Κεντρική / Game / Might & Magic Heroes (2012)

Might & Magic Heroes (2012)

Στο επιτραπέζιο παιχνίδι Might & Magic Heroes κάθε παίκτης ηγείται μιας από τις διαφορετικές φατρίες που προσφέρει το κουτί με σκοπό να κατακτήσει και να κυβερνήσει τα βασίλεια του Ashan. Αρχικά οι παίκτες ελέγχουν μόνο έναν ήρωα και έχουν στη διάθεση τους ένα μικρό στρατό και μια πόλη (όπως και στο video game). Ωστόσο με κάθε γύρο που θα περνάει οι ήρωες των παικτών θα κερδίσουν εμπειρία, α μεγαλώσουν σε δύναμη, οι στρατιές τους θα πολλαπλασιαστούν και οι πόλεις τους θα μετατραπούν σε μεγαλοπρεπείς πρωτεύουσες με περισσότερα κτίρια και επιλογές. Στην πορεία οι παίκτες θα προσλάβουν περισσότερους ήρωες, θα ελέγξουν ορυχεία στον χάρτη για πολύτιμες πρώτες ύλες αλλά και χρυσό, θα πολεμήσουν με τέρατα και σκοτεινά πλάσματα, θα αναζητήσουν μαγικά αντικείμενα και θα εξερευνήσουν. Καθώς ο χρόνος θα περνάει το παιχνίδι θα πλησιάζει αναπόφευκτα στην τελική αναμέτρηση των αντίπαλων βασιλείων που θα ελέγχονται από τους παίκτες μέσα στο χάρτη. Ο νικητής πρέπει να αποδείξει ότι η φατρία που ελέγχει είναι εκείνη με την καλύτερη ανάπτυξη, τους περισσότερους ήρωες, την μεγαλύτερη πρωτεύουσα και τις πιο σωστές τακτικές στην μάχη. Όποιος καταφέρει να συγκεντρώσει την περισσότερη δύναμη για τον ίδιο και τους υπηκόους του βασιλείου που ελέγχει θα γίνει ο υπέρτατος άρχοντας του Ashan και θα κερδίσει το παιχνίδι…

Στο επιτραπέζιο παιχνίδι Might & Magic Heroes κάθε παίκτης ηγείται μιας από τις διαφορετικές φατρίες που προσφέρει το κουτί με σκοπό να κατακτήσει και να κυβερνήσει τα βασίλεια του Ashan. Αρχικά οι παίκτες ελέγχουν μόνο έναν ήρωα και έχουν στη διάθεση τους ένα μικρό στρατό και μια πόλη (όπως και στο video game). Ωστόσο με κάθε γύρο που θα περνάει οι ήρωες των παικτών θα κερδίσουν εμπειρία, α μεγαλώσουν σε δύναμη, οι στρατιές τους θα πολλαπλασιαστούν και οι πόλεις τους θα μετατραπούν σε μεγαλοπρεπείς πρωτεύουσες με περισσότερα κτίρια και επιλογές. Στην πορεία οι παίκτες θα προσλάβουν περισσότερους ήρωες, θα ελέγξουν ορυχεία…

Κριτική Παιχνιδιού

Θέμα - 8
Ευκολία Εκμάθησης - 6.5
Διασκέδαση - 8
Περιεχόμενα - 8
Στρατηγική - 7.5
Απουσία Τύχης - 6.5

7.4

Καλό

Μεταφορά σε επιτραπέζιο του γνωστού και δημοφιλούς video game με όμορφα στοιχεία που θυμίζουν σε μεγάλο βαθμό το παιχνίδι για PC...

