Κεντρική / Board Games / ΠΑΙΧΝΙΔΙΑ ΣΤΡΑΤΗΓΙΚΗΣ & ΦΑΝΤΑΣΙΑΣ: Dark Souls

ΠΑΙΧΝΙΔΙΑ ΣΤΡΑΤΗΓΙΚΗΣ & ΦΑΝΤΑΣΙΑΣ: Dark Souls

Φίλες και φίλοι του επιτραπαίζουμε καλησπέρα!!! Αυτήν την φορά σας έχω την κατάλληλη πρόταση ώστε να περάσετε τον χρόνο σας όσο καλύτερα γίνεται. Ένα παιχνίδι με τεράστιο όνομα που έκανε πάταγο στον χώρο. Ένα παιχνίδι που παίζει το ίδιο καλά είτε σόλο είτε ως 4 άτομα. Ο λόγος για το ένα το μοναδικό το τιτανομεγιοστοτεράστιο Dark Souls The Board Game!!!

 

 

Το Dark Souls για εσάς τους λίγους που ίσως δεν το γνωρίζετε (απαράδεκτοι δεν το συζητώ απορώ πως αντέχετε να ζείτε με αυτό) είναι βασισμένο στο ομώνυμο ηλεκτρονικό παιχνίδι που κάνει πάταγο σε κονσόλες και pc. Ένα από τα καλύτερα παιχνίδια που έχω παίξει, εξαιρετικά δύσκολο και απίστευτο σε gameplay. Αρκετά όμως με το ηλεκτρονικό. Ας μιλήσουμε εδώ για το επιτραπέζιο το οποίο η steamforge πηρέ τα δικαιώματα και το έκανε μεταφορά ώστε να μπορέσει πλέον να μπει σε ακόμα περισσότερα σπίτια!

To Dark Souls λοιπόν είναι ένα συνεργατικό παιχνίδι που παίζει από 1-4 άτομα στον απίστευτο κόσμο του ηλεκτρονικού παιχνιδιού. Εδώ οι παίχτες παίρνουν τον έλεγχο ενός ηρώα από τους αρχικούς διαθέσιμους  (warrior-knight-herald-assassin) και έχουν σαν στόχο να εξοντώσουν ένα mini boss κι ένα boss ώστε να νικήσουν το παιχνίδι! Για όσους έχουν παίξει το ηλεκτρονικό θα ξέρουν ότι αυτό μονό εύκολο δεν είναι καθώς έχουν να αντιμετωπίσουν αγρίους ιππότες με τεραστία όπλα, τόξα, ασπίδες και πανοπλίες που ζυγίζουν πάνω από…100 κιλά, τοξότες σκελετούς κτλ! Οι ήρωες μας λοιπόν είναι εξοπλισμένοι με τα αρχικά τους όπλα και πανοπλίες και στην πορεία του παιχνιδιού κάνουν level up και βρίσκουν νέους και καλύτερους εξοπλισμούς ώστε να  ανταπεξέλθουν στη δυσκολία της αποστολής. Το deck των αντικειμένων είναι πολύ πλούσιο και έχει μεγάλη ποικιλία για μεγάλη επαναληψιμότητα όμως το βασικό παιχνίδι είναι λίγο φτωχό από θέμα επιλογών καθώς διαθέτει μόλις 4 ήρωες (ναι δεν έχει μάγο απορώ πως το έκαναν αυτό) και έχει μόλις 6 είδη εχθρών. Το μονό καλό ότι το παιχνίδι είναι πιο γενναιόδωρο όσο αφορά τα mini bosses και τα bosses καθώς διαθέτει 4 mini bosses και 2 bosses. Όλες μα όλες οι φιγούρες του είτε πρόκειται για τους ήρωες, είτε για τους κοινούς εχθρούς, είτε για τα bosses είναι α-π-ι-σ-τ-ε-υ-τ-ε-ς τόσο σε λεπτομέρεια όσο και σε μεταφορά από το ηλεκτρονικό παιχνίδι! Είναι όμοιες με του ηλεκτρονικού και είναι και αρκετά μεγάλες οι περισσότερες. Το ίδιο καλής ποιότητας είναι και τα υπόλοιπα components του παιχνιδιού. Πολύ καλά ταμπλό από σκληρό χαρτόνι, όμορφα ζαριά, ωραία tokens κι όλα αυτά μέσα σ ένα τεράστιο κουτί που ζυγίζει  γύρω στα 3,5 κιλά. Όλα μα όλα λοιπόν όσον αφορά την παράγωγη είναι εκπληκτικά και εδώ η steamforge παίρνει 10 με τόνο.

