Βαθμολογία: 8.50
Κατάταξη: 137
Σχεδιαστής | Adam Carlson, Josh J. Carlson |
Παίκτες | 1–4 |
Διάρκεια | 60–120 λεπτά |
Ηλικίες | 12 |
Γλώσσα | Μέτρια ύπαρξη κειμένου μέσα στο παιχνίδι, Χρειάζεται βοηθητικό σημείωμα ή επικόλληση κειμένου |
Κατηγορία | Adventure (Περιπέτειας),Dice (Ζάρια),Fantasy (Φαντασίας) |
Εκδόσεις | Chip Theory Games |
Το Too Many Bones έρχεται γεμάτο υλικό για ατελείωτες ώρες παιχνιδιού σε ένα είδος καινούργιο στο χόμπι μας, στο dice-builder RPG. Το παιχνίδι παίρνει ότι γνωρίζετε για τα παιχνίδια ζαριών και τα RPG και φτιάχνει κάτι εντελώς διαφορετικό και πρωτότυπο. Αν και παιχνίδι ζαριών εγγυάται ότι η στρατηγική δεν θα σας λείψει σε καμία παρτίδα, ενώ η φαντασία που πηγάζει από τις RPG ρίζες του, σας βάζει απευθείας στον ρόλο μιας νέας θαρραλέας φυλής που ξεκινάει τις περιπέτειες της απέναντι στις ολοένα αυξανόμενες δυνάμεις του κακού που συγκεντρώνονται στον Βορρά. Το παιχνίδι παίζεται το ίδιο καλά από έναν έως τέσσερις παίκτες, οπότε είτε αποφασίσετε να αντιμετωπίσετε μόνοι σας τον εχθρό είτε να μαζευτείτε με τους φίλους σας, συνεργατικά, για την επίθεση στον Βορρά, το μόνο σίγουρο είναι ότι θα σας αρέσει ότι και αν επιλέξετε. Με πάνω από εκατό μοναδικά ζάρια ιδιοτήτων και μέχρι 7 διαφορετικά classes για να διαλέξετε, κάθε μάχη δεν θα είναι ποτέ η ίδια και θα σας προκαλέσει ενθουσιασμό από την αρχή ξανά. Η περιπέτεια των ηρώων σας θα διαρκέσει από οκτώ έως δώδεκα ημέρες, μέχρι και να καταφέρετε (αν καταφέρετε) να φτάσετε τον τελικό προορισμό σας όπου θα αντιμετωπίσετε τον τελικό κακό και τα πλάσματα που έχει στην διάθεση του. Στην διαδρομή θα έρθετε αντιμέτωποι με τις αποφάσεις της ιστορίας που θα ξεδιπλώνεται όμορφα μπροστά σας και θα σας καλεί κάθε φορά να υπολογίσετε τα ρίσκα και τις ανταμοιβές του μονοπατιού που ακολουθείτε…
Κριτική Παιχνιδιού
Θέμα - 9
Ευκολία Εκμάθησης - 7.5
Διασκέδαση - 9
Περιεχόμενα - 10
Στρατηγική - 8.5
Απουσία Τύχης - 7
8.5
Πολύ Καλό
Όπως σωστά λέει και η λεζάντα επάνω στο κουτί, πρόκειται για ένα Dice RPG Builder, ιδιαίτερα έξυπνο και καινοτόμο με καταπληκτική παραγωγή και ατελείωτες ώρες παιχνιδιού...
Διαβάστε το άρθρο του Άρη Κτιστάκη στην στήλη του εδώ ή και παρακάτω:
“…άλλη μια ηλιόλουστη μέρα στο Daelore ξεκινούσε για την υπέροχη φυλή των Gearlocks. Το να είσαι μισός Goblin, μισός Elf δεν είναι και ότι καλύτερο και ότι πιο διαχειρίσιμο. Αν όμως έχεις καταφέρει να «δαμάσεις» τα καλύτερα χαρακτηριστικά και από τις δύο φυλές, τότε ναι είσαι ένας πραγματικός Gearlock.”