User Rating: 3.8 ( 1 votes)

Διαβάστε το άρθρο του Αχιλλέα Γαρυφάλου στην στήλη του ΠΑΙΧΝΙΔΙΑ ΣΤΡΑΤΗΓΙΚΗΣ & ΦΑΝΤΑΣΙΑΣ εδώ ή και παρακάτω:

Το Might and Magic είναι ένα επιτραπέζιο παιχνίδι 2-4 παιχτών με διάρκεια 3 ωρες περίπου. Προσωπικά δεν έχω παίξει ποτέ το αντίστοιχο παιχνίδι σε ηλεκτρονικό υπολογιστή διότι δεν είχα υπολογιστή τα παλιά χρόνια που είχε κυκλοφορήσει αυτό και τις πιο σύγχρονες εκδόσεις του δυστυχώς δεν έτυχε να τις δοκιμάσω. Για τον λόγο αυτό δεν μπορώ να κάνω σύγκριση αν σου βγάζει το κλίμα όπως στο ηλεκτρονικό παιχνίδι, πάντως από γνώμες έμπειρων φίλων μου λένε ότι είναι μια καλή μεταφορά. Εγώ λοιπόν θα επικεντρωθώ αποκλειστικά στο επιτραπέζιο παιχνίδι το οποίο θεωρώ ότι είναι μια εξαιρετική παραγωγή τόσο από θέμα περιεχομένων όσο κι από θέμα gameplay.

Το ταμπλό του παιχνιδιού αποτελείται από 16 μεγάλα τετράγωνα χαρτονένια πλακίδια τα οποία περιλαμβάνουν μέσα τους αλλά μικρότερα τετράγωνα που είναι οι διάφορες περιοχές και τα terrain που έχει ο κόσμος στον οποίο βρισκόμαστε. Αναλόγως τον αριθμό των παιχτών παίζουν τα αντίστοιχα μεγάλα  τετράγωνα πλακίδια. Σε παιχνίδι 2 παιχτών παίζουν μόνο τα 9, στους 3 τα 12 ενώ σε παιχνίδι  4 και τα 16 πλακίδια! Κάθε παίχτης επιλέγει μια φυλή από τις 4 διαθέσιμες (sanctuary, necropolis, haven, stronghold) παίρνει όλα τα παρελκόμενα αυτής και ήμαστε έτοιμοι να ξεκινήσουμε το παιχνίδι.

Κάθε φυλή αποτελείται από την πρωτεύουσα την οποία οι παίχτες την τοποθετούν στο ταμπλό στο αρχικό set up όπου ορίζει το στήσιμο του παιχνιδιού και παίρνουν το ταμπλό της πρωτεύουσας τους μπροστά τους. Το ταμπλό μας δείχνει το επίπεδο που βρίσκεται η πρωτεύουσα, κάθε φυλής και τα διαθέσιμα κτίρια και μονάδες στρατού όπου μπορεί να χτίσει-στρατολογήσει. Επιπλέον από 3 ήρωες εκ των οποίων οι παίχτες επιλέγουν τον έναν να ξεκινήσει την περιπέτεια καθώς και αρκετές μονάδες στρατού, οι οποίες ακολουθούν τον ήρωα της κάθε φυλής και πολεμούν μαζί του. Εδώ να σημειωθεί ότι κανένας ήρωας δεν μπορεί να κινηθεί στο ταμπλό δίχως να έχει στρατό να τον ακολουθεί κι αν χάσει όλο τον στρατό του επιστρέφει αμέσως στην πρωτεύουσα του από την οποία μπορεί και να στρατολογήσει. Επιπλέον κάθε φυλή έχει τα κτίρια της τα οποία μπορεί να χτίσει στη διάρκεια του παιχνιδιού (είναι ίδια για όλες τις φυλές απλώς κάθε φυλή έχει τα δικά της έτσι ώστε οι παίχτες να μπορούν να αναπτυχθούν εντελώς διαφορετικά ο ένας από τον άλλον). Επίσης κάθε φυλή παίρνει στο αρχικό στήσιμο αγαθά άξιας 5 και χρήματα άξιας 7 καθώς επίσης και τις 3 κάρτες ενεργοποίησης που έχει. Τέλος φτιάχνουμε ένα event deck από το οποίο σε κάθε γύρο θα τραβάμε μια κάρτα και θα κάνουμε ότι συνέπειες μας λεει (αρνητικές για τους ήρωες και τους στρατούς τους) και πλέον ήμαστε πανέτοιμοι να εξηγήσουμε το παιχνίδι.

