Βαθμολογία: 9.10
Κατάταξη: 34
Σχεδιαστής | Benoit Vogt, Eric Bourlett |
Παίκτες | 1–4 |
Διάρκεια | 45–90 λεπτά |
Ηλικίες | 14 |
Γλώσσα | Εκτενής χρήση κειμένου, Πλήρης μετάφραση απαραίτητη |
Κατηγορία | Ancient (Αρχαιότητας),Greece Thematic Games (Παιχνίδια με Θέμα την Ελλάδα),Miniature Games (Παιχνίδια με Μινιατούρες),Mythology (Μυθολογίας),Wargames (Πολεμικά) |
Εκδόσεις | Monolith, Mythic Games |
Η Ήρα κουρασμένη από τον Δία και την συμπεριφορά του αποφασίζει να ελευθερώσει του Τιτάνες, στις πλαγιές του βουνού του Ολύμπου, της κατοικίας των θεών. Στις μάχες που ακολουθούν οι ενέργεια που απελευθερώνεται από τις συγκρούσεις ταρακουνά την γη ολόκληρη. Οι πιο αδύναμοι θεοί θα εξαϋλωθούν και θα χαθούν για πάντα, υπάρχει χώρος μόνο για τους δυνατούς. ΟΙ ηττημένοι θα σκορπίσουν σε κομμάτια και η ενέργεια τους θα διαμελιστεί και θα σκορπίζει με μορφή πάνω στη γη. Οι πιο δυνατοί θα αντισταθούν αλλά ακόμα και η μεγάλη τους δύναμη δεν θα είναι αρκετή από το να τους συγκρατήσει από το να πέσουν κάτω από το βουνό.Καθώς κάθε θεός ξυπνάει ξανά, θα βρει την μορφή του να είναι παρά μια σκιά του παλιού του εαυτού. Είναι ακόμα δυνατοί αλλά όχι παντοδύναμοι και σίγουρα όχι πλέον αθάνατοι. Μπορούν αν νοιώσουν τα σκορπισμένα κομμάτια της ενέργειας ανάμεσα τους και είναι βέβαιοι ότι αν καταφέρουν γρήγορα να τα συγκεντρώσουν πάλι θα επανέλθουν στην παλιά τους θεϊκή κατάσταση, μπροστά σε ένα νέο Πάνθεον μεταμορφωμένο ως προς την εικόνα τους. Ο κόσμος τριγύρω τους ένοιωσε την καταστροφή, και υπέφερε από τον κατακλυσμό που έφερε η ενέργεια τους που απελευθερώθηκε στον κόσμο, καταστρέφοντας τις όμορφες πεδιάδες της Ελλάδας σε καμμένη γη. Η Αθήνα καίγεται, η Κρήτη έχει πλέον βυθιστεί κάτω από τα άγρια κύματα της θάλασσας και το αθάνατο βουνό του Ολύμπου είναι πλέον ένα ερείπιο σκόνης και στάχτης. Ο κάτω κόσμος επηρεάστηκε και οι ψυχές ξεχύθηκαν προς τα πάνω, σαν να μην έφταναν οι πληγές που έζωναν τη γη. Ο Άδης έχασε τη δύναμη του και οι πύλες της κολάσεως έχουν μείνει ορθάνοιχτες με αποτέλεσμα τα πιο μοχθηρά τέρατα να τις περνάνε ανενόχλητα με πορεία προς τον κόσμο των ανθρώπων. ΟΙ θεοί δεν έχουν επιλογή, καλούν τους έμπιστους θνητούς που τους υποστηρίζουν, ο κάθε ένας για τον εαυτό του και προσπαθούν να ξαναπάρουν τον έλεγχο. Στο Mythic Battles Pantheon με φόντο την Αρχαία Ελλάδα της αποκάλυψης η σύγκρουση είναι αναπόφευκτη. Διαλέξτε τον θεό που θα στηρίξετε, πάρτε μαζί του αυτούς που θα πολεμήσουν στο πλάι του και ορμήξτε στους αντιπάλους στο όνομα του…
Κριτική Παιχνιδιού
Θέμα - 9
Ευκολία Εκμάθησης - 8.5
Διασκέδαση - 10
Περιεχόμενα - 10
Στρατηγική - 9
Απουσία Τύχης - 7.5
9
Εξαιρετικό
Πανέμορφο και άκρως τακτικό παιχνίδι με λεπτομερείς μινιατούρες και θέμα την Αρχαία Ελληνική Μυθολογία. Εντυπωσιακό τόσο στο μάτι όσο και στο τραπέζι, καθηλώνει...