Βέβαια διαφορές πάντα θα υπάρχουν , και κάθε χαρακτήρας είναι μοναδικός, ωστόσο οι τέσσερις αδελφικοί φίλοι: ο Tink, o Βoomer, ο Τantrum και ο Patches πάντα βρίσκανε τον τρόπο να επιβιώνουν μέσα από τις μάχες και τις δύσκολες καταστάσεις. Και πιστέψτε μετά από τόσα χρόνια, μετά από τόσες προκλήσεις, έχουν δει πολλά κόκαλα… Πάρα πολλά κόκαλα!!! To Too Many Bones είναι ζαροπαίχνιδο (dice game) το οποίο λαμβάνει χώρα σε ένα φανταστικό κόσμο (fantasy world) έχοντας παράλληλα στοιχεία ενός γνήσιου RPG. Το παιχνίδι «φιλοξενεί» από 1-4 παίκτες, όπου κάθε παίκτης διαλέγει έναν από τους τέσσερις χαρακτήρες (στο βασικό παιχνίδι) στην προσπάθειά του να εξοντώσει τον εκάστοτε τύραννο του Daelore.
Κάθε χαρακτήρας έχει το δικό του χάρισμα, όπως μας έχουν συνηθίσει οι κατηγορίες αυτών των παιχνιδιών και κατά συνέπεια οι βασικές μας επιλογές είναι μεταξύ ενός tank (Tink), ενός healer (Patches), ενός dps (Tantrum) και του πιο περίεργου βομβιστή (Boomer). To παιχνίδι είναι αμιγώς συνεργατικό, κρατάει από 45 λεπτά μέχρι 2 ώρες (ανάλογα τον αριθμό των παικτών και το επιλεγμένο σενάριο), και μοναδικός μας σκοπός δεν είναι άλλος από την εξόντωση του εκάστοτε τυράννου του Daelore.
ΠΡΟΕΤΟΙΜΑΣΙΑ
Κάθε παίκτης θα διαλέξει έναν ήρωα και θα πάρει μπροστά του το αντίστοιχο playmat το οποίο απεικονίζει την εξέλιξή του, ένα σετ 20 ζαριών στο χρώμα του χαρακτήρα που αντιστοιχούν στις ιδιότητές του (abilities) και τα στατιστικά του, καθώς και τη σχετική μάρκα (chip) στην οποία και απεικονίζεται ο χαρακτήρας μας. Επιπλέον , κάθε ήρωας συνοδεύεται από τη χαρακτηριστική του κάρτα (reference sheet) στην οποία περιέχονται όλες οι πληροφορίες για τις δυνατότητές του και τις διαθέσιμες επιλογές που έχει. Εν συνεχεία , θα διαλέξουμε έναν από τους 9 διαθέσιμους τυράννους, οι οποίοι έρχονται σε διαφορετικά επίπεδα δυσκολίας και διάρκειας για το εκάστοτε σενάριο. Η κάρτα του τυράννου θα μας υποδείξει ποιο στρατό θα αντιμετωπίσουμε κατά τη διάρκεια του σεναρίου, οι οποίοι έρχονται σε 5 διαφορετικές φυλές με διαφορετικά χαρακτηριστικά για κάθε φυλή. Θα καταρτίσουμε το event deck προσθέτοντας κάρτες γεγονότων τόσες όσες οι μέρες που μας δίνονται σαν διορία για να φτάσουμε στο κάστρο και να εξοντώσουμε το τύραννο, καθώς και κάποιες εισαγωγικές κάρτες (encounter cards) οι οποίες τυπικά μας βοηθούν στο να ξεκινήσουμε πιο «μαλακά» την περιπέτειά μας. Τέλος θα ανακατέψουμε το deck των απλών (loot) και των πολύτιμων θησαυρών (trove loot) σε δύο ξεχωριστές στοίβες.
ΣΥΝΟΨΗ ΓΥΡΟΥ
Κάθε γύρος αποτελείται από συγκεκριμένες απλές φάσεις η οποίες είναι:
- Τραβάμε μια κάρτα από το event deck και διαλέγουμε μια από τις δύο προσφερόμενες επιλογές. Κάθε επιλογή έχει διαφορετικό βαθμό δυσκολίας με αποτέλεσμα να είναι διαφορετικά και τα αντίστοιχα rewards. H επιλογή μας μπορεί να είναι η επίλυση ενός γεγονότος , είτε μέσω της διπλωματικής οδού (αποφυγή μάχης), είτε μέσω μάχης. Θα υπάρξουν βέβαια και φορές που το να τραβήξεις το σπαθί από τη θήκη , θα είναι αναπόφευκτο…
- Εφ’όσον είναι ειρηνική η επίλυση τότε προχωράμε στο βήμα 3, αλλιώς ετοιμαζόμαστε για μάχη όπως θα πούμε παρακάτω
- Στη περίπτωση που έχει κερδιθεί ή μάχη έχει αποφευχθεί τότε κερδίζουμε τα ανάλογα rewards όπως αυτά απεικονίζονται πάνω στη κάρτα. Μπορούμε να κερδίσουμε ability points για να εξελίξουμε τον ήρωά μας, ή μπορούμε να κερδίσουμε απλά λάφυρα (loot) ή και πιο προηγμένα (trove loot) καθώς και journey points , που μας φέρνουν πιο κοντά στο κάστρο του τυράννου. Μετά την εξαργύρωση των κερδισμένων πόντων ή λάφυρων κλπ προχωράμε στο βήμα 4
- Σε κάθε περίπτωση (νίκης ή απώλειας μάχης ή ειρηνικής επίλυσης), τότε προχωράμε στο recovery phase, όπου έχουμε κάποιες επιλογές προκειμένου να ετοιμαστούμε για την επόμενη ημέρα.
1. ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ ΚΑΡΤΩN EVENT DECK: Κάθε γύρο (μέρα) τραβάμε μια κάρτα από το εν λόγω deck. Η μπροστινή πλευρά της κάρτας έχεις κείμενο που μας βάζει στο κλίμα, ενώ η πίσω πλευρά έχει την επίλυση του γεγονός μέσα από 2 επιλογές. Είναι ευνόητο ότι η πιο δύσκολη επιλογή θα μας ανταμείψει περισσότερο σε σχέση με την πιο εύκολη. Οι αποφάσεις εδώ είναι σημαντικές καθώς πρέπει να έχουμε στο μυαλό μας διάφορα πράγματα , όπως η σύνθεση του επερχόμενου στρατού που θα αντιμετωπίσουμε, ο ισχύον εξοπλισμός μας κλπ. Κατά συνέπεια, θα πρέπει να είμαστε πολλοί προσεκτικοί στις επιλογές καθώς οι προκλήσεις ναι μεν είναι μεγάλες, αλλά τα λάθη ασυγχώρητα. Ανεξάρτητα απ’το τι θα επιλέξουμε, η ανταμοιβή μας έρχεται σε πόντους ταξιδιού, σε πόντους δεξιοτήτων και κάρτες θησαυρών οι οποίες παρεμπιπτόντως μπορεί να μας ενισχύσουν αρκετά στο ταξίδι μας.
2. ΠΡΟΕΤΟΙΜΑΣΙΑ ΜΑΧΗΣ: Εφόσον επιλέξουμε στη κάρτα event τη μάχη, τότε θα πρέπει να προετοιμάσουμε τον αντίπαλο στρατό που θα αντιμετωπίσουμε. Οι εχθροί χωρίζονται σε 3 επίπεδα δυσκολίας: στο πρώτο επίπεδο (lvl 1), στο πέμπτο επίπεδο (lvl 5) και στο εικοστό επίπεδο (lvl 20). H event κάρτα που τραβήξαμε νωρίτερα μας πληροφορεί από πόσους πόντους πρέπει να αποτελείται η στοίβα (battle queue) με τον αντίπαλο στρατό (Βaddie Pts) . Η πιο συνηθισμένες περιπτώσεις που μπορεί να έχουμε είναι η φράση Battle Queue(BQ): Baddie Points, που το Βaddie Pts ισούται με τον αριθμό των παικτών επί τη μέρα που διανύουμε. Κατά συνέπεια , αν βρισκόμαστε στη 3η μέρα του σεναρίου και είμαστε 2 παίκτες, τότε θα πολλαπλασιάσουμε τα δύο νούμερα, δηλαδή 3×2= 6, που σημαίνει ότι η στοίβα των chips που θα φτιάξουμε θα αποτελείται από 1 εχθρό lvl 5 και ένα από lvl 1 (σύνολο 6). Τα μεγάλα lvl μπαίνουν πάνω-πάνω στη στοίβα και τα μικρότερα από κάτω, οπότε ξέρουμε ότι στην αρχή της μάχης θα αντιμετωπίσουμε τους πιο δυνατούς αντιπάλους. Σας κανόνας ορίζεται ότι πάντα βάζουμε μέσα το μεγαλύτερο δυνατό lvl από το γινόμενο που προέκυψε. Κατά συνέπεια δεν θα μπορούσαμε να βάλουμε 6 εχθρούς lvl 1 καθώς υπάρχει η δυνατότητα του lvl 5. Καταλαβαίνουμε λοιπόν, πώς όσο περνάνε οι μέρες και πλησιάζουμε στο κάστρο η αντίσταση μεγαλώνει καθώς την 6η μέρα, σε ένα παιχνίδι 2 παικτών τα Βaddie Ρoints θα είναι 12 , που σημαίνει (2 x5 lvl) + (2 x1 lvl) . Στη συνέχεια αφού φτιάξουμε τη στοίβα μας με τους εχθρούς να κοιτάνε προς τα κάτω (face down) , τους παρατάσουμε στη μάχη. Το battle map ένα grid 4×4 (σειρές – lanes) , όπου το μισό (4×2) αφορά τη τοποθέτηση των εχθρών και το υπόλοιπο 4×2 grid αφορά θέσεις τοποθέτησης των ηρώων μας. Ξεκινώντας από τη στοίβα μας βάζουμε το πρώτο αντίπαλο στη σειρά 1 , το δεύτερο στη σειρά 2 κ.