Η κάρτα ήρωα μας δείχνει τις δυνάμεις του κάθε ήρωα της κάθε φυλής και τα στατιστικά του. Πιο αναλυτικά λοιπόν μας δείχνει την δύναμη μάχης του ήρωα (πόσο δυνατός είναι στην μάχη), την δύναμη μαγείας του (αντίστοιχα στα μαγικά κόλπα), την ταχύτητα του (initiative) όσον αφορά το πόσο γρήγορα ενεργεί στις μάχες, την ηγεσία του (πόσες μονάδες στρατού μπορεί να έχει μαζί του καθώς κινείται δηλαδή όσο μεγαλύτερο το νούμερο τόσο περισσότερο στρατό μπορεί να οδηγεί μαζί του και τέλος κάποιες αρχικές ιδιότητες που τον διαφοροποιούν από τους υπόλοιπους της φυλής του κι έχουν αρκετή σημασία στην εξέλιξη του παιχνιδιού.

Οι μονάδες στρατού από την άλλη έχουν κι αυτές με τη σειρά τους την δύναμη μάχης, το initiative και ορισμένες πιο δυνατές και κάποιες ικανότητες. Οι μονάδες συμβολίζονται στο παιχνίδι με μικρά τετράγωνα πλακίδια διπλής όψης όπου η μια όψη είναι οι απλές μονάδες, ενώ η άλλη όψη οι εκλεκτές (elite) μονάδες. Η διάφορα ανάμεσα στις απλές και τις εκλεκτές μονάδες είναι ότι μπορεί κάποια από τις 2 πλευρές να διαθέτει κάποια ικανότητα σε σχέση με την άλλη κι ότι όλες μα όλες οι εκλεκτές μονάδες έχουν 2 πόντους ζωής ενώ οι απλές έναν. Έτσι μια απλή μονάδα αν δεχτεί χτύπημα αφαιρείται από το ταμπλό του ήρωα που ακολουθεί ενώ μια εκλεκτή μονάδα γυρνάει όψη και συνεχίζει να μάχεται ως απλή μονάδα πλέον, μέχρι να δεχτεί και 2ο χτύπημα και να αφαιρεθεί κι αυτή.

Στο Gameplay τώρα ξεκινώντας από τον 1ο παίχτη και πηγαίνοντας δεξιόστροφα. Κάθε παίχτης ενεργοποιεί μια κάρτα ενεργοποίησης του (από τις 3 που έχει από το αρχικό στήσιμο) εκτελεί την ενέργεια που επέλεξε και γυρνάει την κάρτα αυτή με την όψη προς τα κάτω (δεν την έχει πλέον διαθέσιμη). Κατόπιν ο επόμενος παίχτης κάνει το ίδιο και συνεχίζεται έτσι  έως ότου όλοι οι παίχτες είτε να παίξουν και τις 3 κάρτες τους είτε να πάνε πάσο. Όταν τελειώσουν όλοι οι παίχτες ολοκληρώνεται και ο γύρος και ξεκινάμε έναν καινούριο τραβώντας καινούρια κάρτα event και περνώντας τον δείκτη 1ου παίχτη στον επόμενο παίχτη. Το παιχνίδι συνεχίζεται καθ’ αυτόν τον τρόπο έως ότου είτε τελειώσει το event deck άρα ο παίχτης με τους περισσότερους πόντους είναι ο νικητής, είτε μέχρι να μαζέψει κάποιος παίχτης έναν αριθμό πόντων ανάλογα με το πλήθος των παιχτών (πχ 16 σε παιχνίδι 4 παιχτών). Στη 2η περίπτωση το παιχνίδι τελειώνει αμέσως δίχως καν να ολοκληρωθεί ο γύρος!