Διαβάστε το άρθρο του Αχιλλέα Γαρυφάλου στην στήλη του ΠΑΙΧΝΙΔΙΑ ΣΤΡΑΤΗΓΙΚΗΣ & ΦΑΝΤΑΣΙΑΣ εδώ ή και παρακάτω:
Σ αυτό το σημείο να ξεκαθαρίσω ότι συνηθίζω να είμαι αντικειμενικός στις παρουσιάσεις παιχνιδιών (όσο πιο πολύ μπορώ καθώς πάντα οι απόψεις είναι προσωπικές). Στο συγκεκριμένο παιχνίδι όμως δυσκολεύομαι να είμαι αντικειμενικός. Δυσκολεύομαι να βρω κάτι αρνητικό όσο κι αν το ψάχνω και πραγματικά δεν θυμάμαι άλλο παιχνίδι της συλλογής μου, τα τελευταία 5 χρόνια να έχω παίξει 10 παρτίδες μέσα σ ένα μήνα και να θέλω κι άλλο… Πάμε όμως να δούμε πιο αναλυτικά περί τίνος πρόκειται αυτό το αριστούργημα.
Το Μythic Βattles Pantheon είναι remake του Mythic Βattles που είχε κυκλοφορήσει παλιότερα. Η Monolith πήρε τον σχεδιαστή του original mythic battles, αγόρασε τα δικαιώματα, άλλαξε το gameplay σε τεράστιο βαθμό, έβαλε μινιατούρες παρά μα παρά πολύ όμορφες που έλλειπαν παντελώς από την 1η έκδοση και το έβγαλε στο kickstarter προς κυκλοφορία κάτι το οποίο κι έγινε αφού σάρωσε κυριολεκτικά! Η παράγωγη είναι άκρως εντυπωσιακή καθώς οι φιγούρες έχουν απίστευτη λεπτομέρεια για απλό επιτραπέζιο, το ταμπλό και τα περιεχόμενα είναι από χοντρό και καλής ποιότητας χαρτόνι, ενώ ακόμα κι οι κάρτες είναι πολύ καλές και δεν σκεβρώνουν με το που τις ακουμπάς. Το κουτί δε είναι τέλειο για την αποθήκευση, έχοντας τους κατάλληλους χώρους για να μπει το κάθε τι.
