Το Bloodborne The Card Game αποτελεί ένα από τα πρόσφατα designs του γνωστού σχεδιαστή Eric M. Lang που μας έχει φέρει τίτλους όπως το Blood Rage, Arcadia Quest, Chaos in the Old World κ.α. Είναι λογικό λοιπόν όταν ανακοινώνεται ένας νέος τίτλος από τον συγκεκριμένο σχεδιαστή, να τραβάει τα βλέμματα όλων. Παρόλο το γεγονός ότι δεν είχα δοκιμάσει το συγκεκριμένο video game ήθελα ήδη να δω πως παίζεται το επιτραπέζιο παιχνίδι.
Το Bloodborne The Card Game είναι βασισμένο στα Chalice Dungeons του video game Bloodborne. Κάτω από την επιφάνεια της πόλης Yharnam, περιμένουν τρομακτικά πλάσματα, κρυμμένα μέσα στις κατακόμβες και τους λαβύρινθους που χάραξαν οι Great Ones. Σε γενικές γραμμές το Bloodborne είναι ένα παιχνίδι διαχείρισης ρίσκου, ομαδικής σκέψης και διαχείρισης εξοπλισμού και αναβαθμίσεων, καθώς και τακτικό gameplay.
Μέσα στο κουτί θα βρείτε αρκετές κάρτες, 3 ζάρια, τα προσωπικά ταμπλό των παικτών, δείκτες ζωής και πλαστικούς δείκτες αίματος. Παραδόξως αν και η εταιρεία Cool Mini μας έχει συνηθίσει σε εντυπωσιακές μινιατούρες με καταπληκτικές λεπτομέρειες, εδώ πέραν από τα προαναφερθέντα δεν έχουμε κάτι παραπάνω. Κάτι το οποίο προϊδεάζει ότι το συγκεκριμένο παιχνίδι πρέπει να βασίζεται 100% στα πόδια τους μιας και δεν έχει τις οπτικές ευχάριστες παραπλανήσεις που μας έχει συνηθίσει η συγκεκριμένη εταιρεία στο παρελθόν (βλέπε Zombicide κλπ). Οι παίκτες θα ξεκινήσουν το παιχνίδι διαλέγοντας 5 τελικά τέρατα να αντιμετωπίσουν, ελέγχοντας την ειδική τους ιδιότητα και πότε αυτή ενεργοποιείται. Στην συνέχεια διαλέγουν επτά από μια τράπουλα συνολικά 18 και 3 τελικά τέρατα από μια επιλογή 7 για να σχηματίσουν την συνολική τράπουλα των 10 τεράτων που θα αντιμετωπίσουν στο παιχνίδι που θα παίξουν.
Κάθε παίκτης ξεκινάει το παιχνίδι με ένα προσωπικό ταμπλό και τις πέντε αρχικές του κάρτες. Οι υπόλοιπες 32 κάρτες αναβαθμίσεων ανακατεύονται και μοιράζονται τόσες κάρτες ανοικτές όσοι και οι παίκτες για να σχηματίσουν την αρχική αγορά επιλογών. Κατόπιν οι κυνηγοί βάζουν το δείκτη υγείας τους στο 8 και ο πρώτος παίκτης ξεκινάει με το να αποκαλύψει το πρώτο τέρας της παρτίδας, δείκτες αίματος όσο η υγεία του τέρατος συν κάποια επιπλέον ανάλογα με τον αριθμό παικτών και η μάχη ξεκινάει.
Σκοπός του κάθε κυνηγού είναι να συλλέξει το περισσότερο αίμα τέρατος καθώς και τα διάφορα έπαθλα μέσα από το παιχνίδι. Αίμα κερδίζεται ανάλογα με την ζημιά που επιφέρεται στο τέρας κατά τη διάρκεια της μάχης και σημειώνεται στο προσωπικό ταμπλό. Προσοχή όμως τα κερδισμένα δεν είναι ασφαλή παρά μόνο εφόσον εξαργυρωθούν. Όταν ένα τέρας σκοτωθεί κάθε παίκτης που πήρε αίμα από αυτό κερδίζει και μια επιβράβευση. Για να σκοτωθούν τα τέρατα κάθε παίκτης επιλέγει ταυτόχρονα με τους υπόλοιπους μια κάρτα από το χέρι του. Οι κάρτες φανερώνονται ταυτόχρονα από όλους και οποιαδήποτε κάρτα μεταμόρφωσης ή στιγμιαίου γεγονότος διεκπερεώνεται. Η κάρτα μεταμόρφωσης ουσιαστικά επιτρέπει να δει κανείς τι έχουν παίξει οι υπόλοιποι πριν δεσμευτεί στις κινήσεις του.