Οι κάρτες ενεργοποίησης αποτελούνται από 2 πιθανές πράξεις που μπορεί να κάνει ο κάθε παίχτης. έτσι λοιπόν ο παίχτης επιλέγει ποια από τις 2 πράξεις τις κάθε κάρτας ενεργοποίησης θα κάνει στον γύρο του. Οι πιθανές πράξεις που μπορεί να κάνει είναι οι εξής:

  1. Η σημαντικότερη και πιο συνηθισμένη είναι η κίνηση ΟΛΩΝ των ηρώων του. Ξεκινάει από έναν ήρωα του τον οποίο κινεί στα μικρότερα τετράγωνα του ταμπλό ώστε να επισκεφτεί τις περιοχές που περιέχουν εχθρούς (και να πολεμήσει κερδίζοντας την λεία τους) λατομεία (για παραγωγή αγαθών και χρημάτων) και γενικώς να παει όπου νομίζει ότι τον συμφέρει βάσει στρατηγικής. Επιλέγοντας την κίνηση κάθε παίχτης ενεργοποιεί όλους του τους ήρωες έναν έναν, όμως πρέπει να ολοκληρώσει την κίνηση του 1ου πριν προχωρήσει στην κίνηση του 2ου κτλ. Σε κάθε κίνηση ο ήρωας μπορεί να μετακινηθεί στο ταμπλό οριζόντια και κάθετα (όχι διαγώνια) ως 4 θέσεις και να κάνει μια μάχη. Αφού ολοκληρώσει την κίνηση ενός ήρωα, αν ο παίχτης έχει χτίσει το κτίριο που του επιτρέπει να στρατολογήσει και 2ον ήρωα και τον έχει ήδη στρατολογήσει μπορεί να κινήσει κι αυτόν με τον ίδιο τρόπο κτλ. Ο μέγιστος αριθμός ηρώων που έχει κάθε φυλή είναι 3. Αν ο ήρωας μπει σε περιοχή με εχθρικά στρατεύματα ή σε περιοχή με ουδέτερα στρατεύματα (τα οποία είναι τα περισσότερα και μπαίνουν προκαθορισμένα από το στήσιμο του παιχνιδιού) τότε αμέσως ξεκινάει μια μάχη την οποία θα δούμε παρακάτω πως γίνεται. Αν ο παίχτης νικήσει τότε μπορεί να εξερευνήσει την περιοχή ή να την καταλάβει αν είναι κάποιο σημείο που δίνει πόντους νίκης ή αγαθά ή χρυσό.
  2. Να ενεργοποιήσει την κάρτα που μαζεύει αγαθά και χρυσό από τις περιοχές που ελέγχει. Απλώς εκεί παίρνει όλα όσα παράγουν οι περιοχές του και γυρνάει την κάρτα με την όψη προς τα κάτω.
  3. Να χτίσει. Το χτίσιμο έχει 2 χρήσεις μπορεί ο παίχτης είτε να χτίσει ένα διαθέσιμο κτίριο βάσει του επιπέδου της πρωτεύουσας του, είτε να ανεβάσει την πρωτεύουσα του ένα επίπεδο πληρώνοντας το αντίστοιχο κόστος
  4. Στρατολόγηση: Αν ένας παίχτης έχει τον ήρωα του στην πρωτεύουσα μέσα τότε μπορεί να στρατολογήσει στρατό για αυτόν πληρώνοντας το αντίστοιχο πόσο σε χρήματα. Να σημειωθεί ότι όσο μεγαλύτερο το επίπεδο της πρωτεύουσας τόσο καλύτερο στρατό μπορεί ο ήρωας να στρατολογήσει.

