Κεντρική / Board Games / OUT OF THE FOAM BOX REVIEW: Gloomhaven

OUT OF THE FOAM BOX REVIEW: Gloomhaven

Oταν ο Ιsaac Childres παρουσίαζε τη πρώτη του δουλειά το 2015 με το Forge War, η γεύση που άφηνε ήταν ένα καλοστημένο euro-fantasy themed παιχνίδι, το οποίο συνδύαζε σε γενικές γραμμές ελαφριά RPG στοιχεία. Όμως πέρα απ’αυτό, για την κοινότητα ήταν άλλος ένας σχεδιαστής (από τους πολλούς) που εμφανίστηκε με ένα παιχνίδι το οποίο χάθηκε κάπου στη πρώτη χιλιάδα της παγκόσμιας κατάταξης.

Όμως, η συνέχεια έμελλε να είναι πολύ διαφορετική για εκείνον και για όλους εμάς που ασχολούμαστε με το χώρο των επιτραπέζιων παιχνιδιών. Δυο χρόνια μετά, ένας τίτλος ήρθε στην επιφάνεια. Gloomhaven. Oταν το κοίταξα, θυμάμαι η πρώτη μου αντίδραση ήταν : «μμμ ok, άλλο ένα dungeon crawler, από τα εκατοντάδες του χώρου….». Βιάστηκα όμως να κρίνω και οι αριθμοί στη συνέχεια ήταν αμείλικτοι…

  • Νο1 στην παγκόσμια γενική κατάταξη με γενική βαθμολογία κοντά στο εξωφρενικό 9 , η οποία προκύπτει από την αξιολόγηση 15.000 παικτών.
  • 500 κόπιες τυπώθηκαν για να καλύψουν δειλά την ενδεχόμενη ζήτηση παγκοσμίως, η οποία ζήτηση, στο πρώτο τρίμηνο κυκλοφορίας του παιχνιδιού ανήλθε σε 25.000 κόπιες προκαλώντας ντελίριο παραγγελιών στα μαγαζιά παιχνδιών ανά τον κόσμο
  • 2 εκδόσεις του παιχνιδιού πλήρως εξαντλημένες (καθώς την ώρα που γράφω αυτές τις γραμμές αναμένεται η επανέκδοση του παιχνιδιού)

ΓΕΝΙΚΑ
Το Gloomhaven είναι ένα fantasy RPG παιχνίδι για 1-4 παίκτες, το οποίο διαδραματίζεται σε ένα τεράστιο κόσμο, τον οποίο καλούμαστε να ανακαλύψουμε. Το παιχνίδι ξεκινάει με 6 διαθέσιμες φιγούρες-κλάσεις, ενώ υπάρχουν άλλες 10 διαθέσιμες τις οποίες μπορούμε να ξεκλειδώσουμε παίζοντας το παιχνίδι. Στο Gloomhaven οι επιλογές μας είναι ανεξάντλητες και αυτό το καθιστά ιδιαίτερο. Μεταξύ άλλων μπορούμε να επισκεφτούμε την ομώνυμη πόλη όπου θα την χρησιμοποιήσουμε σαν ορμητήριο προκειμένου να εξοπλιστούμε από τα τοπικά μαγαζιά, να δωρίσουμε χρήματα στη τοπική κοινότητα για να μας «ευλογήσουν» με buff για την επερχόμενη μάχη κλπ. Και μέσα σε όλα αυτά θα πρέπει να προσέξουμε τη φήμη μας καθώς αυτή μπορεί να μας βοηθήσουμε να έχουμε μεγάλες εκπτώσεις στις αγορές μας.

Κι αν όλα τα παραπάνω τα έχετε ξανακούσει, τότε αυτό που καθιστά το παιχνίδι εντελώς ιδιαίτερο είναι το γεγονός ότι όλοι οι χαρακτήρες έχουν ένα «σκοπό ζωής» . Αν και το παιχνίδι είναι συνεργατικό, οι χαρακτήρες μεταξύ τους δεν έχουν ένα κοινό σκοπό στο ταξίδι τους αυτό (π.χ να σκοτώσουν τον τεράστιο δράκο  ή τον κακό μάγο), αλλά ο καθένας να εκπληρώσει το δικό του «σκοπό» του για τον οποίο ήρθε στη πόλη του Gloomhaven. Η ολοκλήρωση του σκοπού αυτού θα μας οδηγήσει στο να «αποσύρουμ廨το χαρακτήρα από την περιπέτεια ξεκλειδώνοντας έναν καινούργιο, με νέες δυνατότητες, τακτικές κ.ο.κ Καταλαβαίνουμε λοιπόν, πόσες αμέτρητες δυνατότητες έχουμε στο παιχνίδι, το οποίο κυριολεκτικά προσφέρει άπειρες ώρες διασκέδασης.

Το βιβλίο σεναρίων που απλώνει τις αποστολές πάνω από το κόσμο του Gloomhaven περιλαμβάνει πάνω από 100 διαφορετικές περιπέτειες σε διάφορα επίπεδα δυσκολίας, τα οποία σε κάθε περίπτωση χρειάζονται τακτική και συνεργασία για να έρθουν σε πέρας. Πάνω από 2.000 κάρτες (ναι καλά ακούσατε) συνοδεύουν το μαγικό κόσμο του Gloomhaven οι οποίες περιλαμβάνουν, εξοπλισμούς, γεγονότα, deck καρτών μάχης και τεράτων, σπάνια όπλα και άλλα πολλά που καλείστε να εξερευνήσετε. Κάπου τόσα είναι και τα token που αναπαριστούν τέρατα, δράκους, imps, shamans και άλλα πολλά που «ζουν» στο κόσμο αυτό. Σε κάθε περίπτωση, η γενικότερη αίσθηση που μας αφήνει το παιχνίδι είναι ίδια με εκείνη ενός RPG σε υπολογιστή όπως εκείνα της Bethesda και της TSR τα οποία ξεδιπλώνουν μπροστά ένα ανεξάντλητο κόσμο επιλογών.

ΠΡΟΕΤΟΙΜΑΣΙΑ
Εδώ τα πράγματα είναι κάπως δύσκολα. Αν και ξεκινώντας από το πρώτο σενάριο, το στήσιμο του παιχνιδιού είναι εξαιρετικά χρονοβόρο (ωστόσο όχι πολύπλοκο) καθώς τα περιεχόμενα του παιχνιδιού είναι αμέτρητα όπως αναφέραμε και πιο πάνω. Ωστόσο όπως θα πούμε και στη συνέχεια , η παρουσία ενός καλού insert είναι απαραίτητη. Κάθε παίκτης λοιπόν θα πάρει τον ήρωά του μαζί με το deck καρτών που του αντιστοιχεί στο level του  (στην αρχή ξεκινάμε από το level 1), θα πάρει ένα προσωπικό ταμπλό που περιγράφει τις φάσεις του κάθε γύρου, ένα dial για να μετρά τα health points και τα experience points και κάποια αντικείμενα με τα οποία είναι εξοπλισμένος σαν αρχικό set up. Επιπλέον θα πάρει και ένα deck καρτών μάχης, το οποίο περιέχει 20 κάρτες μεταβλητότητας της ζημιάς που μπορούμε να κάνουμε. Οι μεταβλητές αυτές μπορεί να είναι θετικές ή αρνητικές, διπλές ή ακυρωτικές. Το deck αυτό υποκαθιστά ουσιαστικά το 20πλευρο ζάρι που όλοι ξέρουμε, ωστόσο εδώ ο μηχανισμός είναι πολύ καλύτερος από εκείνο του ζαριού καθώς το deck αυτό μπορούμε να το τροποποιήσουμε κατά τη διάρκεια της περιπέτειάς μας είτε κάνοντάς το πιο ελαφρύ (λιγότερες κάρτες) είτε πιο βαρύ (περισσότερες κάρτες με μεγαλύτερη ζημιά). Κατά συνέπεια σ’αυτό το σημείο συναντάμε και τα πρώτα στοιχεία deck building.