Ας περάσουμε όμως και στο παιχνίδι μας και να δούμε περί τίνος πρόκειται… Θεματικά βρισκόμαστε στην αρχαία Ελλάδα (οοοοολεεεε) οπού οι θεοί κι οι τιτάνες πολεμάνε μεταξύ τους με σκοπό να αναλάβουν την κυριαρχία και να μαζέψουν τους κρυστάλλους ενεργείας που έχει το παιχνίδι κι ονομάζονται ομφαλός. Κάθε θεός ή τιτάνας λοιπόν έχει στρατολογήσει τους δικούς του ήρωες, μονάδες ή ακόμα και μυθικά τέρατα (όπως Ύδρα, μέδουσα κτλ) με σκοπό να εξοντώσει κάθε πιθανό ανταγωνιστή του. Το βασικό παιχνίδι έρχεται με 4 θεούς (Άρη-Άδη-Δια-Αθηνά), 5 ήρωες (Αχιλλέα – όχι έμενα φυσικά, Ηρακλή, Οδυσσέα, Ατάλαντα, Λεωνίδα) 4 μυθικά τέρατα (Μινώταυρος, μέδουσα, Κέρβερος, Ύδρα) καθώς και 6 μονάδες θνητές (Κενταύρους, Οπλίτες, Σπαρτιάτες, Αμαζόνες, κάτι σκυλιά και τους infernal warriors. Σαφώς έχουν κυκλοφορήσει μέσω kickstarter κι ένα σωρό expansions που δίνουν έξτρα θεούς, ήρωες και τέρατα όπως πχ τον Ποσειδώνα, τον Ήφαιστο κτλ ενώ υπάρχει κι ένα “τιτάνιο” expansion που δίνει τους τιτάνες. Ευτυχώς όμως για όλους μας η παράγωγη μέσω kickstarter έδωσε κι ένα σωρό έξτρα υλικό, από θεούς ήρωες και τέρατα ενώ έδωσε και πολλά ενδιαφέρουσα σενάρια οπού κάποια απ αυτά είναι ανταγωνιστικότητα κάποια αλλά πλήρως συνεργατικά.
To Μythic Βattles Pantheon λοιπόν μπορεί να παιχτεί με 2 τρόπους: Ο 1ος είναι να παίξεις κάποιο από τα έτοιμα σενάρια που δίνει κι είπαμε, να παίξεις το λεγόμενο skirmish mode οπού οι παίχτες στρατολογούν τις δυνάμεις τους, διαλέγουν ποιο από τα 4 διαθέσιμα terrain μάχης θα παίξουν κι αρχίζουν να σφάζονται για την κυριαρχία. Πάμε όμως να δούμε πιο αναλυτικά πως παίζεται το παιχνίδι και κυρίως το skirmish mode διότι τα σενάρια έχουν δικούς τους κανόνες που περιγράφονται αναλυτικά σ αυτά κατά την προετοιμασία τους. Ένας παίχτης λοιπόν επιλέγεται τυχαία και γίνεται ο ηγέτης. Ο ηγέτης λοιπόν επιλεγεί έναν από τους διαθέσιμους θεούς ή τιτάνες να πάρει. Κάθε παίχτης μπορεί να έχει το πολύ 1 θεό ή τιτάνα στη δύναμη του. Εν συνεχεία και με δεξιόστροφη φορά κάθε παίχτης επιλεγεί τον θεό ή τον τιτάνα που θα τον ακολουθήσει στη μάχη. Να σημειωθεί εδώ ότι όλοι οι παίχτες έχουν έναν συγκεκριμένο αριθμό διαθέσιμων πόντων στρατολόγησης που εξαρτάται από το ποσά άτομα παίζουν το παιχνίδι (πχ 18 πόντους σε 2 ατομα,16 σε 3 κτλ). Εν συνεχεία κι αφού όλοι έχουν επιλέξει θεό ή τιτάνα ο τελευταίος παίχτης που επέλεξε θεό επιλεγεί 1ος μια από τις υπόλοιπες διαθέσιμες μονάδες και την τοποθετεί στον στρατό του (ηρώα, τέρας ή θνητή μονάδα). Με ανάποδη μετά σειρά δηλαδή από τον προτελευταίο παίχτη προς τον ηγέτη συνεχίζεται αυτό έως ότου όλοι οι παίχτες να έχουν συμπληρώσει τον αριθμό πόντων στρατολόγησης που έχουν στη διάθεση τους. Τέλος κάθε παίχτης παίρνει τις αντίστοιχες κάρτες μονάδων που επέλεξε καθώς και κάποιες κάρτες μπαλαντέρ (art of war ονομάζονται) και φτιάχνει το deck του, απ’ το οποίο τραβάει 3 κάρτες και το συμπληρώνει με 3 κάρτες μπαλαντέρ έξτρα από το κοινό απόθεμα. Τώρα ήμαστε έτοιμοι να αρχίσει το παιχνίδι.
