Κεντρική / Board Games / OUT OF THE FOAM BOX REVIEW: War of the Ring

OUT OF THE FOAM BOX REVIEW: War of the Ring

“I have passed through fire and deep water, since we parted. I have forgotten much that I thought I knew, and learned again much that I had forgotten.” – Gandalf the Grey, The Lord of the Rings by J.R.R. Tolkien. Το 1936, όταν ο J.R.R Tolkien έγραφε το περίφημο και γνωστό σ’όλους μας Hobbit, ποτέ δεν θα μπορούσε να φανταστεί τι θα επακολουθούσε, καθώς το βιβλίο του γνώρισε μεγάλη επιτυχία και αποτέλεσε ουσιαστικά το έναυσμα για τη συγγραφή του περίφημου «Lord of The Rings” (1954).

Από τότε ο φανταστικός κόσμος (fantasy) ξεκίνησε να γίνεται ολοένα και πιο διαδεδομένος αρχικά με βιβλία και αργότερα με ταινίες, βιντεοπαιχνίδια και επιτραπέζια παιχνίδια.
Τις φιγούρες του Gandalf, του Frodo, του Saruman και των υπολοίπων ηρώων τις συναντάμε πλέον σε όλα τα παιχνίδια με τη σχετική θεματολογία, αφού πλέον κάθε χαρακτήρας έχει το δικό του φανατικό κοινό. Σήμερα, από τη στήλη μας θα παρουσιάσουμε ίσως ένα από τα ωραιότερα παιχνίδια που υπάρχουν με τη θεματολογία αυτή. Κι αν η φράση «από τα ωραιότερα…» σας ακούγεται υποκειμενική, τότε η τέταρτη θέση που κατέχει στη θεματική παγκόσμια κατάταξη και η δέκατη τέταρτη στη συνολική παγκόσμια κατάταξη με τα επιτραπέζια του πλανήτη «Γη», τότε μάλλον θα σας κάνει να αναθεωρήσετε την άποψή σας. Το War of The Ring είναι ένα war game το οποίο μας δίνει τη δυνατότητα να «ξαναγράψουμε» την ιστορία του ταξιδιού της θρυλικής συντροφιάς του δαχτυλιδιού προς το Mount Doom με σκοπό την καταστροφή του περίφημου δαχτυλιδιού. Πάμε λοιπόν να παρουσιάσουμε σε γενικές γραμμές το πώς παίζεται το παιχνίδι.

ΣΚΟΠΟΣ ΤΟΥ ΠΑΙΧΝΙΔΙΟΥ
Το παιχνίδι παίζεται με 2 παίκτες, ωστόσο με κάποιες διαφοροποιήσεις στους κανόνες μπορεί να φιλοξενήσει μέχρι 4 παίκτες. Ένας παίκτης λαμβάνει την πλευρά της συντροφιάς του δαχτυλιδιού και ο αντίπαλος τις ατελείωτες ορδές των Orcs σαν Shadow player. To παιχνίδι μπορούμε να το κερδίσουμε είτε με θεματολογικό τρόπο είτε με μιλιταριστικό τρόπο ως war-game. Θεματολογικά η συντροφιά κερδίζει αν καταφέρει να καταστρέψει το δαχτυλίδι πετώντας το στο Crack of Doom, ή κερδίζοντας 4 πόντους στρατιωτικής νίκης. Από την άλλη πλευρά ο Shadow player μπορεί να κερδίσει είτε φορτώνοντας τη συντροφιά του δαχτυλιδιού με πόντους διαφθοράς (corruption pts) οι οποίοι όταν φτάσουν το 12 σηματοδοτούν το τέλος του παιχνιδιού, είτε κερδίζοντας 10 πόντους στρατιωτικής νίκης. Κάθε παρτίδα είναι άκρως χορταστική και αναμένεται να διαρκέσει από 150min – 240min.