Eν συνεχεία θα στήσουμε το «μπουντρούμι» μας όπως υποδεικνύεται από το βιβλίο σεναρίων. Οι περισσότερες αποστολές περιλαμβάνουν 2 και 3 δωμάτια, ωστόσο κατά το set up μπορούμε να έχουμε γνώση μόνο του δωματίου που εισερχόμαστε και όχι του τι κρύβεται πίσω από την πόρτα στο επόμενο δωμάτιο. Κάθε group αντιπάλων έρχεται με το δικό του deck εντολών, ενώ το deck καρτών μάχης και για τα τέρατα είναι το ίδιο με το δικό μας (και θα παραμείνει το ίδιο σαν ένα βασικό deck καρτών). Τα στατιστικά στοιχεία των αντιπάλων-τεράτων περιλαμβάνονται σε μια κάρτα η οποία σε κάθε πλευρά της έχει κι ένα διαφορετικό level ανάλογα με το επίπεδο δυσκολίας που αντιμετωπίζουμε. Αφού στήσουμε το «μπουντρούμι» είμαστε έτοιμοι να ξεκινήσουμε.

ΠΡΟΕΤΟΙΜΑΣΙΑ ΣΤΗ ΠΟΛΗ ΤΟΥ GLOOMHAVEN
Πριν ξεκινήσουμε αυτό το φανταστικό ταξίδι και κάθε φορά που ετοιμαζόμαστε να ξεκινήσουμε μια περιπέτεια, στην πόλη του Gloomhaven μπορούμε να κάνουμε ορισμένα πράγματα που θα μας βοηθήσουν στο ταξίδι μας. Μπορούμε λοιπόν να επισκεφτούμε το armor shop για να εξοπλιστούμε με όπλα, potions, κράνη, πανοπλίες κλπ πάντα ξοδεύοντας χρήματα από τα διαθέσιμα που έχουμε (εάν έχουμε). Επιπλέον μπορούμε να κάνουμε μια δωρεά 10 gold (που δεν τα λες και λίγα) προκείμενου να βάλουμε στο deck καρτών μάχης 2 κάρτες που θα μας διπλασιάζουν τη ζημιά που κάνουμε (Bless cards), ωστόσο , όπως πολλά πράγματα στη ζωή κρατάνε λίγο, έτσι και αυτές οι κάρτες ισχύουν μόνο για το επερχόμενο σενάριο. Κατά συνέπεια να θελήσουμε νέες κάρτες για την επόμενη αποστολή μας πρέπει να δωρίσουμε εκ νέου 10 gold κ.ο.κ Τέλος στην πόλη μπορούμε να επιλύσουμε και ένα City Event κάθε φορά,  το οποίο θα μας βάλει σε διλήμματα για το τι θα αποφασίσουμε. Άλλες φορές θα επιβραβευτούμε για την επιλογή μας ανεβάζοντας την φήμη μας σαν group, ή κερδίζοντας χρήματα,  άλλες ίσως όχι….

ΑΝΑΧΩΡΩΝΤΑΣ ΑΠΟ ΤΗΝ ΠΟΛΗ
Και αφού βάλαμε τα πράγματά μας σε τάξη ήρθε η ώρα να ξεκινήσουμε για τον προορισμό μας. Κάθε διαδρομή προς μια τοποθεσία κρύβει αναπάντεχα γεγονότα (events) στα οποία, όπως και στη πόλη, καλούμαστε να μια από τις πολλαπλές αποφάσεις που προσφέρονται. Έτσι κι εδώ μπορεί να πέσουμε θύματα π.χ μιας ενέδρας και να χάσουμε χρήματα ή να μας χτυπήσουν κάποιοι  κ.ο.κ. Το τι θα επιλέξουμε ως προς την επίλυση του γεγονότος είναι χαρακτηριστικό της φιλοσοφίας που ακολουθεί το group μας και καμιά φορά  μπορεί να μας επιφέρει δυσάρεστα αποτελέσματα. Τα road event (γεγονότα ταξιδιού) πάντα λαμβάνουν χώρα όταν η πόλη μας δεν έχει απευθείας σύνδεση με την τοποθεσία προορισμού μας, κάτι που υποδηλώνεται κάθε φορά στο βιβλίο σεναρίων.

ΦΤΑΝΟΝΤΑΣ ΣΤΗΝ ΤΟΠΟΘΕΣΙΑ – ΦΑΣΕΙΣ ΓΥΡΟΥ
Αφού επιλύσουμε και το road event είμαστε πλέον έτοιμοι να ξεκινήσουμε να παίξουμε στo «μπουντρούμι» το οποίο έχουμε ετοιμάσει με διάφορα πλακίδια (tile set) όπως υποδεικνύεται από το βιβλίο σεναρίων, προσπαθώντας να φέρουμε εις πέρας το στόχο μας όπως αυτός περιγράφεται στο εκάστοτε σενάριο. Οι φάσεις που ακολουθούνται σε κάθε γύρο είναι οι εξής:

1. Επιλογή 2 καρτών από το deck του ήρωά μας
Θα επιλέξουμε 2 κάρτες από τις διαθέσιμες που έχουμε (ανάλογα με το χαρακτήρα το χέρι μας μπορεί να αποτελείται από 8 μέχρι 12 κάρτες) και θα τις τοποθετήσουμε κλειστές τη μία πάνω στην άλλη, ορίζοντας σαν κάρτα εκκίνησης την πάνω πάνω κάρτα. Οι κάρτες του παιχνιδιού χωρίζονται σε δύο μέρη: στο πάνω μέρος συνήθως περιέχονται κινήσεις επιθετικές (attacks, spells, immobile κλπ) ενώ στο κάτω μέρος της κάρτας περιέχονται επιλογές κίνησης, άμυνας κ.ο.κ. Στο μέσο της κάρτας υπάρχει ένας αριθμός ο οποίος μας υποδηλώνει πόσο «γρήγορα» θα κινηθούμε στον επερχόμενο γύρο. Ο μικρότερος αριθμός παίζει πάντα πρώτος, κατά συνέπεια η πάνω πάνω κάρτα που τοποθετήσαμε κλειστή στην αρχή του γύρου , υποδηλώνει και την «ταχύτητά» μας σε αυτό το γύρο. Το ίδιο γίνεται για όλους τους παίκτες, χωρίς όμως να υπάρχει συνεννόηση ως προς το νούμερο που προτίθεται ο κάθε παίκτης να παίξει. Μόλις ανοίξουν οι κάρτες όλων των παικτών, ανοίγει και μια κάρτα από τη στοίβα των εντολών  που αντιστοιχεί στους αντιπάλους, και συγκρίνοντας τους αριθμούς (initiative) ξεκινάμε και ενεργοποιούμε από το μικρότερο προς το μεγαλύτερο.

2. Ενεργοποίηση χαρακτήρων
Από τις δύο κάρτες που ανοίξαμε, μία κάρτα θα παίξουμε για το επάνω μισό μέρος της και την άλλη για το κάτω μισό μέρος της, κατά συνέπεια, απογεύεται να ενεργοποιήσουμε τα δύο πάνω μέρη των 2 καρτών ή τα δύο κάτω. Με όποια σειρά θέλουμε, θα εκτελέσουμε τις εντολές κάθε κάρτας ενεργοποιώντας τον ήρωά μας. Εντολές που θα συναντήσουμε είναι το attack, move, range, retaliate, shield, jump, fly, disarm και πολλές άλλες που λίγο πολύ μας είναι γνωστές στον ευρύτερο κόσμο των RPG. To ίδιο θα πράξουν και οι αντίπαλοι με τη σειρά τους, ακολουθώντας ένα έξυπνο σύστημα AI (artificial Intelligence) το οποίο πάντα όμως θα υποδεικνύεται από τη κάρτα εντολών που ανοίξαμε νωρίτερα από το σχετικό τους deck.

ΣΥΣΤΗΜΑ ΜΑΧΗΣ
Κατά την εμπλοκή μας σε μάχη, θα πρέπει αρχικά να δούμε αν υπάρχει οπτική επαφή (line of sight) με τον αντίπαλό μας. Αυτό ορίζεται αν μια γωνία του εξαγώνου μας ενώνεται με οποιαδήποτε γωνία του εξαγώνου του αντιπάλου. Oι μάχες μπορεί να είναι είτε σώμα με σώμα (melee) , είτε εξ αποστάσεως (ranged). Στη συνέχεια, και εφόσον η κάρτα που παίξαμε περιγράφει τον όρο attack ή ranged attack θα προσθέσουμε το νούμερο δίπλα από τον όρο, πχ. Attack 3 θα μας δώσει επίθεση δύναμης ίση με 3 , ενώ attack 2 range 3 θα μας δώσει επίθεση 2 ακτίνας 3  εξάγωνων. Εν συνεχεία θα τραβήξουμε μια κάρτα μάχης από το προσωπικό μας deck. Οι 20 κάρτες που αποτελούν το deck μάχης, περιλαμβάνουν 5 κάρτες με +1 (αυξάνουν το attack κατά 1) , 5 κάρτες με -1 (μειώνουν το attack κατά 1), πέντε κάρτες +0 (δεν διαφοροποιούν το attack), 2 κάρτες με x2 (διπλασιασμός του attack) μια με ακύρωση της επίθεσης 1 κάρτα με αξία  -2 και 1 κάρτα με αξία +2. Η όλη διαδικασία μπορεί να δείχνει ότι βασίζεται 100% στη τύχη, ωστόσο κατά τη διάρκεια του παιχνιδιού αυτό θα αλλάξει ριζικά αφού θα έχουμε την δυνατότητα να συνθέσουμε το deck μάχης όπως εμείς θέλουμε σε μεγάλο βαθμό. Η ζημιά που πραγματοποιούμε αφαιρείται από τη ζωή του εχθρού όπως αυτή περιγράφεται στη σχετική του κάρτα στατιστικών. Εν συνεχεία στη σειρά τους επιτίθενται και οι εχθροί μας, έχοντας ένα βασικό στατιστικό επίθεσης , το οποίο διαφοροποιείται από το deck καρτών μάχης όπως και στη περίπτωση των ηρώων. Να πούμε εδώ ότι κατά τη διάρκεια που υπολογίζουμε τη ζημιά στο χαρακτήρα μας, αν κρίνουμε ότι η ζημιά είναι μεγάλη και απαγορευτική για τον ήρωά μας, μπορούμε να χάσουμε (lost) μια κάρτα  από το χέρι μας για ολόκληρο το υπόλοιπο σενάριο ή να χάσουμε 2 κάρτες από το discard pile. Και τα δύο είναι πολύ επώδυνα για την εξέλιξη του σεναρίου, ωστόσο θα μας κρατήσουν μέσα στη μάχη ζωντανούς.

ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗ ΚΑΡΤΩΝ
Ο βασικός μηχανισμός που διέπει το Gloomhaven είναι η σωστή διαχείριση των καρτών μας. Με δεδομένο ότι σε κάθε γύρο παίζουμε 2 κάρτες , καταλαβαίνουμε ότι σε ένα χέρι 8-12 καρτών σύντομα θα ξεμείνουμε από κάρτες. Και εδώ η γοητεία του παιχνιδιού είναι εξαιρετική καθώς: Κάθε κάρτα έχει ένα σύμβολο που υποδηλώνει αν θα πάει στο discard ή στο lost pile. Oι κάρτες που θα πάνε στις σκαρταρισμένες (discard pile) θα τις ξαναπάρουμε στο χέρι μας όταν θα κάνουμε rest , κάτι για το οποίο θα μιλήσουμε παρακάτω. Οι κάρτες που πάνες στο lost pile, χάνονται για όλο το σενάριο (όχι το παιχνίδι) και κατά συνέπεια ο αριθμός του χεριού μας μειώνεται ακόμα περισσότερο. Βέβαια, οι κάρτες με την ένδειξη lost είναι πολύ ισχυρές γι αυτό και το παίξιμό τους είναι πολύ στρατηγικό ώστε να επωφεληθούμε στο έπακρο τη ζημιά που μπορούν να κάνουν. Σε περίπτωση που ο χαρακτήρας μας δεν έχει 2 κάρτες στο χέρι να παίξει (π.χ έχει μόνο μια) πρέπει να κάνει rest και να τις αντλήσει από το discard pile ξανά πίσω χάνοντας μια από αυτές. Αν στο pile αυτό είναι λιγότερες από δύο κάρτες διαθέσιμες, τότε ο χαρακτήρας μας είναι εκτός για το υπόλοιπο του σεναρίου. Καταλαβαίνουμε λοιπόν πως το deck μας στο παιχνίδι λειτουργεί σαν χρονόμετρο, καθώς οι υπερβολικά αργές μας τακτικές και κινήσεις, μπορούν να μας εξαντλήσουν τις κάρτες καθιστώντας ανενεργούς και εκτός σεναρίου.

LONG KAI SHORT REST
Και οι δύο επιλογές αποτελούν ένα τρόπο ανάκτησης των παιγμένων μας καρτών. Ωστόσο οι επιπτώσεις είναι διαφορετικές πάνω στο χαρακτήρα μας και στο deck μας.

1. Short Rest (SR)
Το Short Rest μπορεί να επιλεχθεί στο τέλος κάθε γύρου. Στη περίπτωση που το επιλέξουμε θα πάρουμε όλες τις discarded κάρτες πίσω από τις οποίες θα χάσουμε μια τυχαία που θα πάει στο lost pile. Αν χάσουμε μια από τις κάρτες που θα θέλαμε να κρατήσουμε, τότε έχουμ δικαίωμα, με μια ζημιά (damage) να χάσουμε μια άλλη κάρτα, πάλι τυχαία, από εκείνες του discard pile, ωστόσο αυτή την επιλογή μπορούμε να την ενεργοποιήσουμε μια φορά σε κάθε short rest.

2. Long Rest (LR)
To Long Rest μπορεί να επιλεχθεί αντί για τις δύο κάρτες που καλούμαστε να παίξουμε σε κάθε γύρο. Αυτομάτως το initiative μας γίνεται 99 , δηλαδή θα παίξουμε τελευταίοι στο γύρο, και δεν θα μπορούμε να κάνουμε τίποτε άλλο παρά να ανακτήσουμε τις κάρτες μας από το discard pile. Εδώ η διαφορά με το Short Rest είναι ότι το SR επιλέγεται επικουρικά στο τέλος κάθε γύρου αφού έχουμε παίξει τις κάρτες μας, ενώ το LR μας απαγορεύει να παίξουμε κάρτες, κοινώς μας αδρανοποιεί για ένα γύρο. Παρ’όλα αυτά το οφέλη του LR είναι κάτι παραπάνω από εμφανή, καθώς θα κάνουμε  2 heal στον εαυτό μας, από τις discarded κάρτες θα επιλέξουμε εμείς ποια θα χάσουμε, και τέλος θα κάνουμε όλα τα αντικείμενά μας refresh. Nα διευκρινίσουμε ότι ο εξοπλισμός μας μπορεί να έχει είτε refresh ιδιότητες, δηλ. να χρησιμοποιηθεί το ability του μια φορά και μετά να πρέπει να ξανακάνουμε LR για να είναι διαθέσιμος, είτε exhaust που σημαίνει ότι άπαξ και χρησιμοποιηθεί μετά παραμένει εκτός σεναρίου (όχι παιχνιδιού).

