Κεντρική / Board Games / ΟΧΙ ΠΑΙΖΟΥΜΕ: Posthuman

ΟΧΙ ΠΑΙΖΟΥΜΕ: Posthuman

Το Posthuman είναι ένα από τα πρώτα παιχνίδια που παρακολούθησα την πορεία του στο Kickstarter. Μόλις μαζεύτηκε το απαιτούμενο ποσό χάρηκα και ξεκίνησα να κάνω υπομονή για να το παραγγείλω κανονικά. Το post apocalyptic σενάριο του και τα πλούσια και ποιοτικά του component παρότι κάρτες μου έκαναν πραγματική εντύπωση.

Σενάριο
Το παιχνίδι μας ξεκινά μετά από κάποια καταστροφή που έχει προκαλέσει μετάλλαξη σε μεγάλο μέρος του πληθυσμού και στόχος μας είναι να φθάσουμε από ένας έως τέσσερις παίχτες τον αντίστοιχο ήρωα μας στο ασφαλές καταφύγιο στο κέντρο του βασικού χάρτη. Ωστόσο η μετάλλαξη είναι κολλητική και είναι πιθανό αντιμετωπίζοντας μεταλλαγμένους που συναντούμε στο δρόμο μας να μας κάνουν έναν από αυτούς, τότε ο σκοπός μας αλλάζει και πρέπει να εμποδίσουμε τους υπόλοιπους παίχτες να φθάσουν στο προφυλαγμένο οχυρό.
posthuman_2
Set Up
Παρότι υπάρχει ένα εκτενές set up το ταμπλό του παιχνιδιού το απλοποιεί και δεν διαρκεί παρά ελάχιστα λεπτά. Παράλληλα εκτός από τους προσχεδιασμένους ήρωες οι παίχτες μπορούν να χτίσουν με τα attributes (mind, strength,speed, shooting, melee) που προτιμούν τους δικούς τους ήρωες. Για ακόμα πιο γρήγορο set up το παιχνίδι μας δίνει την επιλογή του quick start , όπου οι παίχτες ξεκινούν ήδη με αρκετές προμήθειες, γλυτώνοντας έτσι τον χρόνο της εξερεύνησης για όπλα και προμήθειες.
posthuman_3
Ροή Γύρου
Το παιχνίδι ξεκινά με την αποκάλυψη μιας κάρτας event, το οποίο μπορεί να έχει διαρκή επίδραση πχ περίοδος ξηρασίας ή περιορισμένη πχ συνάντηση με ένα καραβάνι εμπόρων. Οι παίχτες έπειτα πρέπει να επιλέξουν αν θα ταΐσουν τον ηρώα τους. Αμέσως μετά οι παίχτες δηλώνουν, μέσω action cards την ενέργεια που θα κάνουν.
Για τους ήρωες που δεν έχουν μεταλλαχθεί τα action σε έναν γύρο είναι ένα από τα ακόλουθα :
– Κατασκηνώσουν
– Μαζέψουν αντικείμενα
– Ανιχνεύσουν τον χάρτη
– Να κινηθούν στο χάρτη
Το εμπόριο μεταξύ παιχτών είναι κάτι που δεν αποτελεί action και έχει την δική του ξεχωριστή φάση, αρκεί οι παίχτες να βρίσκονται στον ίδιο τύπο terrain.

Κίνηση στο Χάρτη
Η μάλλον στους χάρτες, στο παιχνίδι υπάρχουν δύο χάρτες. Ένας όπου δείχνει την θέση μας στον γενικό-μεγάλο χάρτη και ένας μικρότερος τον οποίο δημιουργούμε εμείς μπροστά μας με πλακίδια όπου είναι η ειδική θέση μας . Κάθε πλακίδιο μας δείχνει τα εμπόδια που συναντά κάθε ήρωας συνήθως άλλους «κακούς» Ανθρώπους ή μεταλλαγμένους.

posthuman_5Η Μάχη
H φάση της μάχης μας δίνει επιπλέον επιλογές, μπορούμε να επιχειρήσουμε να την αποφύγουμε, όπου τεστάρουμε την ταχύτητα μας , ή μπορούμε να επιτεθούμε πρώτοι εξ αποστάσεως, ή αν τελικά θα επιτεθούμε εκ του συστάδην . Η κάθε επιλογή κρίνεται επιτυχής με ζάρια, ο αριθμός των οποίων εξαρτάτε από τα attributes του κάθε ήρωα. Οι παίχτες μπορούν να αυξήσουν τα στατιστικά τους νικώντας εχθρούς, αλλά αν πληγωθούν παίρνουν πληγές, οι οποίες είναι κάρτες, στις 3 έως 4 ο παίχτης επιλέγει αν θα μεταλλαχθεί ή όχι, στις 5 μεταλλάσσεται υποχρεωτικά, αυτές οι κάρτες ενδέχεται να τροποποιήσουν τα στατιστικά του παίχτη, πχ μπορεί να του δώσουν κοφτερά νύχια, ή κέρατα, που αυξάνουν την ικανότητα του στην μάχη. Πρέπει να πούμε βέβαια πως δεν είναι βέβαιο πως ο μεταλλαγμένος παίχτης θα γίνει υπεράνθρωπος αφού αρκετές κάρτες πληγής άρα και μετάλλαξης είναι “just a scar” ….

posthuman_4

Προσωπικό σχόλιο
Παίζοντας το Posthuman μόνος είχα την αίσθηση πως έχω μπροστά μου ένα τρισδιάστατο video game, που εξελίσσεται live μπροστά μου, τα action αρκετά αλλά κυλούν γρήγορα, τα tiles ανοίγουν το ένα μετά το άλλο και οι κακοί άλλοι δυσκολότερα άλλοι ευκολότερα έφευγαν από τον δρόμο μου, τα όπλα και οι προμήθειες με την μορφή πάντα των καρτών με πολύ καλό artwork σου δίνουν κίνητρο για να τα ανακαλύψεις και να τα χρησιμοποιήσεις όλα.
Με πολύ χαρά το πρότεινα σε μεγαλύτερη παρέα. Ωστόσο τα πολλά action και υπό action κάνουν κάθε παίχτη να περιμένει αρκετά για να έρθει η σειρά του και αναπόφευκτα ξεκινούν παράλληλες συζητήσεις ακόμα και μεταξύ αφοσιωμένων gamer, τα action είναι πολλά και ενδιαφέροντα αλλά επαναλαμβανόμενα τις περισσότερες φορές και κουράζουν γρήγορα. Σίγουρα ένα πολύ καλοφτιαγμένο παιχνίδι που δίνει κάτι καινούριο στο χώρο του post apocalyptic επιτραπέζιου, αφού οι μεταλλαγμένοι παίχτες συνεχίζουν να παίζουν. Χωρίς όμως ιδιαίτερο βάθος στρατηγικής, απευθύνεται κυρίως σε παίχτες που τους αρέσουν οι διαδραστικές ιστορίες, που σίγουρα οι δύο τρεις παίχτες θα έχουν ενδιαφέρον να αφηγηθούν μετά την λήξη της κάθε παρτίδας.

Μια καλή εξερεύνηση, λίγο τύχη για ένα καλό όπλο και stay human … or not
Λυκόφρων

Δείτε το Video Παρουσίαση του παιχνιδιού από το Επιτραπαίζουμε:

posthuman

Σχετικά με Γιάννης Μονογυιός

Ο Γιάννης Μονογυιός σπούδασε Οικονομικά στην Πάντειο και Πολύτιμες Πέτρες στο Βέλγιο του αρέσουν τα ταξίδια, η λογοτεχνία φαντασίας επιστημονική και μη και τα ταξίδια, πιστεύει πως τα επιτραπέζια συνδυάζουν όλα αυτά. Κατάλαβε πως είναι Geek όταν σε μια σειρά καρτούν κάποιοι μαθητές αντί να βγαίνουν στο προαύλιο έμεναν μέσα για να παίξουν επιτραπέζια...

Δείτε επίσης...

TOP 30 Must Have Boardgames – Essen Spiel 2022 by Epitrapaizoume

⚡️ https://linktr.ee/epitrapaizoume 🎲 TOP 30 Must Have Boardgames – Essen Spiel 2022 by Epitrapaizoume ✏️ …