Πάμε όμως να δούμε πως παίζεται το παιχνίδι λίγο πιο αναλυτικά: Oι παίχτες λοιπόν εισέρχονται σε ένα tile το οποίο αποτελείται από διαφορετικών χρωματισμών κύκλους (αντί για τετράγωνα ή εξάγωνα που βλέπουμε σε άλλα παιχνίδια) ώστε να αντιμετωπίσουν τους κινδύνους που κρύβει η περιπέτεια του συγκεκριμένου tile πριν προχωρήσουν στο επόμενο. Σε κάθε tile λοιπόν υπάρχει μια κάρτα περιπέτειας η όποια ποικίλει σε δυσκολία από 1 η πιο απλή ως 3 η πιο δύσκολη, που μας δείχνει ποιοι εχθροί βρίσκονται σ’ αυτό το tile καθώς κι αν έχει θησαυρούς, παγίδες ή άλλα αντικείμενα όπως βαρέλια ή τάφους. Το κάθε tile αποτελείται από κίτρινους κύκλους οπού είναι τα κανονικά σημεία του tile (το tile είναι θεματικά ο χώρος οπού βρισκόμαστε) τα κόκκινα τα όποια μας δείχνουν που τοποθετούνται  οι εχθροί και τα μοβ οπού μας δείχνουν που θα βρίσκονται τα διάφορα αντικείμενα (βαρέλια και τάφοι).

Αφού ανοιχτεί η κάρτα περιπέτειας οι παίχτες αποφασίζουν πως θα τοποθετήσουν τους ήρωες τους στους κίτρινους κύκλους στο σημείο εισόδου. Εν συνεχεία όλοι μα όλοι οι εχθροί ενεργοποιούνται και κινούνται αναλόγως πως ορίζει η κάρτα τους. Κάθε εχθρός έχει μια λεπτομερέστατη κάρτα που μας δείχνει την ζωή του, την άμυνα του σε επίθεση από όπλο, την άμυνα του στη μαγεία καθώς και την κίνηση και την επίθεση του. Άλλοι εχθροί δηλαδή κινούνται πρώτα και επιτίθενται μετά ενώ πχ οι τοξότες επιτίθενται κι απομακρύνονται ώστε να μη δεχτούν τις επιθέσεις των ηρώων. Αφού λοιπόν ενεργοποιηθούν όλοι οι εχθροί ο 1ος παίχτης ενεργοποιεί τον ηρώα του και κάνει τα εξής:

Παίρνει ένα ειδικό token που υπάρχει που ονομάζεται aggro. Μ’ αυτό το παιχνίδι συμβολίζει ότι αυτός ο ήρωας είναι ο πιο επικίνδυνος για τους εχθρούς κι έτσι αυτός θα γίνει στόχος συνήθως στις επόμενες επιθέσεις τους.