ΠΡΟΕΤΟΙΜΑΣΙΑ
Κάθε παίκτης θα λάβει 2 deck καρτών (character και strategy decks) 5 εξάπλευρα ζάρια για τις μάχες, 7 custom ζάρια ενεργειών για το shadow player και 4 για τη συντροφιά του δαχτυλιδιού, ενώ στο τεράστιο ταμπλό της Μέσης Γης θα τοποθετηθούν οι στρατοί (Εlves, Dwarves, Rohan, Isengard army κλπ) σύμφωνα με το αρχικό set-up του παιχνιδιού. Στο political track θα βάλουμε τα διακριτικά όλων των εμπλεκόμενων στρατών που τοποθετήσαμε νωρίτερα , πάντα με βάση το αρχικό set up και θα παρατηρήσουμε ότι όπως και στο βιβλίο , λίγο πριν τη γενικότερη σύρραξη μόνο τα Elves είναι κινητοποιημένα (Active), σε σχέση με τις υπόλοιπες φυλές (dwarves, Rohan, Gondor κλπ) που ξεκινάνε Passive, ενώ ο στρατός του Sauron είναι ήδη ένα βήμα μακριά από το «Αt war» γεγονός που τον κάνει πιο εύκολα διαχειρίσιμο.

ΦΑΣΕΙΣ ΠΑΙΧΝΙΔΙΟΥ
Κάθε γύρος του παιχνιδιού αποτελείται από διάφορες φάσεις, ωστόσο αυτό που κρατάμε στο μυαλό μας είναι ότι όλο το παιχνίδι κινείται γύρω από τις ενέργεις που μας δίνουν τα custom ζάρια που ρίχνουμε στην αρχή του κάθε γύρου.
Ξεκινώντας τον γύρο μας:

  • Θα τραβήξουμε μια κάρτα από κάθε deck καρτών
  • Θα αποφασίσουμε αν θα αλλάξουμε τον αρχηγό της συντροφιάς του δαχτυλιδιού
  • Θα ρίξουμε τα custom ζάρια , ενώ ο shadow player πριν το ρίξιμο θα αποφασίσει πόσα ζάρια θα κρατήσει ώστε να κυνηγήσει τη συντροφιά (eye-hunt)
  • Ξεκινώντας από τη συντροφιά, θα αρχίσουμε να εκτελούμε τις ενέργειες που φέραμε στα ζάρια, εναλλάξ με τον αντίπαλό μας.
  • Θα κοιτάξουμε αν ικανοποιούνται οι συνθήκες νίκης

ΕΝΕΡΓΕΙΕΣ ΖΑΡΙΩΝ
Το παιχνίδι έρχεται με 15 πανέμορφα custom ζάρια, 9 κόκκινα για τον shadow player και 6 μπλε για τη συντροφιά του δαχτυλιδιού, τα οποία σε κάθε πλευρά(*) τους έχουν μια διαφορετική ενέργεια. Οι ενέργειες αυτές είναι :

  • Μετακίνηση/μάχη στρατών με Leaders/Minions, αποχώρηση ηρώων από τη συντροφιά, μετακίνηση της συντροφιάς ή κρύψιμο της συντροφιάς (Character)
  • Μετακίνηση 2 στρατών ή μάχη στρατών (χωρίς την παρουσία Leaders/Minions) / (Army)
  • Τράβηγμα ή παίξιμο κάρτας (Event)
  • Στρατολόγηση νέων μονάδων ή μετακίνηση στο political track των εθνών (Recruit)
  • Will of the West (μόνο για τη συντροφιά), το οποίο υπάρχει μόνο στη διάθεση του παίκτη που ελέγχει τη συντροφιά και λειτουργεί ως μπαλαντέρ (δηλ. μπορεί να χρησιμοποιηθεί σαν οποιοδήποτε άλλο αποτέλεσμα
  • Το μάτι του Sauron (μόνο για το shadow player), το οποίο δείχνει πόσα απλά εξάπλευρα ζάρια θα ρίξουμε προκειμένου να φορτώσουμε με corruption του κουβαλητές του δαχτυλιδιού (The eye) * σε μια πλευρά η μετακίνηση και η στρατολόγηση βρίσκονται μαζί σαν πολλαπλή επιλογή (Muster/Army)

ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ ΤΟΥ ΠΑΙΧΝΙΔΙΟΥ
Το παιχνίδι στον γενικότερο μηχανισμό του είναι απλό, ωστόσο κάποιες μικρές λεπτομέρειες σε συνδυασμό με το παίξιμο των καρτών το καθιστούν πιο πολύπλοκο.
Ας δούμε μερικά χαρακτηριστικά του παιχνιδιού:
– H συντροφιά του δαχτυλιδιού απεικονίζεται από μια πανέμορφη μινιατούρα του Frodo με τον πιστό του υπηρέτη, το Sam. H μινιατούρα λειτουργεί ως δείκτης του πόσο μακριά βρίσκεται η συντροφιά από το Rivendell (σημείο εκκίνησης) με σκοπό το ταξίδι προς το βουνό (Μount of Doom). Η συντροφιά όμως σαν ιδέα περιέχει μαζί της και τους υπόλοιπους ήρωες (πάντα σε μινιατούρες) όπως τον Aragorn , τον Legolas, τον Boromir κλπ. Οι οποίοι ταξιδεύουν μαζί με τη συντροφιά με σκοπό να βοηθήσουν σε μάχες ή σε πολιορκίες σε διάφορες πόλεις, όπως το Helms Deep ή και να ενεργοποιήσουν έθνη (από Passive σε Αctive) μεταφέροντας τους τα νέα της μεγάλης στρατιωτικής κινητοποίησης του στρατού του Sauron.
Κατά συνέπεια κάποιος ήρωας λειτουργεί ως οδηγός για τη συντροφιά (guide) ο οποίος μπορεί να αλλάξει στην αρχή του κάθε γύρου. Όλοι οι ήρωες μπορούν να αποχωριστούν τη συντροφιά, ξεκινώνοντας το δικό τους ταξίδι, ανά πάσα στιγμή χωρίς όμως να μπορούν να ενταχθούν ξανά σ’αυτήν.
– Ένα άλλο στοιχείο του παιχνιδιού, πολύ σημαντικό είναι το corruption track. Oπως είπαμε το track αυτό λειτουργεί ώς βαρόμετρο στο παιχνίδι καθώς όσο ψηλότερα βρισκόμαστε, τόσο πιο κοντά στη νίκη έρχονται οι δυνάμεις του κακού. Κάθε φορά που κινείται κρυμμένη η συντροφιά, ο αντίπαλος παίκτης ρίχνει τόσα ζάρια (απλά εξάπλευρα) κατ’ανιστοιχία όσα είχε φέρει στην αρχή του γύρου και απεικονίζουν το μάτι του Sauron. To αν θα μας εντοπίσει ο αντίπαλος οφείλεται στο ζάρι , καθώς το κυνήγι της συντροφίας γίνεται επιτυχές μόνο φέρνοντας «6». Εφ’όσον έρθει το «6», ο shadow player μέσα από ένα σακουλάκι θα τραβήξει ένα πλακίδιο που θα του υποδηλώσει πόσο corruption θα δεχθεί ο αντίπαλός του (οι τιμές ορίζονται από 0-3). Παράλληλα η συντροφιά πλέον γίνεται αντιληπτή (revealed) και κατά συνέπεια δεν μπορεί να μετακινηθεί πλέον, αν δεν καλυφτεί ξανά (hidden) . Ή εκ νέου κάλυψη γίνεται με τη σχετική επιλογή από ενέργεια ζαριού (Character).
– Στην άκρη του ταμπλό μας παρακολουθούμε και το Political Τrack.
Eιναι σημαντικό γιατί μόνο τα έθνη που είναι σε εμπόλεμη κατάσταση (At war) μπορούν να εισβάλουν σε εχθρικές περιοχές και να ξεκινήσουν μάχη και να περάσουν μέσα από περιοχές συμμάχων τους , εφ’όσον ΚΑΙ αυτές είναι στο ίδιο status. Κατά συνέπεια καταλαβαίνουμε ότι αν το έθνος των π.χ Dwarves δεν είναι σε εμπόλεμη κατάσταση, δεν μπορεί να περάσει μέσα από περιοχές των Elves (τα οποία θα πρέπει και εκείνα να είναι σε εμπόλεμη κατάσταση). Η επιλογή του Event ζαριού μας δίνει τη δυνατότητα να φτάσουμε στο track στην εμπόλεμη κατάσταση, ενώ η μεταβολή ενός έθνους από Passive σε Αctive γίνεται εφόσον εισβάλει σε μια περιοχή μας ο shadow player.
– Oι κάρτες character και strategy με τις οποίες εφοδιαζόμαστε σε κάθε γύρο (ή ακόμα και με τη χρήση του Event ζαριού) παίζουν εξέχων ρόλο στο παιχνίδι και μπορεί να τρέψουν σημαντικές μάχες υπέρ μας, ή να προκαλέσουν ζημιές ή άσχημες καταστάσεις στους αντιπάλους μας.
Κάθε κάρτα χωρίζεται σε δύο μέρη, όπου το επάνω μέρος της χρησιμοποιείται γενικά μέσα στο παιχνίδι ενώ το κάτω μισό χρησιμοποιείται μόνο σε μάχες.
Δεν μπορούμε να έχουμε ποτέ πάνω από 6 κάρτες γενικά ενώ κάθε κάρτα κάτω δεξιά έχει ένα αριθμό προτεραιότητας για το ποια θα εκτελεστεί πρώτη (στις ισοβαθμίες παίζει πάντα πρώτος ο αμυνόμενος). Οι κάρτες παίζονται είτε με το Event σύμβολο του ζαριού είτε με το Muster ή το Character σύμβολο, εφόσον φέρουν το αντίστοιχο διακριτικό.