ο.κ. Η τοποθέτηση γίνεται ανάλογα με το αν είναι melee ή ranged. Μόλις τοποθετήσουμε τους εχθρούς τότε μπαίνουμε κι εμείς με τη σειρά μας στη θέση που επιθυμούμε. Η σειρά ενεργοποίησης γίνεται με το initiative track καθώς κάθε αντίπαλος έχει το δικό του initiative (το υψηλότερο παίζει πρώτο) κλπ. Για να δούμε το initiative του ήρωά μας ρίχνουμε το ζάρι του και ανάλογα το τοποθετούμε στο track (οι ισοβάθμιες είναι υπέρ μας). Τέλος , αρπάζουμε τα σχετικά ζάρια επίθεσης και άμυνας και είμαστε έτοιμοι για ματώσουμε στο πεδίο της μάχης!
3α. ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ ΗΡΩΩΝ ΚΑΙ ΑΝΤΙΠΑΛΩΝ: Ξεκινώντας από το initiative track ενεργοποιούμε έναν-έναν τους αντιπάλους και στη συνέχεια ξεκινάμε πάλι από την αρχή (round 2). Oι ήρωες μας έχουν 4 βασικά στατιστικά: health (ζωή), dexterity (ταχύτητα), attack (επίθεση) και defense. Tα στατιστικά αυτά στο Playmat είναι τυπωμένα με αριθμούς που δείχνουν τα αρχικά χαρακτηριστικά του παίκτη. Τα στατιστικά αυτά αυξάνονται με skill points που ξοδεύουμε όταν επιλύουμε μια event κάρτα επιτυχώς. Η αντιστοιχία είναι 1:1 που σημαίνει για ένα skill point μπορώ να ανεβάζω τη ζωή μου κατά 1. Το health αυξάνει τη ζωή μας , και κατά συνέπεια μπορούμε να αντέξουμε στη μάχη περισσότερο, το dexterity πόσα συνολικά ζάρια επίθεσης και άμυνας μπορούμε να ρίξουμε, ενώ το attack και το defense υποδηλώνουν τα διαθέσιμα ζαριά άμυνας- επίθεσης. Εννοείται πως το σύνολο ζαριών άμυνας-επίθεσης δεν μπορεί να είναι μεγαλύτερο του dexterity μας. Επιπλέον κάθε ήρωας στο playmat του έχει 3 με 4 διαφορετικές «σχολές» μάχης που μπορεί να διαλέξει, ακολουθώντας το αντίστοιχο μονοπάτι εξέλιξης. Οι «σχολές» μάχης δίνουν συνολικά 16 ζάρια τα οποία είναι έξτρα ικανότητες μάχης τις οποίες , φυσικά, ποτέ δεν μπορούμε να τις αποκτήσουμε όλες μαζί σε μια παρτίδα. Η γνώση μιας δεξιότητας σημαίνει ότι αποκτάμε ένα ζάρι (από τα 16) ξοδεύοντας ένα skill point. Για τους αντιπάλους τα πράγματα είναι πιο απλά, καθώς κάθε μάρκα (chip) αντιπάλου περιγράφει το τύπο (goblin, wolf κλπ) το health του, το initiative του, τον αριθμό ζαριών άμυνας (εάν έχει) και επίθεσης καθώς και τυχόν έξτρα ιδιότητες που μπορεί να έχει. Και στις δύο περιπτώσεις η ζωή των ηρώων και των αντιπάλων απεικονίζεται με στο στοίβαγμα ισάριθμων κόκκινων chips κάτω από τη μάρκα με το αντίστοιχο πορτραίτο.