Η συνέχεια είναι αναμενόμενη, το τέρας επιτίθεται. Ο πρώτος παίκτης ρίχνει το ζάρι που δείχνει η κάρτα του τέρατος, με το πράσινο να είναι το πιο αδύναμο, το κίτρινο το κανονικό και το κόκκινο το δυνατό.Το αποτέλεσμα είναι το μέγεθος της ζημιάς που επιφέρει στον κάθε παίκτη. Εάν το νούμερο έχει αστέρι δίπλα του τότε το ζάρι ρίχνεται ξανά και κάθε νέος αριθμός προστίθεται στο σύνολο. Αυτό μπορεί να συμβεί πολλαπλές φορές παρόλο που η τελική υγεία του παίκτης είναι μόλις 8. Ακολουθούν οι κυνηγοί (παίκτες) με το γύρο τους. Ξεκινώντας με τον πρώτο παίκτη κάθε ένας πραγματοποιεί αυτό που λέει η κάρτα που έπαιξε. Η κάρτα μπορεί απλά να λέει να κάνει κανείς κάποιο ποσό ζημιάς ή ακόμα και να καταστρέψει το τέρας αλλά και τους υπόλοιπους παίκτες μαζί. Σκοπός μιας τέτοιας κίνησης φυσικά θα ήταν να αναγκάσετε τους “συντρόφους” σας να χάσουν ότι δείκτες αίματος δεν έχουν καταφέρει να εξασφαλίσουν μιας και όταν κάποιος πεθαίνει χάνει οι προσωρινοί δείκτες αίματος που θα κέρδιζε χάνονται. Στην περίπτωση που μετά το παίξιμο όλων των καρτών το τέρας δεν πεθάνει, τότε δραπετεύει και οι παίκτες δεν κερδίζουν έπαθλα. Ωστόσο τα 3 τελικά τέρατα δεν δραπετεύουν ποτέ και πρέπει να κερδηθούν.
Όταν έχετε παίξει μια κάρτα δεν θα την πάρετε πίσω παρά μόνο όταν μπείτε στο όνειρο του κυνηγού. Για να γίνει αυτό μπορείτε απλά να παίξετε την σχετική κάρτα από το χέρι σας (αυτή η κάρτα θα είναι πάντα στο χέρι σας μια από τις 7 που θα έχετε και δεν την χάνετε ή ανταλλάσσετε ποτέ) ή αν απλά πεθάνετε. Η σημαντική διαφορά είναι ότι στην πρώτη περίπτωση εκταμιεύετε ότι δείκτες αίματος (πόντοι νίκης) μαζέψατε ενώ στη δεύτερη περίπτωση τους χάνεται τελείως.
Το Bloodborne θα σας βγάλει ομοιότητες με άλλα παιχνίδια της κατηγορίας deck building ενώ παράλληλα βγάζει έντονα το στοιχείο του πίεσε την τύχη σου. Οι παίκτες θα βρίσκονται διαρκώς στο δίλημμα να μείνουν για περισσότερα ή να εκταμιεύσουν ότι μάζεψαν με το φόβο μην τα χάσουν όλα. Ένα από τα θετικά του για παιχνίδι καρτών είναι ότι μοιάζει σχετικά εύκολο να θυμάται κανείς τι κάρτες έχει στη διάθεση του ακόμα και το τι έχουν οι υπόλοιποι παίκτες μιας και ο αριθμός είναι πάντα μικρός και συγκεκριμένος. ίσως μια περισσότερη συνολική ποικιλία να ήταν ακόμα πιο ευπρόσδεκτη αλλά από την άλλη ανάλογα με την επιτυχία του παιχνιδιού μπορεί να το δούμε αυτό σε επεκτάσεις. Η παραγωγή είναι όμορφη και η εικονογράφηση πολύ ζωντανή αν και ιδιαίτερα σκοτεινή. Τα περιεχόμενα καλής ποιότητας και λειτουργικά. Αν και δε χρειαζόταν καμία μινιατούρα η αλήθεια είναι ότι εάν υπήρχε κάτι, θα ανέβασε ακόμα περισσότερο την οπτική παρουσία του παιχνιδιού, τουλάχιστον όπως μας έχει συνηθίσει η συγκεκριμένη εταιρεία. Εν κατακλείδι για το χρόνο που διαρκεί το Bloodborne αποτελεί ένα διασκεδαστικό, γρήγορο και όμορφο παιχνίδι που θα βρει ιδιαίτερη απήχηση στους fan του video game και όχι μόνο. Σύμφωνα με τον σχεδιαστή του παιχνιδιού Eric M. Lang, σκοπός του κατά τη δημιουργία αυτού του παιχνιδιού ήταν να διοχετεύσει την ένταση του video game σε ένα διαγωνισμό ανάμεσα στους παίκτες, με πολλούς σκοτωμούς και μάχη…
Περισσότερα για το παιχνίδι εδώ: