Κεντρική / Board Games / SOLO GAMER: Comancheria The Rise and Fall of the Comanche Empire

SOLO GAMER: Comancheria The Rise and Fall of the Comanche Empire

Όταν η GMT και ο Joel Toppen ανακοίνωσαν ότι θα κυκλοφορήσει άλλο ένα παιχνίδι του -έπειτα από το καταπληκτικό Navajo Wars για το οποίο έχουμε ήδη γράψει σε προηγούμενο τεύχος- με θέμα τους Comanchi και θα είναι και αυτό σόλο, όπως καταλαβαίνετε ανυπομονούσα να τυπωθεί και να έρθει στα χέρια  μου!

Φυσικά μόλις έφτασε στην πόρτα μου αμέσως στρώθηκα να το μάθω με όπλο το καταπληκτικό play book που το συνοδεύει και σε πηγαίνει βήμα βήμα εξηγώντας το παίζοντας. Καταπληκτική δουλειά για άλλη μια φορά! Σας πήρα από τα μούτρα όμως. Πάμε από την αρχή. Λίγα λόγια για το θέμα. Παίζουμε στην ουσία την ιστορία των Comanchi, μιας κατεξοχήν πολεμοχαρής φυλής και προσπαθούμε να υπερασπιστούμε τα εδάφη μας από διάφορους εισβολείς  όπως Μεξικανούς, Αμερικάνους, Ισπανούς και βόρειες βάρβαρες φυλές την περίοδο 1700-1875. Μπορούμε να παίξουμε τέσσερις περιόδους από το 1700-1749, 1750-1799, 1800-1849 και τέλος 1850-1875. Μπορούμε να διαλέξουμε το σενάριο που θέλουμε ξεκινώντας από το πρώτο και στο τέλος κάθε σεναρίου υπάρχουν συγκεκριμένες συνθήκες νίκης αν θέλουμε να τελειώσουμε εκεί την παρτίδα μας ή συγκεκριμένες μεταβατικές ενέργειες για να συνεχίσουμε στην επόμενη περίοδο. Προσωπική γνώμη είναι πως όταν κάποιος μάθει το παιχνίδι, μια παρτίδα ενός σεναρίου δεν κρατάει πάνω από μιάμιση με δύο ώρες μιας και οι ενέργειες που έχουμε στην διάθεση μας όπως και το AI του αντιπάλου είναι αρκετά στρωτό χωρίς πολλές εξαιρέσεις.

Το AI του αντιπάλου είναι εξαιρετικό για άλλη μια φορά και ενώ μπορούμε να δούμε τι είναι αυτό που έρχεται και να προετοιμαστούμε θα βρεθούμε πολλές φορές και προ εκπλήξεως χωρίς αυτό να καθιστά την παρτίδα να στηρίζεται στην τύχη. Ξεκινάμε την παρτίδα έχοντας πάνω στον καταπληκτικό και πολύ εύκολο στο gameplay χάρτη, μια Rancheria (στην ουσία πρόκειται για έναν συνοικισμό) που από εκεί μπορούν να φύγουν είτε για να επιτεθούν είτε για να κυνηγήσουν, μικρές ομάδες πολεμιστών αλλά και όλη η Rancheria μαζί σε περίπτωση που δεχθεί επίθεση, κάτι που θα ήταν συνετό να αποφύγουμε.

Οι ενέργειες που έχουμε στην διάθεση μας είναι ουσιαστικά να διαλέξουμε για αρχή μια από τις πέντε major ενέργειες.Περιληπτικά λοιπόν, μπορούμε φυσικά να κινηθούμε, να κυνηγήσουμε βίσσωνες, να επιτεθούμε σε άλλες φυλές που βρίσκονται στην περιοχή, να κάνουμε επιδρομές ή και να κάνουμε ανταλλαγές με σύμμαχες φυλές, όπως φυσικά και να εναντιωθούμε στους εν δυνάμει κατακτητές Ισπανούς , Μεξικανούς κτλ. Μια άλλη ενέργεια που μπορούμε να κάνουμε είναι να αυξήσουμε τα culture points μας για κάθε territory που ελέγχουμε. Επίσης μπορούμε να αγοράσουμε development cards και culture cards οι οποίες προφανώς μας δίνουν abilities και προσθέτουν βέλη στην φαρέτρα μας μεταφορικά φυσικά, αν και σε αυτό το επιτραπέζιο μιας και μιλάμε για ινδιάνους θα μπορούσαμε να το πούμε και κυριολεκτικά! Smiley face!