CLEAN UP
Αφού λοιπόν παίξουμε τις κάρτες μας, είτε κάνουμε Long rest κλπ.κατά το Clean up διαλέγουμε αν θα κάνουμε το Short Rest όπως προαναφέραμε. Στη φάση αυτή τυχόν κάρτες που έχουν τραβηχτεί από το deck μάχης θα ανακατευθούν εκ νέου και θα μας δώσουν ένα νέο deck που πάλι όλοι οι δείκτες διαφοροποίησης θα είναι πιθανοί προς εμφάνιση. Το ίδιο θα πράξουμε και με το deck εντολών και deck μάχης των αντιπάλων μας εφόσον έχει τραβηχτεί κάρτα με reshuffle σύμβολο. Ένας νέος γύρος θα ξεκινήσει μέχρι κάποιος από τις δύο πλευρές να μείνει ζωντανός ή εφόσον ικανοποιηθεί μια συνθήκη νίκης, όπως αυτή ορίζεται στο εκάστοτε σενάριο.

MONSTER ARTIFICIAL INTELLIGENCE (A.I.)
Ίσως ένα από τα «εξυπνότερα» συστήματα αυτόματης διαχείρισης των τεράτων που έχουμε δει , καθώς ο χρυσός κανόνας που το διέπει είναι το FOCUS. Κάθε φορά που ενεργοποιείται ένας εχθρός ψάχνει να κάνει FOCUS τον κοντινότερο αντίπαλο. Θα κινηθεί μόνο εφόσον χρειαστεί (π.χ αν προτιμά τη μάχη σώμα με σώμα) και θα καλύψει τη κοντινότερη ασφαλή απόσταση προκειμένου να βρει στόχο. Αν η κοντινότερη έχει παγίδες ή εμπόδια, τότε πολύ σωστά θα προτιμήσει τη εναλλακτική πιο σίγουρη διαδρομή προκειμένου να αποφύγει οποιαδήποτε ζημιά. Στις περιπτώσεις που δεν υπάρχει διαδρομή προς τον χαρακτήρα μας διαθέσιμη , παρά μόνο μέσα από παγίδες, τότε ναι, θα επιλέξει αυτή, καθώς η επιμονή τους για λίγη δόξα δεν τα σταματάει πουθενά. Να πούμε εδώ ότι στο παιχνίδι εμφανίζονται και δύο νέοι όροι, το advantage και το disadvantage. To πρώτο έχει να κάνει με το τράβηγμα 2 καρτών από το deck καρτών μάχης και την επιλογή της καλύτερης, ενώ το disadvantage είναι ένα είδος ποινής που μας επιβάλει από τις δύο κάρτες να επιλέξουμε τη χειρότερη. Το disadvantage το συναντάμε κυρίως σε τακτικές μάχης εξ’αποστάσεως (ranged attacks) όταν ο αντίπαλός μας είναι δίπλα μας και εμείς έχουμε επιλέξει να τον χτυπήσουμε με ranged weapon. Στη περίπτωση αυτή, που θεματικά δεν έχουμε την απαιτούμενη απόσταση και είναι δίπλα μας, τότε η ποινή μας είναι το disadvantage και η επιλογή της χειρότερης δυνατής κάρτας από τις δύο που τραβήξαμε από το deck καρτών μάχης.