Να σημειωθεί εδώ επιπλέον ότι κάθε μονάδα, θεός, ήρωας και τέρας έχουν το δικό τους ταμπλό, τις δίκες τους ειδικές δυνάμεις καθώς και τα δικά τους στατιστικά. Επίσης το παιχνίδι έχει ένα πολύ ωραίο σύστημα, στο οποίο, όσο δέχεται ζημιά μια μονάδα, τόσο αυτή αποδυναμώνεται και τόσο πέφτει σε στατιστικά. Τα στατιστικά της κάθε μονάδας είναι τα έξης:
- Επίθεση
- Άμυνα
- Κίνηση
- Εμβέλεια επίθεσης (δηλαδή αν βαράει από κοντά-melee attack ή αν διαθέτει μακρινή επίθεση-range attack)
- Πόντοι ζωής
Επιπλέον κάθε μονάδα έχει κάποιες ειδικές ιδιότητες και κάποια ταλέντα όπως climb,guard κτλ στα οποία όμως δε θα μπω σε λεπτομέρειες. Πάμε λοιπόν να δούμε πως κυλάει ένας γύρος παιχνιδιού στο Mythic battles: Στον γύρο του κάθε παίχτης τραβάει μια κάρτα από το deck του. Εν συνεχεία είτε πάει πάσο οπότε τραβάει άλλη μια κάρτα και παίζει ο επόμενος παίχτης είτε αποφασίζει να ενεργοποιήσει μια μονάδα του παίζοντας την αντίστοιχη κάρτα αυτής της μονάδας από το χέρι του.
Μια ενεργοποιημένη μονάδα έχει τις έξης επιλογές:
Να κάνει 2 άπλες ενέργειες ή να κάνει μια σύνθετη ενεργεία. Οι άπλες ενέργειες είναι οι έξης:
- Κίνηση (όσο είναι το στατιστικό κίνησης της κάθε μονάδας)
- Επίθεση (σε τόση απόσταση όση είναι η εμβέλεια της μονάδας και με τoσα ζαριά όσα είναι η επίθεση της μονάδας)
- Να κάνει δικό του κάποιον κρύσταλλο ενεργείας που βρίσκεται στο ταμπλό
Εδώ να σημειωθεί ότι καμιά μονάδα δεν επιτρέπεται να κάνει 2 φορές την ιδία ενεργεία στον ίδιο γύρο, επειδή βρισκόμαστε στην εποχή των ηρώων απαγορεύεται μια μονάδα να κάνει πρώτα επίθεση και μετά να κινηθεί και να φύγει από τη μάχη. Οι σύνθετες ενέργειες είναι οι κάτωθι:
- Τρέξιμο (δηλαδή κίνηση όσο το στατιστικό της κίνησης του +1)
- Στρατολόγηση (αυτή η ενεργεία χρησιμοποιείται μονό για να μπει για πρώτη φορά η κάθε μονάδα στο πεδίο της μάχης). Δεν έχει καμιά άλλη χρήση μετά απ αυτό.
- Να απορροφήσει έναν κρύσταλλο ενεργείας. Αυτή η ενεργεία γίνεται μονό από τους θεούς ή τους τιτάνες και με αυτήν μπορούν να μαζέψουν ολοκληρωτικά έναν κρύσταλλο ενεργείας από το ταμπλό ή από κάποια φιλική τους φιγούρα και να φτάσουν ένα βήμα πιο κοντά στη νίκη. Προσοχή άλλο η απλή ενεργεία οπού μια μονάδα αποκτά προσωρινά τον κρύσταλλο κι άλλο αυτή η σύνθετη ενεργεία που κάνουν μονό οι θεοί και αποκτούν μόνιμα τον κρύσταλλο.
Αφού λοιπόν ο παίχτης αποφασίσει ποια μονάδα του θα ενεργοποιήσει και τι ενεργεία θα κάνει έχει το δικαίωμα πριν τελειώσει ο γύρος του να ενεργοποιήσει και μια δεύτερη (και τελευταία) διαφορετική μονάδα αυτόν τον γύρο. Για να το κάνει αυτό πρέπει αρχικά να πετάξει από το χέρι του μια κάρτα μπαλαντέρ κι εν συνεχεία την κάρτα ενεργοποίησης της 2ης μονάδας που επέλεξε. Επαναλαμβάνω πως δεν γίνεται ποτέ να ενεργοποιηθεί 2 φορές στον ίδιο γύρο η ιδία μονάδα. Τέλος πριν ολοκληρωθεί ο γύρος του ο κάθε παίχτης έχει το δικαίωμα να ανακαλέσει όλες τις άπλες θνητές μονάδες που έχουν ήδη στρατολογηθεί στο ταμπλό. Στο σημείο οπού βρίσκεται ο θεός του πετώντας απλώς άλλη μια κάρτα μπαλαντέρ από το χέρι του. Τώρα πλέον ήρθε η ώρα να παραδώσει τη σκυτάλη στον επόμενο παίχτη ο οποίος με τη σειρά του κάνει ακριβώς τα ιδία κτλ μέχρι να υπάρξει ο τελικός νικητής ο οποίος είπαμε είτε θα είναι αυτός που θα εξοντώσει τους αντιπάλους θεούς, είτε αυτός που θα μαζέψει πρώτος 4 κρυστάλλους. Αυτό ήταν το παιχνίδι μας σε γενικές γραμμές. Σαφώς δεν διεκδικεί δάφνες πρωτοτυπίας όμως όλοι οι μηχανισμοί του δένουν εξαιρετικά. Όπως κάθε ameritrash game έτσι κι εδώ το ταμπλό επηρεάζει την μάχη, καθώς υπάρχουν κλασικά, δάση, λάβες, κολώνες, λόφοι και διαφορές άλλες περιοχές οπού αλλάζουν τους κανόνες της μάχης και μεταβάλουν τα στατιστικά. Το Mythic battles pantheon έχει λίγο απ όλα κι αυτό είναι και το μεγάλο προνόμιο του τελικά. Έχει λίγο deck building επιλέγοντας τις μονάδες σου, έχει αρκετή στρατηγική στο πως θα συνδυάσεις όλες αυτές τις ιδιότητες των μονάδων μεταξύ τους, έχει διαχείριση του χεριού σου στο πως και ποτέ θα παίξεις τις κάρτες σου, έχει area control στο ποιες περιοχές θα ελέγξεις ώστε να έχεις πιο εύκολη πρόσβαση στους κρυστάλλους ενώ τέλος έχει και διαχείριση στην τύχη κάτι το οποίο το απογειώνει.
Η σούπερ πρωτοτυπία του Pantheon φίλοι μου βρίσκεται στην μάχη. Ναι η μάχη του έχει ξεφύγει κατά πολύ από αντίστοιχα παιχνίδια οπού άπλα ρίχνουν το ζάρι και αν τύχουν έτυχαν. Εδώ υπάρχει ένα δίκαιο σύστημα οπού οι μονάδες με πιο πολλά ζαριά θα κάνουν σχεδόν πάντα πιο πολύ ζημιά από αυτές με τα λιγότερα ζαριά. Αυτό γίνεται γιατί κάθε ζάρι το οποίο αποτυγχάνει να κάνει hit και δεν έχει φέρει 0, μπορεί ο παίχτης να το ξεσκαρτάρει και να αυξήσει κατά 1 το αποτέλεσμα οποιουδήποτε αλλού ζαριού του. Έτσι για παράδειγμα αν πετυχαίνεις κάποια μονάδα με 5 κι έχεις φέρει σε 7 ζαριά 5-4-2-2-3-1-0 μπορείς να ξεσκαρτάρεις το ένα 2 για να κανείς το 4αρι σου 5 και να πετύχεις κι εν συνεχεία να ξεσκαρτάρεις και το άλλο 2 και τον 1 να αυξήσεις το 3 σου κατά δυο πόντους και να το κανείς κι αυτό 5 πετυχαίνονται συνολικά 3 χτυπήματα. Το μονό που δεν μπορείς να χρησιμοποιήσεις δηλαδή είναι το ζάρι που έφερε 0. Αυτό το θεωρώ πολύ δίκαιο σύστημα γιατί ακόμα και σε μια κακή ζαριά σίγουρα θα έχεις ζαριά να κάψεις ώστε να καταφέρεις να πετύχεις έστω μια φορά τον αντίπαλο σου!