3β. ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ ΤΩΝ ΖΑΡΙΩΝ ΔΕΞΙΟΤΗΤΑΣ (skill dice): Κάθε δεξιότητα που αποκτάμε αντιστοιχεί σε ένα ζάρι. Το ζάρι επάνω έχει διάφορα γραφήματα που αντιστοιχούν σε διάφορες ενέργειες. Κάποιες φορές θα χρειαστεί να ρίξουμε τα ζάρια δεξιότητας για να δούμε τι θα χρησιμοποιήσουμε, κάποιες άλλες φορές τα ζάρια χρησιμοποιούνται σαν δείκτες μέτρησης (counters) ή σαν buffs που τοποθετούνται στα locked slot τα δικά μας ή των συμπαικτών μας. Αυτό που κάνει το παιχνίδι εξαιρετικά ενδιαφέρον είναι τα εξής σημαντικά:
- Tα skill die χρησιμοποιούνται μια φορά μόνο σε κάθε μάχη (combat round) , καθώς μετά γίνονται exhausted, πράγμα που σημαίνει ότι απαιτείται σωστή διαχείριση στο παίξιμό τους.
- Κάθε skill die μας μειώνει κατά ένα τα συνολικά διαθέσιμα ζάρια που μπορούμε να ρίξουμε με βάση το dexterity μας. Οπότε και εδώ θέλει προσοχή , καθώς ένα buff μπορεί να είναι εξαιρετικά χρήσιμο, ωστόσο μας κόβει από τα ζάρια άμυνας-επίθεσης
Επιπλέον στο τέλος της μάχης, όλα τα skill dice στα active slots και εκείνα που έχουν γίνει exhausted γυρίζουν ξανά στο ταμπλό μας , διαθέσιμα πλέον για τον επόμενο γύρο (μέρα) του παιχνιδιού.
3γ. ΔΙΕΞΑΓΩΓΗ ΜΑΧΗΣ: Oταν ο χαρακτήρας μας επιτίθεται, με βάσει το dexterity μας διαλέγουμε πόσα attack (άσπρα) και πόσα defense dice (κίτρινα) θα ρίξουμε (όχι όμως ξεπερνώντας τα αντίστοιχα στατιστικά τους). Δηλώνουμε πριν ρίξουμε τα ζάρια που θα επιτεθούμε και μετά μετράμε τα σπαθιά (attack) και τις ασπίδες (defense) και για κάθε σπαθί που μας ήρθε προκαλούμε μια ζημιά. Οι ασπίδες που φέραμε μπαίνουν στις θέση Active Slot και μας προστατεύουν από την επερχόμενη επίθεση που θα δεχτούμε. Καταλαβαίνουμε λοιπόν, πώς μόνο στο γύρο μας έχουμε την δυνατότητα να ταμπουρωθούμε αμυντικά. Διαφορετικά, αν ξοδέψουμε τα ζάρια μας όλα στην επίθεση θα είμαστε ευάλωτοι στη συνέχεια σε κάθε χτύπημα μέχρι να ξαναπαίξουμε. Ωστόσο για κάθε def die που βάζουμε στο active slot μειώνεται κατ’αντιστοιχία ο αριθμός των def ζαριών για τον επόμενο γύρο. Για παράδειγμα εάν έχω skill Def = 3 και ήδη στο active slot ένα def ζάρι, τότε τα διαθέσιμα def ζάρια για τον επόμενο γύρο είναι μόνο 2. Για τους αντιπάλους τα πράγματα είναι πιο απλά , καθώς ρίχνουν τα ζάρια επίθεσης και άμυνας και μοιράζουν τη ζημιά σε εμάς ανάλογα (εφόσον κάποιο ζάρι επίθεσης δεν «απορροφηθεί» από ζάρι άμυνας). Οι ιδιότητες που έχουν οι χαρακτήρες είναι πολύ σημαντικές και πρέπει πάντα να λαμβάνονται υπόψη καθώς μπορεί να αλλάξει τον διαθέσιμο αριθμό των ζαριών, των skill μας κλπ.