Τέλος αυτό που φυσικά μπορούμε και πρέπει να κάνουμε είναι να αυξήσουμε τις Rancheria που έχουμε στον χάρτη, τουτέστιν να μεγαλώσουμε την φυλή μας ώστε να μπορέσουμε να έχουμε τον έλεγχο περισσότερων περιοχών και αυτός είναι και ένας τρόπος να εκπληρώσουμε τα victory conditions που απαιτούνται. Δεν θα μπούμε σε περισσότερες λεπτομέρειες όσων αφορά το gameplay αλλά θα μεταφέρω εδώ αυτούσια τα λόγια του φίλου μου του Στέφανου όταν του έστειλα mail για να τον ρωτήσω τις πρώτες του εντυπώσεις:

“Έχω παίξει 3 φορές το 1ο σενάριο κι έφαγα τα μούτρα μου μεγαλοπρεπώς! Οι πρώτες εντυπώσεις μου είναι αρκετά καλές αλλά με τίποτα άριστες. Μου αρέσει που κι αυτό το παιχνίδι λέει μία ιστορία αλλά δεν μου αρέσει τόσο πως τη λέει.  Δηλαδή, δεν μου αρέσει το ότι ρίχνει και ζητάει τόσο ξύλο. Συνέχεια, πρέπει να πλακώνεσαι αριστερά, δεξιά, πάνω, κάτω. Ενώ στο Navajo έχτιζες, έφτιαχνες, σχεδίαζες σε βάθος χρόνου τι θα κάνεις και που και που έδινες και μία μάχη, εδώ τώρα πρώτα πλακώνεσαι και μετά φτιάχνεις. Ότι φτιάχνεις όμως, το φτιάχνεις για να παίξεις ξύλο!  Επιφυλάσσομαι όμως να σχηματίσω ολοκληρωμένη άποψη, αφού παίξω το ολοκληρωμένο σενάριο.”

Παίρνοντας πάσα από τα λεγόμενα του Στέφανου και έπειτα από μερικές δικές μου παρτίδες θα τείνω να συμφωνήσω μαζί του. Νομίζω ότι το Comancheria έχει μια πιο war διάθεση και προσπαθεί με αυτόν τον τρόπο να προσομοιώσει την πολεμική διάθεση αυτής της φυλής. Οπότε ίσως να ταιριάζει περισσότερο σε όποιους θέλουν ένα ας το πούμε αμιγώς solo war game στην συλλογή τους.

Φυσικά η σύγκριση με το αξεπέραστο κατά την γνώμη μου Navajo Wars είναι αναπόφευκτη οπότε ας πούμε δυο λόγια. Αν και οι ανησυχίες μου εξαρχής ήταν μήπως το Comancheria είναι μια αντιγραφή, τελικά κατάφερε ο Joel χρησιμοποιώντας παρόμοιους μηχανισμούς, να φτιάξει ένα τελείως διαφορετικό παιχνίδι. Δεν έχετε λοιπόν παρά να το δοκιμάσετε και εσείς και να βγάλετε τα δικά σας συμπεράσματα! Μέχρι το επόμενο τεύχος, καλές παρτίδες!!!

Σχετικά με Δημήτρης Καραθανάσης

Δημήτρης Καραθανάσης
Ο Δημήτρης από μικρός γοητευόταν από το επιτραπέζιο παιχνίδι (ιδιαίτερα το σκάκι, που είναι και η μεγάλη του αγάπη). Όταν το 2011 ανακάλυψε ότι υπάρχουν και άλλα παιχνίδια εκτός από τα κλασσικά (Monopoly, Cluedo etc) ένιωσε σαν μικρό παιδί που του ανοίχτηκε ένας καινούργιος φανταστικός κόσμος και όπως ήταν φυσικό έπεσε με τα μούτρα σε αναζήτηση νέων επιτραπέζιων. Του αρέσουν σχεδόν όλα τα είδη πλην των ameritrash, και μάλλον τείνει περισσότερο προς τα wargames, μια κατηγορία που τον ελκύει αρκετά. Είναι πολύ χαρούμενος που μέσα από το Επιτραπαίζουμε βρήκε και άλλους ενδιαφέροντες ανθρώπους να μοιραστεί το πάθος του...

Δείτε επίσης...

ΠΡΟΤΑΣΕΙΣ: Quests of Valeria

Μία νέα πρόταση που έψαξε και σας προτείνει το Επιτραπαίζουμε, χαζεύοντας τα ράφια με τις …