Αφαιρεί από την ειδική του μπάρα (εξηγώ παρακάτω) 2 κύβους κούρασης και εν συνεχεία αλλάζει αν θέλει τον εξοπλισμό του και μετά μπορεί είτε να κινηθεί και να επιτεθεί είτε να επιτεθεί και να κινηθεί. Η κίνηση γίνεται από έναν κύκλο σε οποιονδήποτε άλλο κύκλο γειτονικό. Η 1η κίνηση είναι πάντα δωρεάν ενώ κάθε επιπλέον κίνηση φορτώνει με έναν κύβο κούρασης των ενεργό ηρώα. Κάθε ήρωας λοιπόν έχει στο ταμπλό του μια μπάρα που αποτελείται 10 θέσεις τις οποίες μπορεί να γεμίσει με κούραση και χαμένη ζωή. Όταν αυτές οι 10 γεμίσουν τότε χάνει και μαζί του χάνει και όλο το party. Οι ήρωες αν γίνει αυτό μεταφέρονται πάλι στο tile του bonfire (αρχικό tile δηλαδή) κι εκεί αφού κατεβάσουν κατά ένα τον ειδικό δίσκο που δείχνει πόσες προσπάθειες έχουν μπορούν να ξαναπροσπαθήσουν να ολοκληρώσουν την περιπέτεια.

Αν ο ήρωας μας δεν γεμίσει την μπάρα του τότε μπορεί να επιτεθεί σε έναν εχθρό στην απόσταση εμβέλειας του. Κάθε ήρωας κρατάει ένα όπλο που του δίνει το δικαίωμα για 2 επιθέσεις. Μια κανονική που συνήθως δεν έχει κόστος και μια πιο δυνατή οπού ναι μεν ρίχνει πιο πολλά ζαριά άλλα του κοστίζει κι επιπλέον κούραση. Έτσι λοιπόν όσο πιο πολύ κουραστεί στον γύρο του ο ήρωας τόσο πιο εύκολο θα είναι να πεθάνει στον γύρο των εχθρών γιατί θα ναι ήδη μισογεμάτη η μπάρα του.

Εδώ έρχεται το 1ο καλό στοιχειό του παιχνιδιού το οποίο σαφώς δεν ευνοεί τις κατά μέτωπο επιθέσεις άλλα θέλει μια άκρως στρατηγική προσέγγιση της μάχης. Αφού ενεργοποιηθεί ο 1ος ήρωας έρχεται και πάλι η σειρά όλων των εναπομεινάντων ζωντανών εχθρών να ξαναπαίξουν (δηλαδή να κινηθούν και να επιτεθούν σύμφωνα με τις κάρτες τους). Αφού γίνει αυτό ενεργοποιείται ο 2ος ήρωας κι υστέρα πάλι οι εχθροί και μετά ο 3ος ήρωας και καπάκι οι εχθροί και μετά ο 4ος ήρωας κτλ. Αρά οι εχθροί ενεργοποιούνται περισσότερες φορές από τους ήρωες γεγονός που κάνει το παιχνίδι αρκετά δύσκολο.

Αν λοιπόν οι ήρωες μας καταφέρουν να εξοντώσουν όλους τους εχθρούς τότε αυτομάτως αδειάζουν την μπάρα κούρασης και ζωής τους, τηλεμεταφέρονται στο αρχικό tile του bonfire και κερδίζουν τόσες ψυχές όσες οι παίχτες επί 2 για την επιτυχία τους σ’ αυτήν την περιπέτεια (πχ 8 σε παιχνίδι 4 παιχτών, 6 σε 3 παικτών κτλ)

Αυτές λοιπόν τις ψυχές μπορούν να τις ξοδέψουν ως εξής:

  1. Για να κάνουν level up (με κόστος 4 ψυχές για το level 1,8 για το 2 και 16 για το 3 σε campaign mode game)
  2. Να τραβήξουν μια κάρτα εξοπλισμού από την στοίβα με κόστος 2 ψυχές. Αν τους κάνει την κρατάνε στην στοίβα αντικειμένων για άμεση ή μελλοντική χρήση ενώ αν δεν τους αρέσει μπορούν να την πουλήσουν για να πάρουν πίσω 1 ψυχή
  3. Να ανεβάσουν κατά 1 τον ειδικό δίσκο που μας δείχνει πόσες προσπάθειες έχουν ακόμα με κόστος τόσες ψυχές όσες ο αριθμός των παιχτών  επί 2 (άρα 8 σε παιχνίδι 4 παιχτών κτλ)
  4. Να γεμίσουν ένα ειδικό token το Luck token το οποίο τους επιτρέπει όσο είναι γεμάτο να κάνουν ένα reroll σ’ ένα μονό ζάρι. Όταν το χρησιμοποιήσουν αυτό αδειάζει και οι ήρωες μπορούν να ξοδέψουν  μια ψυχή στο αρχικό tile ώστε να το ξαναγεμίσουν.