3δ. TOO MANY BONES: Kι αν για κάποιους μέχρι τώρα , το παιχνίδι φαντάζει αρκετά τυχερό, θα αναρωτηθεί κάποιος τι θα γίνει αν αστοχώ στις ζαριές μου(;). Όντως, σε όλα σχεδόν τα ζάρια , σε μια η περισσότερες πλευρές υπάρχει το γράφημα με τα κόκαλα, όπου σημαίνει (miss). εδώ, οι δημιουργοί για να μην αφήσουν τα πάντα στη τύχη , επινόησαν το Backup Plan, που δεν είναι τίποτα άλλο από την αξιοποίηση των ζαριών που έφεραν κόκαλα. Κάθε ήρωας έχει ένα εναλλακτικό σχέδιο (backup plan) αποτελούμενο από 5 slots. Για κάθε slot που καλύπτουμε με ζάρι με κόκαλα (miss) ενεργοποιείται μια ιδιότητα που μας βοηθάει μέσα στη μάχη. Όσο περισσότερο περιμένουμε να γεμίσουν τα slots η ανταμοιβή θα είναι μεγαλύτερη αφού ενεργοποιούνται μεγαλύτερες ιδιότητες. Κάθε φορά που κάνουμε χρήση του Backup Plan τα ζάρια στα slots ξοδεύονται , οπότε η μπάρα τυπικά αποδυναμώνεται (έχω τη δυνατότητα να χρησιμοποιήσω και μερικώς τα ζάρια αυτά, κοινώς να μη τα ξοδέψω όλα και να κάνω χρήση μικρότερης κλίμακας). Αποκορύφωμα του Backup Plan είναι όταν καταφέρω και έχω 6 ζάρια με κόκαλα ενεργά , όπου η αρχική δεξιότητα του χαρακτήρα μου γίνεται ακόμα δυνατότερη. Καταλαβαίνουμε λοιπόν πώς υπάρχουν και push your luck στοιχεία στο παιχνίδι αφού πάντα το να αφήσω το backup plan μου είναι μια προοπτική που εξιτάρει και προσδίδει μεγαλύτερα στοιχεία έντασης. Από εδώ έρχεται λοιπόν το παιχνίδι να αντλήσει και το βασικό του τίτλο , Too Many Bones, που ουσιαστικά εννοεί πώς ακόμα κι αν έρθουν πολλά κόκαλα (misses) το παιχνίδι σου δίνει την ευκαιρία να τα μετατρέψεις προς όφελός σου.
4. RECOVERY PHASE: Στη φάση αυτή, μετά το τέλος της μάχης (ή ακόμα κι αν δεν υπήρξε μάχη), όλοι οι παίκτες μπορούν:
- Nα προσπαθήσουν να ξεκλειδώσουν (lockpicking) ένα θησαυρό (trove loot)
- Nα ανταλλάξουν μεταξύ τους θησαυρούς
Επιπλέον κάθε παίκτης ξεχωριστά μπορεί να επιλέξει ένα μόνο από τα παρακάτω :
- Nα επανακτήσει τη ζωή του στο maximum εφόσον είχε απωλέσει μέρος της στη προηγούμενη μάχη
- Να ξεσκαρτάρει μια κάρτα θησαυρού που έχει και να ρίξει 6 ζάρια επίθεσης , όπου για κάθε κόκκαλο στο ζάρι που θα έρθει, θα τραβήξει αντίστοιχες κάρτες από τη στίβα θησαυρών (από την απλή μόνο στίβα) και θα επιλέξει να κρατήσει μόνο μία.
- Μπορεί να κάνει ανίχνευση του επερχόμενου στρατού από τις στίβες των chips ρίχνοντας ένα απλό εξάπλευρο ζάρι. Για αποτελέσματα 1-3 βλέπει τον πάνω-πάνω έχθρο από τη στίβα lvl 1, για αποτέλεσμα 4-5 βλέπει τον πάνω-πάνω έχθρο από τη στίβα lvl 5 και για αποτέλεσμα 6 βλέπει τον πάνω-πάνω έχθρο από τη στίβα lvl Εννοείται πώς κάθε αποτέλεσμα ισχύει για τα προηγούμενα μικρότερα (π.χ με 6 στο ζάρι μπορώ εκτός από lvl 20, να δώ και lvl 5 και lvl 1).
Μετά το phase αυτό, περνάμε στην επόμενη μέρα και τραβάμε μια νέα κάρτα από το event deck.
ΛΟΙΠΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ ΤΟΥ ΠΑΙΧΝΙΔΙΟΥ
Lockpicking: Στα λοιπά χαρακτηριστικά του παιχνιδιού θα προσθέσουμε την δυνατότητα διάρρηξης σεντουκιών με θησαυρούς (trove loot) με ένα πρωτότυπο τρόπο. Κάθε σεντούκι έχει τρεις κλειδαριές σε τρία διαφορετικά χρώματα. Κάθε κλειδαριά έχει και ένα αριθμό που συνιστά το επίπεδο δυσκολίας. Στο παιχνίδι υπάρχουν 4 ζάρια που αφορούν τη διάρρηξη αυτή, ένα για τη κάθε κλειδαριά στο χρώμα της και ένα γενικότερο ζάρι που μας επιτρέπει να τροποποιούμε τα αρχικά ζάρια. Για κάθε κλειδαριά έχουμε μια ριξιά και μόνο και για να πάμε στην επόμενη πρέπει να έχουμε ξεκλειδώσει την προηγούμενη. Τα ζάρια αν και χρωματικά διαφορετικά έχουν αξίες για όλες τις κλειδαριές, απλά οι μεγαλύτερες αξίες περιέχονται στο χρώμα της κάθε κλειδαριάς. Εφόσον καταφέρουμε να φτάσουμε τον αριθμό που απαιτεί η κλειδαριά, τότε θεωρούμε ότι την ξεκλειδώσαμε. Αν σε ένα γύρο δεν καταφέρουμε να ξεκλειδώσουμε το θησαυρό , τότε η πρόοδός μας δεν ακυρώνεται, απλά θα πρέπει να περιμένουμε τον επόμενο γύρο για να συνεχίσουμε από κει που μείναμε.
Loot και Trove Loot: Και τα δύο είδη θησαυρών παίζουν σημαντικό ρόλο στην επιτυχή εξέλιξη της παρτίδας μας. Τα πρώτα προσφέρουν μικρό-αντικείμενα ιδιαίτερα χρήσιμα, όπως bandages, ρίξιμο εκ νέου κάποιων ζαριών, αύξηση των στατιστικών μας κλπ. Η δεύτερη κατηγορία, η οποία απαιτεί και το σχετικό Lockpicking που περιγράψαμε πιο πάνω, προσφέρει όπλα και αντικείμενα που μπορεί να κάνουν τη μεγάλη διαφορά σε κάποιους τομείς του παιχνιδιού. Η απόκτησή τους απαιτεί χρόνο και τύχη καθώς το ξεκλείδωμα τους μπορεί να μας πάρει 1 ή και 2 μέρες (γύρους). Κάθε παίκτης μπορεί να έχει μέχρι 4 θησαυρούς επάνω του σε οποιονδήποτε συνδυασμό Loot/Trove Loot.
ΣΥΝΟΨΙΖΟΝΤΑΣ
Προσωπικά, έχοντας πάνω από 20 παρτίδες σε σόλο, με 2 και 3 παίκτες, το παιχνίδι το θεωρώ απλά ΕΞΑΙΡΕΤΙΚΟ! Καμία παρτίδα δεν είναι ποτέ η ίδια. Τα μονοπάτια στον εξοπλισμό του κάθε χαρακτήρα είναι πάρα πολλά και πραγματικά δεν ξέρω αν μπορεί κανείς να τα εξερευνήσει όλα. Τέσσερις χαρακτήρες στο βασικό κουτί , συν άλλοι τρεις έξτρα με 16 ζάρια δεξιότητας ο καθένας, καθιστούν την την παικτική εμπειρία απαράμιλλη. Αν συνυπολογίσουμε τους 9 τυράννους που μπορεί να επιλέξει κανείς, καταλαβαίνουμε πόσο διαφορετικό είναι το κάθε σενάριο. Οι μάχες έχουν πολύ μεγάλη δόση τακτικής και πιστέψτε με υπήρξαν φορές, που το αποτέλεσμα κρίθηκε στη σε μια λάθος πρόβλεψη. Τα στοιχεία του Push you luck είναι έντονα τόσο στο backup plan όσο και στη σύνθεση των ζαριών που θα ρίξω, καθώς ενδεχομένως να χρειαστεί να ρισκάρω για ένα γύρο στην άμυνα, προκειμένου να έχω καλύτερη επίθεση κ.ο.κ Εξαιρετικός επίσης ο τρόπος που αποκτάς την άμυνα στο γύρο σου και δεν χρειάζεται σε κάθε επίθεση να ρίχνεις αμυντικό ζάρι, πράγμα που κουράζει. Ο μηχανισμός που δημιουργείται η στοίβα των εχθρών είναι πανέξυπνη, δίνοντάς σου έτσι την αίσθηση ότι όσο οι μέρες προχωράνε και πλησιάζεις στη τελική μάχη τόσο αντιμετωπίζεις δυσκολότερους εχθρούς κλπ. Καινοτομία του παιχνιδιού η ύπαρξη των mini-games μέσα στις even κάρτες, όπου είδαμε μέχρι και dexterity game!!! Τέλος, και επειδή το τελευταίο διάστημα τα συνεργατικά παιχνίδια παρουσιάζουν έξαρση, θα πούμε πώς αν και συνεργατικό, δεν κουράζει με την ευρύτερη έννοια καθώς κάθε παίκτης έχει ξεκάθαρο ρόλο, και μεταξύ άλλων το χιουμοριστικό στοιχείο είναι έντονο. Κλείνοντας, αξίζει να αναφέρουμε ότι το Toο Many Bones ψηφίστηκε ανάμεσα στα 10 πιο καινοτόμα παιχνίδια για το 2017.