ΟΙ ΜΑΧΕΣ ΤΗΣ ΜΕΣΗΣ ΓΗΣ
Φυσικά δεν νοείται θεματολογικά Άρχοντας των Δαχτυλιδιών χωρίς επικές μάχες και πολιορκίες. Οι μάχες μπορούν να συμβούν είτε σε απλές πεδιάδες, είτε σε μικρές και μεγάλες πόλεις, είτε σε οχυρά (σαν πολιορκίες). Ο γενικός κανόνας είναι απλός και ένας. Μετράμε από πόσες μονάδες (units) απλές ή επίλεκτες αποτελείται ο στρατός μας (maximum 10) και για κάθε μονάδα προσθέτουμε ένα απλό εξάπλευρο ζάρι (max 5). Ρίχνουμε τα ζάρια και για κάθε «5 ή 6» καταφέρνουμε ένα χτύπημα στον αντίπαλο. Οι τοποθεσίες διαφοροποιούν κάπως τα ζάρια, αφού σε μεγάλες πόλεις ή σε τείχη για τον πρώτο μόνο γύρο «χτυπάμε» μόνο με «6» σαν επιτιθέμενοι , ενώ ο αμυνόμενος «χτυπάει» και με «5» και με «6» από το πρώτο γύρο. Στις πολιορκίες τα πράγματα είναι πολύ πιο δύσκολα, καθώς ο επιτιθέμενος «χτυπάει» μόνο με «6» για όλους τους γύρους, ενώ ο αμυνόμενος εξ’αρχής με «5» και «6». Oι νίκες στις μεγάλες πόλεις μας δίνουν ένα στρατιωτικό πόντο νίκης, ενώ στα οχυρά δύο πόντους νίκης. Στους στρατούς και για τους 2 παίκτες υπάρχουν απλές μονάδες και επίλεκτες (elite) μονάδες. Η διαφορά τους είναι ότι μια απλή μονάδα χάνεται με ένα χτύπημα ενώ η επίλεκτη υποβαθμίζεται σε απλή . Οπότε καταλαβαίνουμε ότι σημαντική είναι και η σύνθεση του στρατού μας. Είναι σαφές , πως σε κάθε μάχη πάντα υπάρχει η δυνατότητα της υποχώρησης ή της διακοπής της επίθεσης. Επιπλέον ένας πολύ στρατηγικός παράγοντας διαχείρισης των μονάδων μας είναι το γεγονός ότι οι δυνάμεις που πρόσκεινται στη συντροφιά του δαχτυλιδιού δεν μπορούν να στρατολογήσουν ξανά τις χαμένες τους δυνάμεις , καθώς έχουν τεθεί οριστικά εκτός παιχνιδιού. Το ίδιο φυσικά δεν συμβαίνει με το shadow player που έχει αναρίθμητους στρατούς (πάντα έτσι δεν ήταν; 😊) Οι μάχες γίνονται ταυτόχρονα , κατά συνέπεια ταυτόχρονα καθορίζονται και οι απώλειες. Πριν το καθορισμό των απωλειών , κάθε παίκτης έχει τη δυνατότητα να ξαναρίξει τα ζάρια του, υπολογίζοντας ένα re-roll για κάθε Leader , Minion (Nazgul), η Ηero (Βoromir κλπ) που έχει στη σύνθεση του στρατού του. Να πούμε εδώ πως η παρουσία όλων των παραπάνω δεν μας δίνει εξτρά ζάρια να ρίξουμε, απλά μόνο τη δυνατότητα να τα ξαναρίξουμε τα ήδη υπάρχοντα με αναλογία 1:1 (για κάθε Leader/Νazgul/Hero ένα re-roll)

ΦΤΑΝΟΝΤΑΣ ΣΤΟ MOUNT DOOM
Εφόσον η συντροφιά φτάσει στο μονοπάτι του Βουνού , είναι πλέον πολύ κοντά στη πολυπόθητη καταστροφή του δαχτυλιδιού. Όμως το δαχτυλίδι γίνεται ακόμα πιο «βαρύ» καθώς πλησιάζει στον «ιδιοκτήτη» του, μ’αποτέλεσμα να κινδυνεύουμε να φθαρούμε (corruption) απ’αυτό. Να πούμε ότι στη φάση αυτή κάθε βήμα που φέρνει πιο κοντά τη συντροφιά στη περίφημη σχισμή του βουνού, ο shadow player τραβάει ένα tile όπως έκανε και νωρίτερα κάθε φορά που έφερνε «6» στη φάση του κυνηγιού της συντροφιάς. Μόνο που τώρα, εδώ δεν απαιτείται το ρίξιμο ζαριού και κατά συνέπεια η ποινή (corruption) είναι δεδομένη.

ΓΕΝΙΚΟΤΕΡΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ
Αν και υπάρχουν αρκετές λεπτομέρειες που δεν καλύψαμε, αυτές τις αφήνουμε να τις ανακαλύψετε εσείς. Εμείς ωστόσο, θα πούμε ότι το παιχνίδι είναι απλά εκπληκτικό αποδίδοντας άριστα θεματολογικά το περίφημο ταξίδι της συντροφιάς. Η παρτίδα αν και διαρκεί 3-4 ώρες, δεν θα το καταλάβετε, καθώς τα επίπεδα της έντασης ανεβαίνουν σταδιακά. Κρίσιμες μάχες μπορεί να κρίνουν το παιχνίδι, ενώ το σωστό παίξιμο μιας κάρτας μπορεί να μας γλυτώσει από δυσάρεστες καταστάσεις. Ωστόσο κατά γενική ομολογία ο παράγοντας τύχη πάντα μπορεί να αντισταθμιστεί με τις κάρτες οι οποίες κατά κύριο λόγο διαφοροποιούν το ζάρι. Το εξαιρετικό σ’αυτό το παιχνίδι είναι ότι όλες οι παρτίδες κρίνονται σχεδόν τη τελευταία στιγμή, πράγμα που αποδεικνύει το πόσο ισορροπημένο είναι. Με δεδομένο ότι η συντροφιά αργά ή γρήγορα θα φτάσει στο βουνό (δεν είναι δυνατή η εξόντωσή της), η μεγάλη πρόκληση για τον shadow player είναι να φθείρει γρήγορα τη συντροφιά ή να επιλέξει τη στρατιωτική νίκη, κατακτώντας οχυρά του αντιπάλου του. Αν και τα έθνη της συντροφιάς του δαχτυλιδιού μπορούν επίσης να φτάσουν σε στρατιωτική νίκη, κάτι τέτοιο φαίνεται πολύ πιο δύσκολο, αφού δεν έχουν πολυάριθμους στρατούς , ενώ κάθε απώλεια στη μάχη σημαίνει και την οριστική απομάκρυνση της μονάδας από το παιχνίδι. Θα λέγαμε ότι γενικότερος σκοπός των εθνών της Μέσης Γης είναι η καθυστέρηση των μονάδων του shadow player ώστε η συντροφιά να κερδίσει χρόνο. Οι μετακινήσεις των στρατών και η διαμόρφωση των μονάδων τους , προσθέτουν εξαιρετικά tactical στοιχεία στο παιχνίδι. Οι κάρτες πάντα αποτελούν δυσάρεστη έκπληξη για τον αντίπαλο οπότε και η διαχείρισή τους είναι εξίσου σημαντική. Τέλος το political track των εθνών διαδραματίζει σημαντικό ρόλο στην ενεργοποίηση των φυλών καθώς «ανενεργές φυλές» δεν μπορούν να επιτεθούν , να συνενωθούν με άλλα έθνη αλλά και να στρατολογήσουν καινούργιες μονάδες. Ζυγίζοντας όλα τα παραπάνω είναι πάντα μια πρόκληση καθώς μια παρτίδα ποτέ δεν είναι ίδια. Τύχη, ρίσκο αλλά και σωστή οργάνωση των μονάδων μας είναι τα στοιχεία που πρέπει να έχουμε αν θέλουμε να φύγουμε νικητές από την παρτίδα. Σε κάθε περίπτωση όμως θα έχετε απολαύσει αυτό το φανταστικό ταξίδι του μοναδικού στο είδος του J.R.R Tolkien.

ΟUT OF THE FOAM BOX
Η κατασκευή ενός insert πάντα μας απασχολεί, ειδικά, όταν το παιχνίδι είναι απαιτητικό στο στήσιμο του. Όταν βέβαια μέσα στο κουτί έχει να φυλάξεις πάνω από 200 μινιατούρες τότε αυτό πρακτικά καθίσταται πολύ δύσκολο. Εμείς σήμερα δεν θα σταθούμε στο πως να τακτοποιήσετε τα περιεχόμενα του κουτιού καθώς αυτό δεν θα ελαχιστοποιήσει ιδιαίτερα το set up, αλλά στο πως θα φροντίσουμε να κάνουμε τις μινιατούρες μας να ξεχωρίσουν ανά έθνος. Και δυστυχώς, εδώ είναι ένα από τα τεράστια μειονεκτήματα του παιχνιδιού, που για τα δεδομένα της Ares Games μείναμε άφωνοι. Αν και τα έθνη της συντροφιάς του δαχτυλιδιού είναι 5, όλα έχουν το ίδιο χρώμα (γαλάζιο) με αποτέλεσμα να πρέπει να εστιάζεις στη μορφή της φιγούρας για να αποφανθείς σε ποιο έθνος ανήκει. Κάτι αντίστοιχο συμβαίνει και με τα 3 έθνη του shadow player που έχουν κόκκινο χρώμα. Αν αναλογιστούμε ότι κάθε έθνος , στο αρχικό set up, πρέπει να πάει στη περιοχή του με συγκεκριμένες μονάδες (απλές ή/και επίλεκτες) καταλαβαίνουμε ότι θα πρέπει να προσθέσουμε επιπλέον χρόνο στο συνολικό χρόνο που απαιτείται για να ολοκληρώσουμε τη παρτίδα μας, γεγονός που πολλές φορές το καθιστά απαγορευτικό. Εμπνευσμένοι από λύσεις που έδωσαν, ανά τον κόσμο, φίλοι του παιχνιδιού, καθίσαμε και βάψαμε κάθε έθνος στο χρώμα του , ώστε να μπορεί να ξεχωρίζει εύκολα και γρήγορα πάνω στο χάρτη. Τις μινιατούρες των ηρώων (minions και heroes) τις προσέξαμε λίγο παραπάνω τονίζοντας κάποιες λεπτομέρειες, αφού πάντα κατέχουν εξέχουσα θέση στη καρδιά μας! Σίγουρα θα χρειαστεί χρόνος και υπομονή για να το φέρετε εις πέρας, αλλά το τελικό αποτέλεσμα θα σας αποζημιώσει σε κάθε περίπτωση.

Εμείς παραθέτουμε μερικές εικόνες από τη τελευταία μας παρτίδα , η οποία ήταν άκρως απολαυστική! “Three Rings for Elven-Kings under the sky. Seven for the Dwarf-Lords in their halls of stone. Nine for Mortal Men doomed to die. One for the Dark Lord on his dark throne. In the Land of Mordor where the Shadows lie” – J.R.R. Tolkien, The Lord of the Rings

Κάντε click παρακάτω στο εξώφυλλο του κουτιού του παιχνιδιού για να μεταβείτε στην σελίδα καταχώρησης με περισσότερες πληροφορίες, κριτική για το παιχνίδι και άλλες ενδιαφέρουσες λεπτομέρειες:

Σχετικά με Άρης Κτιστάκης

Άρης Κτιστάκης
Ο Άρης εργάζεται ως τραπεζικός υπάλληλος τα τελευταία 17 χρόνια. Η αγάπη του για τα παιχνίδια στρατηγικής και role playing ξεκινάει κάπου 20 χρόνια πριν όταν για πρώτη φορά ασχολήθηκε με το Magic The Gathering και το Dungeons & Dragons. Παρ'όλα αυτά μόλις τα τελευταία 4 χρόνια τα επιτραπέζια έγιναν το επίσημο πάθος του, περνώντας ατελείωτες ώρες στην εξερεύνηση τους. Σαν γνήσιος λάτρης του χόμπι δηλώνει αθεράπευτα Euro-gamer, ενώ η αγάπη του για τα παιχνίδια τον οδήγησε στην ενασχόλησή του με κατασκευές foam inserts (διαχωριστικά κουτιών από μακετόχαρτο).

Δείτε επίσης...

BoardGames Quiz 3 – Βρείτε τα Παιχνίδια…

Από πιο κουτί επιτραπέζιου παιχνιδιού έπεσε αυτό? Τα παρακάτω παιχνίδια έπεσαν από τα κουτιά τους …