ΣΥΝΟΨΙΖΟΝΤΑΣ
Τι να πρωτοπεί κανείς γι’αυτό το παιχνίδι για το οποίο θα μπορούσαμε να γράφουμε ολόκληρα κατεβατά από εντυπώσεις, λεπτομέρειες, μηχανισμούς και εκπλήξεις που προσφέρει.Ο κόσμος του Gloomhaven είναι άκρως συναρπαστικός. Μέσω των σεναρίων θα ανακαλύψουμε νέους χαρακτήρες, θα ξεκλειδώσουμε κρυφές αποστολές, θα συναντήσουμε σπάνιους και εξαιρετικής δυσκολίας αντιπάλους, μα πάνω απ’όλα , θα τον διαμορφώσουμε όπως εμείς θέλουμε, προϊόν των επιλογών μας. Και το παιχνίδι δεν σταματάει εδώ. Θα ξεκλειδώσουμε achievements που θα μας δώσουν πρόσβαση σε αναβαθμίσεις των καρτών μας, όπου θα μπορούμε να αλλάξουμε π.χ την ακτίνα δράσης ενός spell (area of effect), η να αναβαθμίσουμε την υπάρχουσα κάρτα μας ως προς τη δύναμή της. Τέσσερις παίκτες, τέσσερις διαφορετικοί χαρακτήρες με διαφορετικά χαρακτηριστικά και τεχνικές μάχης, ενώνουν τις δυνάμεις τους για ένα εκπληρώσουν ο καθένας τους ένα διαφορετικό σκοπό. Ένα σκοπό που η μοίρα τους τον υπέδειξε. Το μόνο που έχουν να κάνουν είναι να τον αποδεχθούν και να συνεργαστούν με όσο το δυνατό καλύτερο τρόπο, μέσα σε ένα κόσμο γεμάτο προκλήσεις και ατελείωτους κινδύνους… τον κόσμο του GLOOMHAVEN!

OUT OF THE FOAM BOX
Εδώ απλά θα πούμε ότι πρόκειται για το πιο απαιτητικό παιχνίδι αυτή στιγμή. Αμέτρητες κάρτες (περίπου 2.000) και αμέτρητα tokens και δείκτες, καθιστούν το στήσιμο και το μάζεμα του παιχνιδιού ίσως μια από τις μεγαλύτερες προκλήσεις. Η αγορά έχει αρχίσει ήδη να κατακλύζεται από διάφορες επιλογές σε ξύλο (plywood) και foam και τα κόστη μπορούν να ξεκινήσουν από €30 και να φτάσουν μέχρι και τα €120 για ένα insert. Εμείς σήμερα, θα παρουσιάσουμε την καταπληκτική κατασκευή από foam-core, ενός καλού φίλου , η οποία αποτελεί μια εξαιρετική και φθηνή λύση για να φυλάξουμε το Gloomhaven όπως πρέπει , προκειμένου να έχουμε ένα γρήγορο στήσιμο και ένα γρηγορότερο μάζεμα. Πληροφορίες : E-mail – nikthebel@gmail.com

Σε κάθε περίπτωση , μην αμελήσετε να του ρίξετε μια ματιά και στο how to play βίντεο μας παρακάτω:

 

Κάντε click παρακάτω στο εξώφυλλο του κουτιού του παιχνιδιού για να μεταβείτε στην σελίδα καταχώρησης με περισσότερες πληροφορίες, κριτική για το παιχνίδι και άλλες ενδιαφέρουσες λεπτομέρειες:

Σχετικά με Άρης Κτιστάκης

Ο Άρης εργάζεται ως τραπεζικός υπάλληλος τα τελευταία 17 χρόνια. Η αγάπη του για τα παιχνίδια στρατηγικής και role playing ξεκινάει κάπου 20 χρόνια πριν όταν για πρώτη φορά ασχολήθηκε με το Magic The Gathering και το Dungeons & Dragons. Παρ'όλα αυτά μόλις τα τελευταία 4 χρόνια τα επιτραπέζια έγιναν το επίσημο πάθος του, περνώντας ατελείωτες ώρες στην εξερεύνηση τους. Σαν γνήσιος λάτρης του χόμπι δηλώνει αθεράπευτα Euro-gamer, ενώ η αγάπη του για τα παιχνίδια τον οδήγησε στην ενασχόλησή του με κατασκευές foam inserts (διαχωριστικά κουτιών από μακετόχαρτο).

Δείτε επίσης...

TOP 30 Must Have Boardgames – Essen Spiel 2022 by Epitrapaizoume

⚡️ https://linktr.ee/epitrapaizoume 🎲 TOP 30 Must Have Boardgames – Essen Spiel 2022 by Epitrapaizoume ✏️ …