OUT OF THE FOAM BOX
Δεν θα ήταν δυνατόν να μη γίνει μνεία στη ποιότητα παραγωγής του παιχνιδιού , η οποία, αγγίζει εκείνη του Mechs VS Minions (για όσους γνωρίζουν), καθώς εδώ μπορεί να μην έχουμε μινιατούρες, αλλά έχουμε πάνω από 160 custom, laser heated dice (και όχι engraved), ενώ οι κάρτες είναι πλαστικές, αδιάβροχες και δεν απαιτούν sleeves. Τα neoprene mat του κάθε χαρακτήρα είναι εξαιρετικά τυπωμένα όπως και το battle map, ενώ οι τα premium chips των 11 γραμμαρίων προσδίδουν άλλη αίσθηση. Λόγω της πληθώρας των ζαριών , κάθε χαρακτήρας έχει το δικό του dice tray για φύλαξη, έτσι ώστε κάθε παρτίδα να στήνεται γρήγορα. Το insert του κουτιού, επίσης εξαιρετικό, με διάταξη που να επιτρέπει τη γρήγορη και ασφαλή φύλαξη όλων των περιεχομένων. Κι αν όλα αυτά δεν σας αρκούν, δείτε και την επερχόμενη επέκταση που έρχεται με το όνομα Undertow, η οποία είναι και stand alone και φέρνει νέους ήρωες, νέες κάρτες και εχθρούς, ενώ για πρώτη φορά εισάγει και τη δυνατότητα campaign.
Κριτική Παιχνιδιού
Θέμα - 9
Ευκολία Εκμάθησης - 7.5
Διασκέδαση - 9
Περιεχόμενα - 10
Στρατηγική - 8.5
Απουσία Τύχης - 7
8.5
Πολύ Καλό
Όπως σωστά λέει και η λεζάντα επάνω στο κουτί, πρόκειται για ένα Dice RPG Builder, ιδιαίτερα έξυπνο και καινοτόμο με καταπληκτική παραγωγή και ατελείωτες ώρες παιχνιδιού...
Σχεδιαστής | Adam Carlson, Josh J. Carlson |
Εικονογράφηση | Anthony LeTourneau, Josh J. Carlson |
Εκδόσεις | Chip Theory Games |
Χρονιά | 2017 |
Αριθμός Παικτών | 1–4 |
Προτείνεται για | 1–3 παίκτες |
Διάρκεια | 60–120 λεπτά |
Ηλικίες | 12 |
Εξάρτηση από γλώσσα | Μέτρια ύπαρξη κειμένου μέσα στο παιχνίδι, Χρειάζεται βοηθητικό σημείωμα ή επικόλληση κειμένου |
Κύρια Ονομασία | Too Many Bones |
Εναλλακτικές Ονομασίες | |
Κατηγορία | Adventure (Περιπέτειας), Dice (Ζάρια), Fantasy (Φαντασίας) |
Μηχανισμοί | Co-operative Play (Συνεργασίας), Deck, Bag and Pool Building (Διαμόρφωσης Τράπουλας, Πουγκιού και Αποθέματος), Dice Rolling (Χρήση Ζαριών), Hand Management (Διαχείρισης Καρτών Χεριού), Role Playing (Ρόλων και Διαχείρισης τους), Variable Player Powers (Εναλλαγής Δυνατοτήτων Παίκτη) |
Βραβεία | |
Παίξτε το Online | |
Κανόνες (Αγγλικά) | |
Κανόνες (Ελληνικά) |