Όταν οι ήρωες ολοκληρώσουν όλες τις κάρτες περιπέτειας οπού προβλέπονται τότε μπορούν να εισέλθουν στον χώρο οπού υπάρχει το boss ή το μίνι boss. Εκεί είναι η αποθέωση του παιχνιδιού καθώς πρόκειται για επικές μάχες με σούπερ δυνατούς εχθρούς οπού δεν έχουν μια κάρτα που μας δείχνει πως κινούνται άλλα πολλές. Και κάθε μια είναι διαφορετική και κάνει διαφορετική ζημιά σε διαφορετικά σημεία με διαφορετικό range. Το καλό της υπόθεσης ότι αυτές πέραν της 1ης φοράς οπού βγαίνουν τυχαία μετά βγαίνουν με την ίδια σειρά αρά οι ήρωες μπορούν να μελετήσουν τις κινήσεις του εχθρού τους και να βρουν τρόπο να εκμεταλλευτούν τις αδυναμίες του.

Αν έστω ένας ήρωας σκοτωθεί τότε όλοι επιστρέφουν στο αρχικό tile με το bonfire, όλες οι περιπέτειες ξαναγίνονται ενεργές γεγονός που σημαίνει ότι για να ξαναπάνε οι ήρωες στον αρχηγό πρέπει να ξαναφουντώσουν όλους τους προηγούμενους εχθρούς (ναι ναι ακριβώς όπως στο ηλεκτρονικό παιχνίδι) ενώ να μη ξεχάσω να αναφέρω πως όλες οι ψυχές που υπάρχουν στον ειδικό χώρο στο αρχικό Tile και δεν έχουν ξοδευτεί πέφτουν στο σημείο οπού πέθανε ο ήρωας και δεν εάν διαθέσιμες έως ότου κάποιος ήρωας πατήσει πάλι πάνω σ αυτό το σημείο. Σας θυμίζει τίποτα αυτό?? Ω ναι το ηλεκτρονικό… Μα ποσό πίστη μεταφορά πια???

Αν οι ήρωες νικήσουν όμως το boss αυτό τους επιτρέπει να τοποθετήσουν τα ειδικά αντικείμενα που δίνει μέσα στο deck εξοπλισμών τους κι αρά είναι πλέον πιθανό να τα βρουν και να τα χρησιμοποιήσουν.

Αφού λοιπόν εξηγήσαμε το παιχνίδι ας περάσουμε τώρα και σε κάποια αρνητικά σχόλια: Το παιχνίδι παρότι εξαιρετικό σε πρωτοτυπία μαχών, εκπληκτικό  σε components και super σε μεταφορά δυστυχώς έχει ένα τεράστιο μειονέκτημα. Είναι σχεδιασμένο με τέτοιο τρόπο ώστε να μοιάζει ατελές και λάθος.  Αφήνει την εντύπωση ότι έχει γίνει πρόχειρη δουλεία γιατί ειλικρινά δεν προσφέρει κάποιο challenge. Σας εξηγώ αμέσως τι εννοώ:

Ενώ όλα μοιάζουν σούπερ πριν ξεκινήσεις, ξεκινώντας διαπιστώνεις ότι με τα αρχικά όπλα δεν μπορείς σχεδόν ούτε να φτάσεις στον αρχηγό. Αρά θες level up και καλύτερα όπλα. Εδώ λοιπόν έρχεται το λάθος του παιχνιδιού το οποίο δεν δίνει κάποιο χρονικό όριο ώστε να πιέσει τους παίχτες. Αφού λοιπόν οι παίχτες θέλουν καλύτερα αντικείμενα μπορούν αφού ολοκληρώσουν μια περιπέτεια κι επιστρέψουν στο αρχικό tile να κάνουν χρήση ενός κανόνα (ναι υπάρχει και στο ηλεκτρονικό παιχνίδι άλλα εκεί λειτουργεί μια χαρά εδώ η μεταφορά του χαλάσει όλο το παιχνίδι) που τους επιτρέπει να ρίξουν κατά ένα τον δείκτη προσπαθειών που τους απομένουν και να κάνουν το λεγόμενο rest (δηλαδή να ξεκουραστούν). Όταν γίνει αυτό αυτομάτως όλες οι περιπέτειες ξαναγίνονται ενεργές κι έτσι οι παίχτες πρέπει και πάλι να τις αντιμετωπίσουν στον δρόμο για τον αρχηγό όπως ακριβώς άμα θα έχανε χάσει. Αυτό σε συνδυασμό με το ότι πλέον οι παίχτες ξέρουν τι θα αντιμετωπίσουν καθώς αυτές οι περιπέτειες δεν αλλάζουν (ναι το ξέρω ότι έτσι είναι και στο ηλεκτρονικό άλλα είπαμε εκεί δουλεύει μια χαρά) κάνει τους παίχτες να αποκτούν εξτρά ψυχές μετά από κάθε rest με κόστος μόλις μια θέση κάτω στον δείκτη προσπαθειών. Θα μου πείτε μόλις??

Μα μόλις μηδενίσει χάνουν αρά?? Θα σας πω όμως ότι με το διπλάσιο απ’ τους παίχτες κόστος σε ψυχές ξανακερδίζουν μια θέση αρά συμβαίνει το εξής: Νικάνε την 1η περιπέτεια οι 4 πχ ήρωες παίρνουν 8 ψυχές. Νικάνε και την 2η (αυτές είναι οι εύκολες) άλλες 8 σύνολο 16. Κάνουν rest χάνουν 8 από τις 16 για να ξαναγεμίσουν κατά ένα τον δείκτη που ρίξανε αρά έχουν καθαρό κέρδος 8 ψυχές. Ε το κακό του παιχνιδιού είναι ότι αυτό μπορούν να το κάνουν οι παίχτες αιώνια. Αρά να φτάσουν τελευταίο level και να πάρουν όλα τα αντικείμενα που θέλουν. Αρά που ακριβώς είναι το challenge του παιχνιδιού? Εξαρτάται καθαρά από το ποσό χρόνο έχεις στη διάθεση σου. Αν κάτσεις 5 ώρες και κανείς το ίδιο και το ίδιο που καταντάει απίστευτα βαρετό κερδίζεις για πλακά. Αν δεν το κανείς χάνεις για πλακά. Ε sorry παλληκαριά της steamforge άλλα για 110 ευρώ που κοστίζει περίμενα κάτι καλύτερο απ’ αυτό. Ωραίο το πλαστικό, ωραία τα components άλλα εδώ μιλάμε για επιτραπέζιο και πρέπει να έχει σωστά δεμένους μηχανισμούς. Κυκλοφορούν ένα σωρό house rules στο διαδίκτυο άλλα και πάλι δεν είναι λύση αυτή. Σαφώς το παιχνίδι δίνει δικαίωμα να το παίξει ο καθένας όπως του αρέσει με ότι κανόνες βάλει ο ίδιος άλλα πληρώσαμε στην ουσία για να πάρουμε τα components και θα φτιάξουμε τους κανόνες εμείς; Ε αυτό με χαλάσει λίγο γιατί το Dark Souls που θα παίζω εγώ μπορεί να είναι άλλο παιχνίδι από αυτό που θα παίζεται εσείς….