Αυτές είναι οι πράξεις όπου ο κάθε παίχτης μπορεί να κάνει στον γύρο του. Να δούμε λίγο και πως γίνεται η μάχη και έτσι θα έχουμε μια ολοκληρωμένη εικόνα του παιχνιδιού πλέον:

Οι μάχες στο Might and Magic γίνονται ως εξής λοιπόν: Πρώτα απ όλα τοποθετείται στο ταμπλό στην περιοχή όπου γίνεται η μάχη ένα πλακίδιο που μας υπενθυμίζει το σημείο. Εν συνεχεία όλοι οι ήρωες μαζί με όλες τις μονάδες στρατού που υπάρχουν στην περιοχή αφαιρούνται από το ταμπλό και τοποθετούνται με την σειρά της ταχύτητας τους (από τη μεγαλύτερη στη μικρότερη) πάνω σ ένα ειδικό ταμπλό που υπάρχει το λεγόμενο initiative track. Επειδή μπορεί να υπάρχουν πάνω από μια ίδια μονάδα στρατού που να πολεμάει, όλες οι ίδιες μονάδες τοποθετούνται σε στοίβα. Αφού γίνει κι αυτό το βήμα ξεκινάει ο 1ος γύρος μάχης. Η στοίβα που βρίσκεται στην 1η θέση του initiative track επιτίθεται 1η και ο παίχτης που την ελέγχει παίρνει τόσα ζαριά όσα είναι το πλήθος αυτής και τα ρίχνει (οχ αν έχει 3 βαμπίρ παίρνει 3 ζαριά). Για κάθε ζάρι μικρότερο ή ίσο του αριθμού της δύναμης μάχης του πετυχαίνει ένα χτύπημα. Για κάθε χτύπημα ο αντίπαλος του επιλέγει μια μονάδα οπουδήποτε πάνω στο initiative track και αν είναι απλή μονάδα την αφαιρεί ενώ αν είναι εκλεκτή την γυρνάει στην πίσω όψη της. αυτό γίνεται συνεχεία μέχρι να έχουν επιτεθεί όλες οι ζωντανές μονάδες. Όταν γίνει αυτό ολοκληρώνεται ο γύρος μάχης και οι παίχτες έχουν το δικαίωμα να υποχωρήσουν. Αν δεν το κάνουν συνεχίζεται ο 2ος γύρος με τον ίδιο τρόπο ακριβώς έως ότου κάποια πλευρά να χάσει όλες τις μονάδες τις. Τα τέρατα που υπάρχουν στον κόσμο (τα ουδέτερα δηλαδή) δεν γίνεται να υποχωρήσουν. Αν κάποιος παίχτης υποχωρήσει επιστρέφει στην πρωτεύουσα του και πρέπει να αφαιρέσει από το στρατού του ήρωα του 2 μονάδες στρατού της επιλογής του. Το παιχνίδι συνεχίζεται κατά αυτόν τον τρόπο έως ότου τελειώσει το event deck ή κάποιος παίχτης μαζέψει τους απαιτούμενους πόντους.

Να σημειωθεί ότι οι παίχτες νικώντας τα ουδέτερα τέρατα κερδίζουν θησαυρούς, αντικείμενα άξιας αλλά και πόντους εμπειρίας ώστε να αναβαθμίσουν τον ήρωα τους μαθαίνοντας καινούρια ξόρκια ή καινούριες τεχνικές μάχες σαφώς καλύτερες από τις αρχικές. Συνοψίζοντας λοιπόν το Might and Magic είναι ένα πολύ ωραίο ανταγωνιστικό παιχνίδι, το οποίο πραγματικά σε ταξιδεύει. Είναι λίγο πολύπλοκο στην αρχή αλλά μετά από 2-3 γύρους μπαίνεις αμέσως στο νόημα. Το κακό που έχει είναι το rulebook του το οποίο ένιωσα σαν να διαβάζω για πανελλήνιες… Μεγάλες σελίδες με ελάχιστες εικόνες, κανένα σχεδόν παράδειγμα και λίγο αχταρμάς. Κατά τα αλλά θα ήθελα οι μονάδες να ήταν φιγούρες κι όχι πλακίδια καθώς το παιχνίδι είναι άκρως θεματικό αλλά δέχομαι ότι κάτι τέτοιο δε θα ήταν εφικτό κι αν εντέλει ήταν θα εκτόξευε το κόστος παραγωγής.

