνη ανεβαίνει και το παιχνίδι εξομοιώνει σε εκπληκτικό βαθμό την ιστορία που περιγράφει! Ενώ η φάση του σχεδιασμού δίνει το χρόνο στους παίκτες να πάρουν μια ανάσα, να σχεδιάσουν και να χαλαρώσουν, στη real time ο καθένας είναι πρακτικά μόνος του προσπαθώντας να επιτύχει αυτό που του ανατέθηκε ή να εκμεταλλευτεί κάποια συγκυρία εκτός σχεδίου που προέκυψε. Η επικοινωνία φυσικά είναι δυνατή και είναι ακριβώς αυτή που θα περίμενε κάποιος σε μια τέτοια κατάσταση: απλές εντολές του στυλ φάτε αυτόν, φέρτε μου κάποιον κοντά να τον φάω, πίσω κλπ. Μόνο το εφέ ασυρμάτου στις φωνές θα μπορούσε να το κάνει πιο ρεαλιστικό! Η ατμόσφαιρα είναι απίστευτη καθώς το παιχνίδι καταφέρνει να σε βάλει απόλυτα στο πετσί του ρόλου σου.

Εν κατακλείδι: Τι παιχνιδάρα!!! Ο μόνος λόγος να μην παίξει κάποιος αυτό το παιχνίδι είναι να είναι καρδιακός ή να αγχώνεται υπερβολικά. Τα όποια φάουλ του (ναι, για τις μινιατούρες λέω) συγχωρούνται καθώς μόλις ξεκινήσει το παιχνίδι ξεχνιούνται. Στα συν του ότι χαλαρά παίζεις 2-3 αποστολές στη σειρά. Πού να είχε και campaign σε Legacy mode!

Βαθμολογία: 10 χαλαρά. Ο σκοπός των παιχνιδιών είναι να προσφέρουν μια εμπειρία στον παίκτη. Και τι εμπειρία προσφέρει αυτό το παιχνίδι! Καθαρή αποσταγμένη διασκέδαση! Κορυφή στην κατηγορία του!

Σε κάθε περίπτωση, μην αμελήσετε να του ρίξετε μια ματιά και στο Live Playthrough βίντεο μας παρακάτω:

Κάντε click παρακάτω στο εξώφυλλο του κουτιού του παιχνιδιού για να μεταβείτε στην σελίδα καταχώρησης με περισσότερες πληροφορίες, κριτική για το παιχνίδι και άλλες ενδιαφέρουσες λεπτομέρειες:

Βρείτε τις καλύτερες τιμές, που αλλού?

Σχετικά με Μιχάλης Σμαραγδάκης

Μιχάλης Σμαραγδάκης
Ο Μιχάλης είναι gamer στην καρδιά. Μερικά από τα αγαπημένα του παιχνίδια είναι το Power Grid, Project: ELITE, Puerto Rico, The Pursuit of Happiness, Roll for the Galaxy, Camel Up, Crisis, Patchwork, 7 Wonders Duel, Robinson Crusoe: Adventures on the Cursed Island, Tiny Epic Galaxies, The Pillars of the Earth, Among the Stars, Dominion, Power Grid: The First Sparks κ.α.

Δείτε επίσης...

REVIEW: Embark

Παίξαμε Embark, διπλό. Το νέο παιχνίδι του Philip duBarry και της TMG, το οποίο έρχεται …