Συνοψίζοντας λοιπόν και όπως είπα και στον πρόλογο δίχως να είμαι αντικειμενικός, το mythic battles είναι ένα παιχνίδι που διεκδικεί και μάλλον θα κερδίσει μια θέση στο τοπ 10 μου καθώς έχει και την ποικιλία που χρειάζεται και το gameplay που σε κάνει να κολλήσεις μαζί του! Στα θετικά του είναι οι πολλές μινιατούρες και οι ιδιότητες και τα στατιστικά της κάθε μονάδας που είναι διαφορετικά, καθώς επίσης και τα περιεχόμενα του, που είναι πολύ καλής ποιότητας! Στα αρνητικά τώρα, αν και πρέπει να ψάξω πολύ για να βρω κάτι, είναι ότι κάποιες φιγούρες δείχνουν να έχουν σχεδιαστεί πιο πρόχειρα από κάποιες άλλες και δεν έχουν την ιδία λεπτομέρεια. Βεβαία στις 100 φιγούρες να μην είναι τελείες οι 10 δεν λέει κάτι αλλά αυτό είναι ένα λάθος της εταιρείας το οποίο ελπίζουμε στο επόμενο παιχνίδι της να διορθώσει. Και τώρα τέρμα τα λόγια… Αρπάξτε θεοί τα όπλα σας, μαζέψτε τους στρατούς σας, ετοιμάστε τις ειδικές σας δυνάμεις και μπείτε στο πεδίο της μάχης να διεκδικήσετε την κυριαρχία του Ολύμπου. Το μέλλον της ανθρωπότητας βρίσκεται πλέον στα δικά σας χεριά…
Κριτική Παιχνιδιού
Θέμα - 9
Ευκολία Εκμάθησης - 8.5
Διασκέδαση - 10
Περιεχόμενα - 10
Στρατηγική - 9
Απουσία Τύχης - 7.5
9
Εξαιρετικό
Πανέμορφο και άκρως τακτικό παιχνίδι με λεπτομερείς μινιατούρες και θέμα την Αρχαία Ελληνική Μυθολογία. Εντυπωσιακό τόσο στο μάτι όσο και στο τραπέζι, καθηλώνει...
4 Gods
- Zeus
- Ares
- Athena
- Hades
5 Heroes
- Odysseus
- Atalanta
- Leonidas
- Achilles
- Heracles
4 Monsters
- Minotaur
- Hydra
- Medusa
- Cerberus
24 Troops
- 4 Amazons
- 6 Hell Hounds
- 4 Hell Warriors
- 5 Hoplites
- 2 Centaurs
- 3 Spartans
24 Terrain 3D Cardboard Elements
-
- 10 Ruin Columns
- 2 Obstacle Rocks
- 12 Forest Trees
13 Character Dashboards & Plastic Stat Clips (Brown)
146 Cards (Characters, Omphalos, Art of War)
10 Engraved Dice
2 Double-Sided Game Boards
20 Tokens
1 Campaign Book (6 Scenarios)
1 Rulebook