Συνοψίζοντας λοιπόν έχουμε και λεμέ: Στα θετικά η ποιότητα παράγωγης και η ατμόσφαιρα που μεταφέρει εκπληκτικά στο τραπέζι το επιτραπέζιο καθώς και το εκπληκτικό σύστημα μάχης του που παρότι χρησιμοποιεί ζαριά είναι εξαιρετικό και αρκετά τακτικό!

Στα αρνητικά τώρα:

  • Tο κακοσχεδιασμένο σύστημα όσον αφορά το challenge (δυσκολία) του παιχνιδιού το οποίο δεν σε πιέζει χρονικά και δεν σου αφήνει την εντύπωση ότι είναι αρκετά δουλευμένο!
  • Επιπλέον το rulebook δεν έχει καμία συνοχή απλώς εξηγεί τι κάνει το κάθε τι κι εσύ μετά ενώνεις το puzzle για να καταλάβεις πως παίζεται το παιχνίδι.
  • Ελάχιστοι ήρωες να επιλέξεις (βεβαία αυτό με το expansion που έδινε τσάμπα η κικσταρτερ έκδοση λύνεται εντελώς, άλλα και πάλι αυτοί που δεν πήραν το κικσταρτερ δεν εχούνε ψυχή?)
  • Καταντά βαρετό από ένα σημείο και μετά όταν κανείς ακριβώς τα ίδια πράγματα…

Αγαπητοί φίλοι και φίλες λοιπόν κλείνοντας θα σας πω ότι παρότι fun του Dark Souls και του κόσμου του περίμενα πολλά περισσότερα από το συγκεκριμένο παιχνίδι. Δυστυχώς αρχικώς έχω απογοητευτεί όχι γιατί το παιχνίδι δεν παίζεται άλλα γιατί περίμενα να ναι πιο καλά δουλεμένο όσο αφορά τα playtest του και να μην τα άφηνε όλα στην διακριτική ευχέρεια των παιχτών,  να φιλοτιμηθούν να πάνε επιτέλους να αντιμετωπίσουν το boss! Eν αναμονή λοιπόν των expansion και ίσως κάποιων errata που θα βγάλει η εταιρεία και θα διορθώσει (αν διορθώσει το πρόβλημα). Αν γίνει κάτι τέτοιο τότε θα μιλάμε για ένα παρά πολύ καλό game. Η διάφορα του να γίνει από ένα μέτριο game ένα υπέροχο game είναι μικρή κι είναι μια ωραία ιδέα δρόμος. Ελπίζω κάποιος να τη βρει ώστε να μπορούμε να το απολαύσουμε καλύτερα. Μέχρι τότε σας αφήνω και πάω να παίξω λίγο το αυθεντικό Dark Souls στον υπολογιστή μου! HELLO ASHEN ONE!!!

Σχετικά με Αχιλλέας Γαρυφάλου

Ο Αχιλλέας εργάζεται ως ιδιωτικός υπάλληλος στο Νοσοκομείο Μητέρα και μένει στην περιοχή του Ζωγράφου τα τελευταία 18 χρονιά!Η "τρέλα" με τα επιτραπέζια του έχει κολλήσει από πολύ μικρή ηλικία στις αρχές της δεκαετίας του 90 με το ηρωικό Hero Quest και συνεχίζεται μέχρι σήμερα με αυξανόμενο ενδιαφέρον! Αγαπημένη του κατηγορία τα θεματικά παιχνίδια στρατηγικής & φαντασίας, που γεμίζουν όμορφα το τραπέζι ενώ παράλληλα αναβλύζουν από το θέμα που πραγματεύονται...

Δείτε επίσης...

TOP 30 Must Have Boardgames – Essen Spiel 2022 by Epitrapaizoume

⚡️ https://linktr.ee/epitrapaizoume 🎲 TOP 30 Must Have Boardgames – Essen Spiel 2022 by Epitrapaizoume ✏️ …