Αγαπητοί μου φίλοι εσείς τι λέτε? Θα θυμηθείτε τις ένδοξες μέρες του παρελθόντος και θα εισχωρήσετε στον κόσμο των ηρώων του Might and Magic ή θα μείνετε στην σκληρή πραγματικότητα του κόσμου της Ελλάδας? Όσο για εσάς που δεν έχετε ιδέα τι είναι αυτός ο κόσμος ένα θα σας πω… Ούτε εγώ είχα και τώρα τον λάτρεψα!!! Τολμήστε το και δεν θα το μετανιώσετε…

Στο επιτραπέζιο παιχνίδι Might & Magic Heroes κάθε παίκτης ηγείται μιας από τις διαφορετικές φατρίες που προσφέρει το κουτί με σκοπό να κατακτήσει και να κυβερνήσει τα βασίλεια του Ashan. Αρχικά οι παίκτες ελέγχουν μόνο έναν ήρωα και έχουν στη διάθεση τους ένα μικρό στρατό και μια πόλη (όπως και στο video game). Ωστόσο με κάθε γύρο που θα περνάει οι ήρωες των παικτών θα κερδίσουν εμπειρία, α μεγαλώσουν σε δύναμη, οι στρατιές τους θα πολλαπλασιαστούν και οι πόλεις τους θα μετατραπούν σε μεγαλοπρεπείς πρωτεύουσες με περισσότερα κτίρια και επιλογές. Στην πορεία οι παίκτες θα προσλάβουν περισσότερους ήρωες, θα ελέγξουν ορυχεία…

Κριτική Παιχνιδιού

Θέμα - 8
Ευκολία Εκμάθησης - 6.5
Διασκέδαση - 8
Περιεχόμενα - 8
Στρατηγική - 7.5
Απουσία Τύχης - 6.5

7.4

Καλό

Μεταφορά σε επιτραπέζιο του γνωστού και δημοφιλούς video game με όμορφα στοιχεία που θυμίζουν σε μεγάλο βαθμό το παιχνίδι για PC...

User Rating: 3.8 ( 1 votes)
  • 16 map tiles
  • 4 capital sheets
  • Battle Initiative Track
  • 12 Hero cards
  • 150 small sized-cards
  • 350+ different tokens
  • 60 wooden control markers
  • 12 wooden heros markers (and stickers)
  • 4 wooden capital markers
  • 1 special six-sided die
  • 5 eight-sided dice
  • Rulebook
more games

Messina 1347 (2021)
Arkham Horror The Card Game Revised Core Set (2016)
Maquis (2013)
Eldritch Horror (2013)
7 Wonders Architects (2021)
Golem (2021)
Boonlake (2021)
Euthia Torment of Resurrection (2021)
Pandemic Legacy Season 1 (2015)
Ark Nova (2021)
Tinners' Trail (2021)
Arkham Horror (Third Edition) (2018)
Anno 1800 (2020)
Tranglar (2021)
Stardew Valley The Board Game (2021)
MicroMacro Ανεξιχνίαστες Υποθέσεις (2021)

Σχετικά με Epitrapaizoume

” We don’t stop playing because we grow old; we grow old because we stop playing” δηλαδή ” Δεν σταματάμε να παίζουμε επειδή γερνάμε αλλά γερνάμε επειδή σταματάμε να παίζουμε” George Bernard Μας αρέσουν τα επιτραπέζια παιχνίδια και κυρίως μας αρέσει να διασκεδάζουμε παίζοντας ότι λογής παιχνίδι υπάρχει με καλούς φίλους και παρέα!!! Αυτή ήταν και θα είναι η κινητήρια δύναμη αυτής της σελίδας. Η φιλοσοφία του Επιτραπαίζουμε είναι ότι τα παιχνίδια μας φέρνουν περισσότερο κοντά... πήγαινε παίξε

Δείτε επίσης...

TOP 30 Must Have Boardgames – Essen Spiel 2022 by Epitrapaizoume

⚡️ https://linktr.ee/epitrapaizoume 🎲 TOP 30 Must Have Boardgames – Essen Spiel 2022 by Epitrapaizoume ✏️ …